Daniela Barcalová
Nicol Váňová
Asistent pedagoga:
Andrea Klausová
Omluvenka:
Prosíme omlouvejte děti do 8.00 hod na tel. 412 547 818 - budete spojeni na požadovanou třídu.
Předškoláci + zápis do omluvného listu.
Informace pro rodiče:
Tygříci se mají rádi, všichni tu jsme kamarádi.
Školní rok 2024/2025
Rotační vzdělávací tematické koutky
Od školního roku 2022/2023 realizujeme 1x v týdně (každou středu, cca 20 minut po svačince). Koutky probíhají na třídách i na zahradě
Tematické koutky nejsou alternací v předškolním vzdělávání, jsou naprosto v souladu s RVP PV, jejíž cílem je taktéž vést děti přirozeným individuálním tempem k samostatnosti, tvořivosti, připravit je především pro život, a to atraktivnější formou prožitku vedoucí k všestranné harmonické osobnosti dítěte.
Každá třída má vypracovaný celoroční plán se vzdělávacími cíli, kompetencemi, očekávanými výstupy shodné dle našeho ŠVP na základě ročních období, tradic, svátků a individuálních zvláštností a potřeb dětí.
Tygříci- Fauna a flóra
Záměrem projektu environmentální výchovy v MŠ je získání co nejvíce informací o pěstování různých plodin, květin, bylin, keřů atd. při praktických činnostech. Dokázat soustředěně pozorovat a experimentovat a samostatně se podílet při sázení semínek, obdělávání sazeniček, zalévání a sběru plodů. Dokázat vidět rozdíly mezi plodinami a jejich růstem. Vidět, co se děje na záhonku během všech ročních období. Seznámit s koloběhem vody. Samostatně přijít na to, co potřebují rostliny k životu. Pomocí experimentů zjistit co se stane s rostlinami, které nemají správné podmínky k růstu atd.
II. A když je tu bílá zima, už jsme na konci, chcete – li tak nashledanou někde na kopci
P R O S I N E C - Adventní čas
Cíl: Přiblížit dětem tradice, obyčeje a pranostiky
Tématické bloky:
-Veselé čertoviny
-Kouzelný čas adventu
-Těšíme se na Ježíška
Co nás čeká v prosinci:
5. 12. Mikulášská nadílka v MŠ – dopoledne
10. 12. Vánoční besídka pro rodiče
11.12. Vánoční Jarmark V MŠ od 14, 15 - 16, 30 hod. (v prostoru spojovací chodby)
11.12. Česko zpívá koledy 18:00
12. 12. – Sváťovo divodlo- Vánoční pohádka: Jak pejsek s kočičkou slavili Vánoce
I. Na podzim, když padá listí z lip a javorů, páni draci koukají se lidem do dvorů
L I S T O P A D - Podzimní les
Cíl: Všímat si přírody, starat se o rostliny, o živočichy, získat o nich informace v souladu s environmentální výchovou a chránit přírodu a živé tvory apod.
Tématické bloky:
-Listopad, lísteček mi na zem spad
-Les, jak ho neznám
-Zima ťuká na dveře
-Těšíme se na advent
Co nás čeká v listopadu:
Výlet do lesa
Návštěva zvířátek v DDM
Hodnocení za listopad:
První týden v listopadu jsme si s dětmi povídali o tradici dušiček a také modernějšímu Halloweenu, dětem se líbil strašidelný karneval, který byl plný soutěží, tance a různých dobrot, které nám donesli rodiče. Další dva týdny jsme si s dětmi povídali o přírodě, jak se připravuje na příchod zimy, jak se na zimu připravují zvířátka a jak lidi. Vytvářeli jsme s dětmi pocit sounáležitosti s živou a neživou přírodou. Hodně času jsme trávili venku a učili jsme se prožitkovým a situačním učením. Poslední týden jsme se věnovali začínajícímu se adventu. S dětmi jsme nacvičovali písničky a básničky na vánoční besídku. Mluvili jsme o zvycích vánoc, adventním věnci. Společně jsme vánočně vyzdobili naši třídu a také jsme si postavili a ozdobili stromeček. Společně s rodiči jsme vyráběli výrobky na vánoční jarmark.
Ř Í J E N - Barevný podzim
Cíl: Rozvoj pocitu sounáležitosti s živou, neživou přírodou, k lidem, ke společnosti.
Tématické bloky:
-Na naší zahrádce
-Košík plný vitamínů
-Vyletěl si pyšný drak, vyletěl si do oblak
-Barevný podzim
-Báječné strašení
Co nás čeká v říjnu:
-Drakiáda
-9.10. -začínají vzdělávací koutky
-22.10. Celoškolková akce- „Dlabání“ a zdobení dýní
Hodnocení za říjen:
Děti popisovaly podzim a jeho znaky i plody podzimu. Vytvářely si elementární povědomí o přírodním prostředí a jeho neustálých proměnách. Podle obrázků popisovaly jak se příroda mění na podzim a rozeznávaly rozdíly mezi jednotlivými ročními obdobími. Opakovaly si roční období a dny v týdnu. Pojmenovávaly ovoce x zeleninu, děti nejvíce bavilo pečení štrůdlu a také se jim velmi líbily výtvarné a pracovní činnosti. Děti si procvičily jemnou i hrubou motoriku. Opět jsme maximálně využili prožitkového učení. S rodiči jsme společně dlabali dýně, které nám zdobí třídu. Měsíční cíl byl naplněn.
Z Á Ř Í - První poznání
Cíl: Uvědomovat si, že není jediné, že je součástí skupiny, která stanovuje určitá pravidla, podílí se na nich a učí se je dodržovat a pomáhá mladším dětem
Tématické bloky:
-Těšíme se do školky
-Kamarádi, máme se rádi
-Výlet po školce
-Pravidélka, která musíme znát
Co nás čeká v září:
-Slavnostní přivítání
-Třídní schůzka
Hodnocení za září:
Září bylo pro všechny děti adaptačním období, některé se zadaptovaly rychle, některým to trvá déle. Děti se seznamovaly s novým prostředím MŠ. Posilovaly prosociální chování v dětském kolektivu, ale i ve vztahu k ostatním lidem. Děti se podílely na tvorbě pravidel třídy a snažily si je zapamatovat a dodržovat. Starší děti pomáhaly mladším. Děti se formou prožitkových a smyslových her pokoušely poznávat kamarády. Procvičily si barvy. Výtvarnou výchovou si děti procvičovaly jemnou motoriku, fantazii a smysl pro pořádek při úklidu svého pracovního prostoru. Předškoláci se učili dny v týdnu, které neustále opakujeme a snažíme se o celkovou orientaci v čase.