Renata Svobodová
Zdeňka Rusnáková
Asistent pedagoga:
Veronika Melichová
Omluvenka:
Prosíme omlouvejte děti do 8.00 hod na tel. 412 547 818 - budete spojeni na požadovanou třídu.
Předškoláci + zápis do omluvného listu.
Informace pro rodiče:
Tygříci se mají rádi, všichni tu jsme kamarádi.
IV. Když se hlásí horké léto, rostou jahody, sejdeme se všichni spolu někde u vody
Č E R V E N – Je nám dobře na světě
Cíl: Rozvoj schopnosti žít ve společenství různých lidí a spolupracovat s nimi
Tématické bloky:
-Děti slaví svátek
-Léto je tu, těšíme se na výlety
-Tajemný poklad
-Loučíme se se školkou (2 týdny)
Co nás čeká v červnu:
-1.6. Oslava dne dětí
-8.6. Představení s papoušky
-16.6. Pasování předškoláků
-Hledání pokladu
Hodnocení za květen:
Květen jsme začali poznáváním vlastního těla. Děti si uvědomily vlastní tělo hravou, zábavnou a tvořivou formou. Cílem byl také rozvoj fantazie, představivosti a lehké soutěživosti. V druhém týdnu měli všechny maminky svátek, tak si pro ně děti připravily krátkou besídku a dárečky. Děti si uvědomily příjemné citové prožitky. Celkově jsme se v dubnu věnovali rodině a rodinným příslušníkům. Děti si osvojovaly jména členů rodiny a vyprávěly, kde a s kým bydlí. Duben jsme zakončili vesmírem. Děti zapojily svojí fantazii a představivost a ponořily se do tajů vesmíru. Celý měsíc děti tvořily, procvičovaly jemnou motoriku, soustředěnost a pozornost.
III.Když je jaro v plné kráse, když má zelenou, na trávníku kluci hrají s míčem kopanou
K V Ě T E N – Já a moje rodina
Cíl: Vcítění se a empatie k druhým
Tématické bloky:
-Moje tělo
-Maminky mají svátek
-Rodina
-Vesmír
Co nás čeká v květnu:
-2.5. společné fotografování
-9.5. poslední lekce plavání s účastí rodičů
-11.5. besídka pro maminky a třídní schůzka
-18.5. Olympiáda MŠ
-Výlet do zámeckých zahrad
-Muzeum - Děčín – lego piráti
Hodnocení za duben:
Duben začal Velikonocemi. Děti se vyjadřovaly pomocí různých výtvarných dovedností a technik. Seznamovaly se se světem lidí, kultury a umění. Rozvíjeli jsme v dětech úctu k životu ve všech jeho formách. Děti si vytvářely podvědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí. Duben je měsíc dopravy, tak se děti učily vše o silničním provozu včetně bezpečnosti. Vybrané děti byly vyslány reprezentovat MŠ na dopravním dni v Děčíně. Poslední týden v dubnu byl kouzelný, strašidelný a zábavný. Děti si užily čarodějný rej se soutěžemi, hrami a opékáním buřtíků na zahradě MŠ.
D U B E N - Život kolem nás
Cíl: Rozvíjet schopnost přizpůsobovat se podmínkám vnějšího prostředí i jeho změnám
Tématické bloky:
-Těšíme se na zajíčka
-Velikonoční vajíčko
-Červená, žlutá, zelená, hádej, co to znamená???
-Hurá na čarodějnice
Co nás čeká v dubnu:
-Procházka na cyklostezce
-Pozorování dopravy
-Návštěva prvních tříd v ZŠ Boletice
-Divadlo koloběžka
-Hledání velikonočního zajíčka
Hodnocení za březen:
V březnu jsme pozorovali měnící se přírodu ze zimy na jaro. Při vycházkách jsme pozorovali znaky jara. Děti pozorovaly často se měnící počasí, zpěv ptáků a změny na stromech. Děti se vyjadřovaly pomocí různých výtvarných dovedností a technik. Rozvíjeli jsme v dětech úctu k životu ve všech jeho formách. Děti si vytvářely podvědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí. V březnu se děti seznámily s knihou a navštívily městskou knihovnu. Na konci března si děti prožily roli zpěváka a experimentovaly s hlasem. Děti se naučily nové básničky a písničky.
B Ř E Z E N – Příroda se probouzí
Cíl: Rozvíjení mravního i estetického vnímání, cítění a prožívání
Tématické bloky:
-Táta včera venku, našel první sněženku
-Jarní příroda
-Cestování za kapičkou- ekologie
-Kniha je můj kamarád
-Vítáme jaro zpěvem
Co nás čeká v březnu:
-Velikonoční tvoření + barevný týden
-Hledání jarních kytiček
-Návštěva zvířátek v DDM
-Knihovna Děčín
-Muzeum Děčín
Hodnocení za únor:
Únor se nesl v duchu pohádek, povolání a masopustu. Děti měly dostatek příležitostí k samostatným řečovým projevům. Dbali jsme na vhodný mravní vzor a děti se podílely na řešení problémů a konfliktů. Prostřednictvím pohádek se děti učily rozlišovat dobro a zlo. V dětech jsme podporovali spontánní a pohybové aktivity. Děti si osvojily známé tradice a zvyky v období MASOPUSTU.
II.A když je tu bílá zima, už jsme na konci, chcete – li tak nashledanou někde na kopci
Ú N O R - Svět je samá pohádka
Cíl: Rozvíjení interaktivních a komunikativních dovedností verbální i neverbální
Tématické bloky:
-Cestujeme do pohádky
-Pohádkové hraní
-Masopust
-Bez práce nejsou koláče
Co nás čeká v únoru:
-Masopustní veselice
-Karneval
-Krmení zvířátek v DDM Boletice
Hodnocení za leden:
Leden jsme začali oslavou tří Králů. Děti se dozvěděly, kdo byli tři Králové a význam tohoto svátku. Během ledna si děti osvojovaly dovednosti k podpoře zdraví a bezpečí, vytváření zdravých životních stylů a uvědomily si vlastní tělo. Rozvíjeli jsme u dětí oblast jemné a hrubé motoriky. Děti si užily zimní radovánky ve třídě i venku
L E D E N – Zima, zima, zimička
Cíl: Vést děti k poznání, jak zimu využívat k zábavě a upevnění zdraví
Tématické bloky:
-TŘI KRÁLOVÉ
-SPORTOVÁNÍ NA SNĚHU
-PAN DOKTOR JE KAMARÁD…
-SNĚŽÍ MRÁZ KOLEM BĚŽÍ
Co nás čeká v lednu:
-Oslava Tří králů
Hodnocení za prosinec:
Tento měsíc se nesl v duchu Vánoc a překvapení. Podporovali jsme u dětí vzájemné sympatie a dětské přátelství. Přiblížili jsme dětem tradice, obyčeje a pranostiky. Společně jsme si užívali předvánoční čas, zdobili jsme třídu a vyhlíželi Ježíška. Děti si připravily pro rodiče krátké milé vystoupení.
P R O S I N E C - Adventní čas
CÍL: Přiblížit dětem tradice, obyčeje a pranostiky
Tématické bloky:
-Čerte, čerte rohatý
-Těšíme se na vánoce
-Čas dárků a překvapení
Hodnocení za Listopad:
V listopadu jsme se věnovali podzimu. Při vycházkách do okolí Mš jsme pozorovali měnící se přírodu a padající barevné listí. Děti se dozvěděly, jaká zvířátka a kde přezimují a jaké si dělají zásoby na zimu. Děti se seznámily s lesem a plodinami, které si tam mohou zvířátka najít k snědku. Během listopadu si děti hrály, zpívaly, tancovaly, zvládaly překážkové dráhy, vypracovávaly pracovní listy a plnily různé úkoly. V listopadu proběhlo ve školce focení dětí. Vyráběli jsme přáníčka a dárečky pro domov důchodců a připravovali se na krátkou besídku pro radost babičkám a dědečkům. Děti se koncem listopadu s radostí připravovaly na příchod čerta, Mikuláše a anděla. Naučily se spoustu básniček pro čerta a nakreslily obrázky. Připravili jsme si také krátké vystoupení pro čerta, Mikuláše a anděla, aby si děti zasloužily nějaké sladkosti do punčochy. Společně jsme si vyzdobili třídu a šatnu, aby se u nás všem i nám líbilo. Děti se toho za celý měsíc hodně naučily a bylo jim ve školce hezky.
Co nás čeká:
Jarmark
Česko zpívá
Besídka s rodiči
I. Na podzim, když padá listí z lip a javorů, páni draci koukají se lidem do dvorů
L I S T O P A D - Podzimní les
CÍL: Všímat si přírody, starat se o rostliny, o živočichy, získat o nich informace v souladu s environmentální výchovou a chránit přírodu a živé tvory apod.
Tématické bloky:
-Báječné strašení
-Listopad, lísteček mi na zem spad
-Plody podzimního lesa
-Zvířátka se zásobují
-Zima ťuká na dvěře
Hodnocení za říjen:
Tento týden jsme věnovali pozornost tomu, aby děti přirozenou formou a zážitkem dokázali rozpoznat přechod z léta do podzimu. Poznávali jsme barvy na listech, které jsme sami sbírali spolu s ostatními přírodninami. Na procházkách i ve třídě jsme formou zážitkového učení poznávali podzim. Poznávali jsme ovoce a zeleninu, popisovali jejich vlastnosti, ochutnávali je. Hráli jsme si na zahradníky a pomocí dramatických her. Třídili obrázky ovoce i zeleniny, poznávali jsme jí pomocí hmatu i chuti, moc jsme se nasmáli. Vyrobily závěs, ježka nesoucího ovoce s keramickými listy.Dále jsme navázali na dva předchozí týdny. Ukázali jsme si zvířátka, která žijí v lese a vyřazovali zvířata domácí. Nasbírané přírodniny jsme rozdělovali, popisovali a přiřazovali k jednotlivým zvířátkům, kdo se čím živí. Ke konci týdne dramatizovala pohádku Budka. Kde lesní zvířata vystupují a zahráli si divadlo. Závěr týdne patřil dlabání dýní, donesených rodiči, a zdobení jich plody pro zvířátka.
Strašidelný týden, jsme si velmi užili. Dětem jsme osvětlili tradici svátku Halloween a jeho zvyky. Zároveň jsme je seznámili s našimi dušičkami a naší tradicí. Vyřezali jsme jim strašidelné obličeje do dýně a spolu s kamarády je vyzdobili barevnými listy a přírodninami. V týdnu jsme si, spolu s kamarády, užili strašidelný karneval plný zaklínadel her a soutěží.
Ř Í J E N - Barevný podzim
Cíl: Rozvoj pocitu sounáležitosti s živou, neživou přírodou, k lidem, ke společnosti.
Tématické bloky:
Co se letos urodilo
Je tu podzim, barevný podzim
Koš plný vitamínů
Vyletěl si pyšný drak, vyletěl si do oblak
Co nás čeká v říjnu:
-Drakiáda
-Návštěva zvířátek v DDM
-Muzeum - Děčín
Hodnocení za září:
Září u Tygříků se nesl v duchu adaptace. Děti si zvykaly na třídu, školku, nové kamarády. Upevňovali jsme si pravidla třídy, chodili na vycházky po okolí a užívali si školní zahradu. Děti se učily zapamatovat si jména kamarádů, tancovaly, zpívaly, koukaly na pohádky a hrály si.
Z Á Ř Í - První poznání
Cíl: Uvědomovat si, že není jediné, že je součástí skupiny, která stanovuje určitá pravidla, podílí se na nich a učí se je dodržovat a pomáhá mladším dětem
Tématické bloky:
Vítáme se po prázdninách
Kamarádi, máme se rádi
Těšíme se do školky
Poznáváme naší školu
Pravidélka, která musíme znát
Co nás čeká v září:
-Slavnostní přivítání
-Třídní schůzka 15.9.2022 (od 15:15 hodin)