logotyp
Paní učitelky:

      Renata Svobodová
      Zdeňka Rusnáková
    

Asistent pedagoga:
       
        Daniela Barcalová


Omluvenka:

Prosíme omlouvejte děti do 8.00 hod na tel. 412 547 818 - budete spojeni na požadovanou třídu. 

Předškoláci + zápis do omluvného listu.


Informace pro rodiče:

Vážení rodiče, prosíme o zaplacení úhrady za předškolní vzdělávání a stravného. Děkujeme.



Motto: 
Tygříci se mají rádi, všichni tu jsme kamarádi. 



Co nás čeká v lednu:

Pokud budou vhodné podmínky – COVID 19 – kontrola očí v MŠ
Leden –   Návštěva nemocnice Děčín
Krmení ptáčků a zvířátek v lese
Třídní schůzky

II. A když je tu bílá zima,
už jsme na konci,
chcete-li tak nashledanou někde na kopci

LEDEN  -  ZIMA, ZIMA, ZIMIČKA

Cíl:vést děti k poznání, jak zimu využívat k zábavě a upevnění zdraví

Tématické bloky:
My tři králové
Sportujeme v zimě
Bacilů se nebojíme
Zimní radovánky



 
Přejeme Vám krásné vánoce plné klidu, lásky a štěstí.
V Novém roce pak všem zdraví, klid a lásku.
Renata, Zdeňka a Daniela



Vážení rodiče,
budova K.H.Borovského bude 24.12.2020 - 3.12.2021 uzavřena. 
Den nástupu do školky je 4.1.2021 tento den budou již otevřeny všechny brány.

Týden 14.12. – 18.12.
Téma: Těšíme se na Vánoce – vyhlížíme Ježíška
Cíl: Rozvoj společenského i estetického vkusu při mnoha příležitostech. Rozvíjení umělecké dovednosti.

NÁVRH ČINNOSTÍ PRO PŘEDŠKOLÁKY :

  • Modelujeme z modelíny vánoční ozdoby 
  • Smyslová výchova – seznámení s typickými znaky zimy – počasí: sníh, led, mráz, rampouchy
  • Uvolňovací cviky – kreslíme sněhuláka – kruhy: velký, menší, nejmenší, muchlání papíru (sněhové koule)
  • Grafomotorické cviky – kreslíme vánoční řetěz – vlnky zleva doprava

DOPORUČENÍ PRO VOLNÉ CHVILKY V PŘÍRODĚ:

  • Procházky do přírody a do lesa.
  • Pozorování zimní přírody a krmení ptáčků.
  • Ozdobíme v lese zvířátkům stromeček tím, co jim chutná.

OTÁZKY:

  • Kde se bere sníh?
  • Jak vzniká rampouch?
  • Co má na hlavě sněhulák?

BÁSNIČKA  - Smrček
I když jsem jen prcek,
říkají mi smrček.
Na Vánoce u lidí,
to se teprve uvidí.
Nazdobí mi větvičky,
budu zářit celičký.

VÁNOČNÍ CUKROVÍ
Veverka to nezapírá,
sladká jádra v zimě sbírá,
kolik jich má, nepoví.
V zimě, až sníh začne vát,
může nám jich trochu dát
na vánoční cukroví.

BÁSNIČKA PRO JEŽÍŠKA

Vánoční stromeček
Vánoční stromeček zavoněl v pokoji,
maminka u stolu jablíčko rozkrojí.
A když ho rozkrojí, uvidím hvězdičku,
co byla schovaná v červeném jablíčku.

ZPĚV VÁNOČNÍCH KOLED

  • Půjdem spolu do Betléma…
  • Pásli ovce valaši…
  • Tichá noc…
  • Vánoce, Vánoce přicházejí…

HÁDANKA                         
Bez barev a bez palety,
na zdech kreslí bílé květy.
Jeden známý malíř,
nechce za to halíř.
(mráz)

HÁDANKA
Stojí, stojí hrdina,
chlubně břicho vypíná.
přijde- li však na něj slunce,
roztaje jak zmrzlina.
(sněhulák)

VÝTVARNÁ VÝCHOVA
Krmítko pro ptáčky: papír, nůžky, lepidlo, pastelky, časopis, nějaké zrní
Nastříháme proužky papíru a nalepíme na papír do tvaru krmítka. Vystřihneme z časopisů ptáčky a nalepíme do krmítka. Ptáčky můžeme také nakreslit a vystřihnout. Do krmítka pod ptáčky můžeme nalepit nějaké zobání (ovesné vločky, čočku, rýži…)

 

DECHOVÉ CVIČENÍ
Natrháme malé kousíčky vaty nebo krepového papíru a rozfoukáváme je jako sněhové vločky na stole nebo na dlani. Nádech nosem, výdech ústy.

PRACOVNÍ LISTY A OMALOVÁNKY SI VYZVEDNĚTE VE ŠKOLCE, NEBO PO DOMLUVĚ POŠLEME MAILEM. TENTO TÝDEN – PROCVIČUJEME ŠKOLNÍ DOVEDNOSTI

Zdraví vás paní učitelky Renča, Zdenička a Danielka.


Těšíme se na Vánoce  7.12-11.12

Cíl“ přiblížit dětem tradice

Píseň: Koleda, koleda Štěpáne

Vánoční tradice v zahraničí:

 „Všude se slaví Vánoce, ale všude trochu jinak.“

 „Víte, jak slaví jinde Vánoce?“ (filmy, pohádky)

Děti seznámíme jen s těmi zeměmi nejvíce odlišnými od nás
Ø  Švédsko – Vánoce se jmenují JUL. Domy jsou ozdobené větvičkami durmanu. Dárky nosí JULBOCK-to je kozel vyrobený ze slámy, který nese dárečky na zádech.
Ø  Anglie – na Štědrý den zavěsí děti velkou punčochu ke krbu. V noci se spustí komínem Santa a naplní ji dárky.
Ø  Austrálie – Vánoce tam připadají na léto. Slaví se piknikem na pláži. Jak by se Vám líbilo mít stromeček zabodnutý v písku a po rozbalení dárků skočit do moře?

Rodiče nezapomeňte!!! Malovánka: Obálka pro Ježíška

Zvyky a tradice
Pomůcky: jablíčko, nůž, bačkorky, vyrobená štěstíčka, pytlík

O každé tradici dětem něco povíme a některé zvyky si zkusíme přímo sami:
Zlaté prasátko,  Stromeček, Kapr, 
Rozkrajování jablíčka, dětem objasníme, že pokud tam bude:
Hvězdička budeme zdraví, zčernalý jádřinec a křížek-to nejhorší, vezmeme jablíčko a rozkrojíme ho.       
Lodičky z ořechových skořápek. 
Házení střevíce.Objasnění: špička k nám – zůstaneme doma u maminky, ke dveřím odejdeme, až budeme velcí, nejdříve hází holčičky, poté kluci, Štěstíčka.

Grafomotorika: Vánoční ozdoby (kruhy doprava)

Vánoční ozdoby:http://vytvarna-vychova.cz/priprava-na-vanoce/

ŘÍKANKY:

Letí Ježíšek
Letí Ježíšek s nadílkou,
kroutí přitom prdýlkou.
Žízeň prý má jako trám..
Letí, letí přímo k nám.

 Prosinec:
Za prosincem končí rok,
do nového už jen krok.
V prosinci jsou Vánoce
přesně jednou po roce.

Strojíme stromeček.
Strojíme stromeček,
strojí i dědeček.
Na špičce hvězdička,
strojí i babička.

 

 

Co nás čeká v prosinci:
Mikulášská nadílka
Vánoční dílničky
9.12. vánoční Akademie
16.12. vánoční besídka s nadílkou

II. A když je tu bílá zima,
už jsme na konci,
chcete-li tak nashledanou někde na kopci

Prosinec:  Adventní čas
Cíl: Přiblížit dětem tradice, obyčeje a pranostiky

Tématické bloky:
Padá listí - Čertovinky pokračují
Těšíme se na vánoce
Zvonění zvonečků

Listopad u Tygříků
Děti pozorovaly podzimní měnící se přírodu při vycházkách po okolí. Naučily se, jak se starat o rostliny a živočichy a jak a kde přezimují lesní zvířátka. Využívali jsme prožitkové učení a zaměřili jsme se na správnou výslovnost, vyjadřování a relaxaci. 

 

Týden: 30.11 – 4.12 2020

Téma: Padá listí – čertovinky pokračují
Cíl: Osvojení poznatků a dovedností důležitých k podpoře zdraví, bezpečí, osobní pohody i pohody prostředí.

NÁVRH ČINNOSTÍ PRO PŘEDŠKOLÁKY:

Co čerti umí -  válíme se, napodobujeme čertí chrápání, děláme rámus..

Smyslová výchova – Co zmizelo pod šátkem? – Procvičujeme paměť - Pod šátek schováme různé předměty, které se mohou týkat čerta, Mikuláše a Vánoc. Postupně předměty odebíráme a děti přemýšlí, co zmizelo.

Uvolňovací cviky – kreslíme oka na čertím řetězu – kreslíme malé kroužky, které několikrát obkroužíme.

Dechové cvičení – rozfoukáváme natrhané papírky, jako kdyby to bylo listí – na stole, na zemi – nádech nosem, výdech ústy

Grafomotorika – mícháme čertí povidla vařečkou v hrnci, krouživé pohyby před tělem

                       

DOPORUČENÍ PRO VOLNÉ CHVILKY:

  • Procházky do přírody a do lesa.
  • Pozorujeme počasí – vyprávíme, jak je venku.
  • Nasbírejte spadlé barevné listy a vytvořte z nich na papír čerta. Pomůcky: papír, lepidlo, listy, fantazie.
  • Naučit se krátkou básničku pro čerta.

 

BÁSNIČKA PRO ČERTA:

Čertíku, Bertíku, co to neseš v pytlíku,
Čertíku, Bertíku co to v pytli máš?
Je to myš, černá myš, že se trochu nebojíš.
Čertíku, Bertíku, pojď už ke mně blíž.

VÝTVARNÁ VÝCHOVA:
- zápichy – čert, Mikuláš, anděl – nakreslíme hlavy, vystřihneme, nalepíme na špejli a zapíchneme do květináče s kytičkou
- navlékáme listy na tkaničku jako korálky

ZPÍVÁME SI PÍSNIČKY A VYTLESKÁVÁME:
Pec nám spadla…
Prší, prší…

HÁDANKA:
Přišel k nám bílý kůň,
zalehl nám celý dvůr.
(sníh)

HÁDANKA:                       
Má dva rohy, velké nohy,
a chlupatý svetřík.
Je to malý…                                   
(čertík)    

PROCVIČOVÁNÍ – BARVY

  • Jaké má barvy podzimní listí?
  • Jakou má barvu čert?
  • Jakou barvu má Mikulášova čepice?
  • Jakou barvu mají křídla anděla?
  • Jakou barvu má Mikulášova hůl?
  • Jakou barvu má Mikulášův plášť?

 

Pracovní listy a omalovánky si vyzvedněte ve školce, nebo po domluvě pošleme mailem.

Zdraví Vás paní učitelky Renča, Zdenička a Danielka

                       

 

 

 Tygříci –23.11-27.11. 2020

 

Návrh činností pro  předškoláky :

  • Procvičujeme poskládání brambor a uhlíků  podle  velikosti a jemnou motoriku -stříhání , seřazování  podle velikosti.
  • Početní řadu do 1-10
  • Uvolňovací cviky  -nakresli Andílek se učí lítat cestu mezi mráčky.
    • Grafomotorická cvičení: nakresli a vystřihni čertíky, předlohy, (pracovní listy)přiřazování stejných čertíku  

Tento týden  máme  ve třídě téma-Čertovinky: Pohádka
Vymyšlený příběh o Mikuláši, čertu a andělovi, kteří šli městem. Kdysi Mikuláš nemohl pod tíhou dárků unést pytel a čert neměl komu rozdávat uhlí. Ale dnes to bylo jinak. Čert si stěžoval na tíhu pytle, ve kterém měl samé uhlí a Mikuláš ve svém pytli měl pouze jeden dárek. Čert,  který se zpočátku radoval z plného pytel, se celý urvaný zeptal Mikuláše: „To na tom světě opravdu nejsou žádné hodné děti?“ Mikuláš: „ Ale jsou, ale nikdo neumí žádnou básničku, říkanku, ba dokonce ani písničku.“ Čert se zamyslel, rychle si odskočil, svolal čertíky pomocníky a jim nakázal, aby rychle vletěli k dětem, malinko je postrašili a vzkázali jim, aby se rychle naučili i tu nejkratší básničku, nebo dostanou jen uhlí. Pak se nenápadně vrátil mezi Mikuláše a čekal, co se stane. První dveře-básnička, Mikuláš začal uhlí postupně měnit v dárky a čert některé uhlí

Rádi chodíte na procházku, nadýchat se krásně čerstvého vzduchu: pohybové hry při procházce.

PH: Čert staví bramborům stříšky
běh v rozptylu mezi bramborami položenými na zemi, na znamení najde každé dítě jeden brambor a zaujme určenou polohu (schováme brambor pod nohy, kolena, břicho, zadeček)

PH: Tancovali 2 čertíci
„Tancovali 2 čertíci, za ruce se drželi.
Zadupali, zamávali, pak se zase rozběhli.“
říkanku zpíváme na melodii písně: Šel zahradník do zahrady

PH: Andílci se učí létat

Smyslové hry
andílci se smějí a čerti se mračí
andílci i čerti se hledají díky výrazu obličeje a utváří tak 2 skupiny

SH: Co je ukryto v punčoše (hmat)
pomůcky: punčocha či taška, počet různorodých předmětů v počtu dětí (autíčko, nůžky, štětec, hřeben, sklenička, lžíce, ovoce, míček, bačkorka, knížka, šiška,…
děti sedí v kruhu po jednom přistupují k punčoše a se zavřenýma očima nahmatají jednu věc, kterou se snaží ohmatat a určit, co to je, až po vyslovení věci, otevře dítě oči a ověří si svou pravdivost/ nepravdivostjiž určené věci dáváme stranou (ne zpět do punčochy)

Říkanky: Už je zima

Už je zima, už je čas, (kmitáním prstů naznačujeme sněžení)
Mikuláši mají sraz.
Jeden půjde rovnou k nám, (ukážeme na prstě 1)
bude bručet, já ho znám.
Kouknu se mu na boty: (předklon k nohám, napřímit)
„Ahoj, táto, jsi to ty?“ (zamávat rukama)

Rozpočítadlo: Ententýky dva špalíky

Ententýky dva špalíky,
čert vyletěl z elektriky.
Bez klobouku, bos,
natloukl si nos.
Boule byla veliká
jako celá Afrika.
Všichni čerti plakali,
hrobeček mu kopali,
ten nejmenší neplakal,
protože se pokakal…to jsi ty!

VÝTVARNÉ A PRACOVNÍ AKTIVITY
Vánoční ozdoby z papírového koše – podrobnosti k námětu,

VV: Anděl (tisk z koláže) – podrobnosti k námětu
ZDE http://vytvarna-vychova.cz/mikulas-cert-advent/

 

 

Týden 16.11. – 20.11.

Téma: Zvířátka se zásobují
Cíl: rozvoj úcty k životu ve všech jeho formách
využíváme pozitivní citové prostředky jako je chválení a povzbuzování

NÁVRH ČINNOSTÍ PRO PŘEDŠKOLÁKY:

  • Stavíme domečky pro zvířátka pomocí kostek, stavebnic, puzzlí a ostatních pomůcek a hraček.
  • Smyslová výchova – hmatové vnímání – napodobeniny zvířecí srsti – osahat si různé materiály podobné zvířecí srsti
  • Uvolňovací cviky – sovička hledá cestu ke svému stromu – nakreslíme sovičku na jedné straně papíru a na druhé straně strom. Sovička letí ke stromu pomocí čar ze strany na stranu.
  • Grafomotorické cviky – kreslíme jednoduché smrčky – rovné čáry a na každé straně šikmé čáry směrem dolů. 

DOPORUČENÍ PRO VOLNÉ CHVILKY V PŘÍRODĚ:
Procházky do přírody a do lesa. Pozorování měnící se přírody a sběr různých plodů přírody pro zvířátka. Zvířátkům nasbírané plody doneseme na hromádku do lesa. Napodobení pohybu a chování zvířátek.

BÁSNIČKA PRO ZVÍŘÁTKA

Letos zima přijde zkrátka,
děti myslí na zvířátka.
Nebojí se metelice,
nesou mrkev pro zajíce,
ptáčkům zrní do hrnku,
trochu sena pro srnku,
k tomu mísu kukuřice.

CO VÍME O LESNÍ ZVĚŘI?
Jmenujeme zvířátka, která patří do lesa. Kde asi v zimě zvířátka spí a čím se živí? Jedno lesní zvířátko si vybereme a nakreslíme.

ŘÍKANKA

Brum, brum, brum, medvěd staví dům.
Nejdřív stěny, potom střechu,
leze spinkat do pelechu.
Brum, brum, brum, už má nový dům.

POHYBOVÁ ŘÍKANKA

medvěd klepe peřinu   -   lehce se klepeme do stehýnek
už se chystá na zimu   -   lehce se klepeme do stehýnek
záležet si musí dát       -   hlava „ ANO“
až do jara bude spát    -   ruce pod hlavu, jako když spíme

HÁDANKA                         

Maličké zvířátko             
je tahle čiperka,                 
větvičku přeskočí,             
i když je nevelká.               
( veverka  )                                       

ZPĚV ZNÁMÝCH PÍSNIČEK PRO RADOST

- Já do lesa nepojedu…
- Šly panenky silnicí…
- Na tý louce zelený…
- Sedí liška pod dubem…
- Skákal pes…

DECHOVÁ CVIČENÍ
Když v noci spíme, ležíme a dýcháme. Děti si lehnou na podložku, dají si ruku na bříško a vnímají, jak se jim ruka zvedá a klesá při nádechu a výdechu.

PRACOVNÍ LISTY A OMALOVÁNKY SI VYZVEDNĚTE VE ŠKOLCE, NEBO PO DOMLUVĚ POŠLEME MAILEM. TENTO TÝDEN – PROCVIČOVÁNÍ JEMNÉ MOTORIKY

Zdraví vás paní učitelky Renča, Zdenička a Danielka.

 


9.11-13.11. 2020

Téma:
Zvířecí pelíšky
zde v tomto tématu upozorňujeme  na špatné chování v oblasti ekologie, vytváření elementárního podvědomí o širším přírodním prostředí a migraci zvířátek před zimou

Návrh činností pro nejstarší předškoláky :

  • Procvičujeme poskládání šišek podle  velikosti a jemnou motoriku -stříhání , seřazování  podle velikosti.
  • Početní řadu do 1-10
  • Uvolňovací cviky  -nakresli větru cestu kolem stromů, aby mohl sfouknou listí.
  • Grafomotorická cvičení: nakresli, jak drak létá (pracovní listy)let dráčků 

Písnička s tanečkem:

Veverka čiperka, sbírá sladká jadérka,
veverka čiperka, sbírá sladká jadérka,
nosí si je do pelíšku, oříšky a velkou šišku,
veverka čiperka, sbírá sladká jadérka. 

Básnička:

Seděli dvě veverky na vysoké jedli,
chvíli něco chroupali,
chvíli něco jedli.
A když měli plná bříška,
řekli si už dost,
houpali se houpy houpy,
jen tak pro radost. 

Písnička:
Bude zima, bude mráz, kam se ptáčku, kam schováš…

  • Ptáčci se chystají na zimu, někteří odlétají do teplých krajin, někteří zůstávají : Ukázat  ptáčky v knize.
  • Ptačí pantomima (čáp, vrabec, orel, atd.)
  • V lese hledáme dutiny stromů, kam se ptáčci mohou schovat, stavění hnízdeček, sběr přírodnin na odpoledne, volná hra.
  • Hudební nástroje z přírodnin, chrastítka z ořechů a semínek (semínka a skořápky do různých krabiček), opakování písničky z rána, „ptačí koncert
  • Rádi doporučíme - výlet za prasátky do  Děčínské ZOO .

Při špatném počasí:
modelování zvířat z hlíny nebo plastelíny, stavba krmelce z klacíků, apod.

Výtvarný záměr: ztvárnit smíšený les prostřednictvím malby a přírodnin
http://vytvarna-vychova.cz/tag/strom/
Výtvarná technika (postup): kombinovaná technika s využitím přírodnin
Pomůcky: balicí papír, temperové barvy, širší ploché štětce, přírodniny (mech, šišky, listy), hnědý papír, molitanové houbičky, nádoby na barvu a vodu, lepidlo v tubě, lepidlo Herkules, ubrus

 




Tygříci –2.11-6.11. 2020

Návrh činností pro nejstarší předškoláky :

  • Procvičujeme poskládání šišek podle  velikosti a jemnou motoriku -stříhání , seřazování  podle velikosti.
  • Početní řadu do 1-10
  • Uvolňovací cviky  -nakresli větru cestu kolem stromů, aby mohl sfouknou listí.
  • Grafomotorická cvičení: nakresli, jak drak létá (pracovní listy)let dráčků 

 

Tento týden  máme  ve třídě téma :DRÁČEK MRÁČEK

Rádi chodíte na procházku, nadýchat se krásně čerstvého vzduchu.

 Na vítr:  Pohybová hra a říkanka:

Vítr v lese, draka nese.(děti chodí dokola)
Vítr fouká, draka houpá (děti pohupují rukama)
BUM -Drak spad!(učitelka silně udeří do bubínku a děti udělají dřep) 

 

Říkadlo - Já jsem vítr (báseň z pedagogického věna)

Já jsem vítr, já jsem vánek,
neruším vám spánek.
Já jsem vítr severák, bojí se mě mrak i drak.

 

Básnička

Koupil si dráček, na nový fráček.
Na každém knoflíčku, bude mít pentličku.
A teď si drak, obletí mrak

Jak vyrobit létajícího draka?
https://www.youtube.com/watch?v=Rdrj4fS4zuA&feature=youtu.be

Zkuste létajícího draka vyrobit a pošlete nám fotky, my je dáme na web.

Děkujeme Zdenička, Renča a Daniela




Co nás čeká v listopadu:

3.11. Vánoční fotografování
Dýňování pro radost
DDM krmení zvířátek a hra  v novém prostředí


I. NA PODZIM KDYŽ PADÁ LISTÍ                                             
Z LÍP A JAVORŮ,                                                      
PÁNI DRACI KOUKAJÍ SE
LIDEM DO DVORŮ

Listopad: Podzimní les

Cíl: Všímat si přírody, starat se o rostliny, o živočichy, získat o nich informace v souladu s environmentální výchovou a chránit přírodu a živé tvory apod.

Tématické bloky:

 

Říjen u Tygříků
Seznámily se s neživou a živou přírodou. Prožily slavnostní Halloween s maskami.
Spolupráce s rodiči –dlabání dýní.


Co nás čeká v říjnu:

Drakiáda
Muzeum Děčín-interaktivní pohádka p. Sypěnou
Krmení ptáčků
Pozorování zvířátek v okolí Mš


I. NA PODZIM KDYŽ PADÁ LISTÍ                                             
Z LÍP A JAVORŮ,                                                     
PÁNI DRACI KOUKAJÍ SE
LIDEM DO DVORŮ

Říjen: Barevný podzim

Cíl: Rozvoj pocitu sounáležitosti s živou, neživou přírodou, k lidem, ke společnosti

Tématické bloky
Barvy podzimu
Dary přírody
Jak se žije v lese
Báječné strašení


Září u Tygříků:
Děti se velice hezky adaptovaly na nové děti a prostředí Mš. Poznávají nové hračky a pravidelná  v Mš ,které zvládají bez problémů.


Co nás čeká v září:


Přivítací týden, seznámí se s novými kamarády, seznámí se s prostory mateřské školy. Společně si zazpíváme, budeme hrát hry a další pohybové aktivity zaměřené na seznamování s novými kamarády a jejich jmény, pozvolné učení tanečků a pohybových říkanek, které nás ve školce budou provázet. 

Milí rodiče,
ve středu 9. září Vás zveme na třídní schůzky od 15, 30 hodin v kmenových třídách vašich dětí.
Účast rodičů je důležitá.
Děkujeme a těšíme se.

 

Na podzim, když padá listí z lip a javorů,

páni draci koukají  se lidem do dvorů


ZÁŘÍ: První poznání

CÍL: uvědomovat si, že není jediné, že je součástí skupiny, která si stanovuje určitá pravidla, podílí se na nich a učí se je dodržovat  a pomáhat mladším dětem.

Tématické bloky :
My jsme kamarádi
Cestičky do školky
Poznáváme svoji školku
Naše pravidélka

Mateřská škola Děčín XXXII, příspěvková organizace

Májová 372, 407 11 Děčín XXXII

e-mail: reditelka@msboletice.cz
IČO: 49888544
Prohlášení o přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací ve formátu pdf se otevře v novém okně.
Domů Mateřská škola Boletice, Děčín

Created by © 2020 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek webdesign