Ilona Horová
Hana Navrátilová
Asistent pedagoga:
Petra Mancová
Omluvenka:
Prosíme omlouvejte děti do 8.00 hod na tel. 412 547 818 - budete spojeni na požadovanou třídu.
Předškoláci + zápis do omluvného listu.
Informace pro rodiče:
Ať už ráno svítí slunce,
prší nebo sněží,
kdo s medvídkem ráno cvičí,
celý den je svěží.
Houpačka a prolézačka,
pro medvídka je to hračka.
Pohyb, hra a čerstvý vzduch,
v zdravém těle zdravý duch.
Školní rok 2024/2025
Rotační vzdělávací tematické koutky
Od školního roku 2022/2023 realizujeme 1x v týdně (každou středu, cca 20 minut po svačince). Koutky probíhají na třídách i na zahradě
Tematické koutky nejsou alternací v předškolním vzdělávání, jsou naprosto v souladu s RVP PV, jejíž cílem je taktéž vést děti přirozeným individuálním tempem k samostatnosti, tvořivosti, připravit je především pro život, a to atraktivnější formou prožitku vedoucí k všestranné harmonické osobnosti dítěte.
Každá třída má vypracovaný celoroční plán se vzdělávacími cíli, kompetencemi, očekávanými výstupy shodné dle našeho ŠVP na základě ročních období, tradic, svátků a individuálních zvláštností a potřeb dětí.
Medvídci- Zkoumáme neviditelný svět - Malá laboratoř
Záměrem koutku je zaujmout dítě, spustit v jeho hlavě myšlenkové pochody typu „Jak to tedy je?“
- To je zvláštní! To mě zajímá! Kde se dozvím víc? Co chci ještě vědět?
- Aby přicházelo s domněnkami a svým bádáním je potvrzovalo, naučilo se domněnky správně formulovat.
- Chceme, aby se ptalo: „Jak zjistím, že mám pravdu?“ A zrealizovalo vlastní pokus nebo pozorování.
- Chceme, aby svou badatelskou cestu uzavřelo vyhodnocením a aby se naučilo výsledky svého bádání zajímavě sdělit ostatním.
- Prostě, aby se naučilo klást otázky a také si na ně odpovědět. Seznámí se tak se světem, který budou v rámci environmentální výchovy chránit
IV. Když se hlásí horké léto, rostou jahody, sejdeme se všichni spolu někde u vody
Č E R V E N – Je nám dobře na světě
Cíl: Rozvoj schopnosti žít ve společenství různých lidí a spolupracovat s nimi
Tématické bloky:
-Hledání pirátského pokladu MDD život dětí na celém světě
-Exotická zvířata
-Hopsa hejsa
-Těšíme se na prázdniny
Co nás čeká v červnu:
-4.6. zdravověda
-5.5. Třídní focení
-Hledání pirátského pokladu
-16.6. Loučení s předškoláky
III. Když je jaro v plné kráse, když má zelenou, na trávníku kluci hrají s míčem kopanou
K V Ě T E N – Já a moje rodina
Cíl: Vcítění se a empatie k druhým
Tématické bloky:
-Moje maminka
-Moje rodina, kde bydlím
-Kam chodí máma s tátou do práce
-Už to voní, už to kvete
Co nás čeká v květnu:
6.5.- Besídka pro maminky od 15:15hod.
9.5.- zápisy do MŠ (+dny otevřených dveří před zápisem- od 5.5.)
13.5.-Olympiáda v Děčíně (ZŠ Dr. M.Tyrše- přihlášené družstvo)
20.5.- Sportovní den se ZŠ Míru (9:00 – 11:00hod. na hřišti ZŠ- dle počasí)
28.5.- Zahradní slavnost (akce s rodiči na zahradě MŠ K.H.B. 15:15 – 16:30hod.)
D U B E N - Život kolem nás
Cíl: Rozvíjet schopnost přizpůsobovat se podmínkám vnějšího prostředí i jeho změnám
Tématické bloky:
-Já jsem malý zajíček
-Jede, jede, co má kola
-U nás na dvorečku
-Čarodějnice- tradice
Co nás čeká v dubnu:
2.4.- Cestička se zvířátky
9.4.- pan Škoda- Zdravověda v MŠ
10.4.- Návštěva 1.tříd v ZŠ Míru
10. 4.- Velikonoční jarmark (zahrada K.H.B.- od 15:15 – 16:30hod.)
15.4.- Hledání velikonočního zajíčka (akce s rodiči na zahradě MŠ K.H.B. 15:15 – 16:30hod.)
28.4.- čarodějnice v MŠ
· Dopoledne na třídě- soutěžení
· Odpoledne s rodiči 15:15-15:30hod. sraz a průvod okolo MŠ + opékání buřtů
29.4.- Dopravní den- přihlášené družstvo dětí
B Ř E Z E N – Příroda se probouzí
Cíl: Rozvíjení mravního i estetického vnímání, cítění a prožívání
Tématické bloky:
-Z pohádky do pohádky
-Se zimou se jaro pere
-Sluníčko se probudilo
-Broučci
-Vesmír kolem nás
Co nás čeká v březnu:
4.3.- Masopust na MŠ Májová od 15:30hod.
18.3.- Beseda- školní zralost (třída tygříků)
21.3- Ponožkový den
27. 3.- Cestička do školy (od 14:30 – 16:30hod. v ZŠ Míru)
II. A když je tu bílá zima, už jsme na konci, chcete – li tak nashledanou někde na kopci
Ú N O R - Svět je samá pohádka
Cíl: Rozvíjení interaktivních a komunikativních dovedností verbální i neverbální
Tématické bloky:
-O veliké řepě
-Koblížek
-Perníková chaloupka
-Kohoutek a slepička
-Masopust
Co nás čeká v únoru:
25.2.- třídní schůzky
26.2.- Olympiáda (ZŠ Míru)
L E D E N - Zima, zima, zimička
Cíl: Vést děti k poznání, jak zimu využívat k zábavě a upevnění zdraví
Tématické bloky:
-Holka, kluk, naše tělo
-Bacil Bubák
-Sněhuláček panáček
-Zimní hrátky
Co nás čeká v lednu:
-6.1. 2023 – Tři králové
-Péče o krmítka na zahradě
-Podle sněhových podmínek soutěž ve stavění sněhuláků
Hodnocení za prosinec:
P R O S I N E C - Adventní čas
Cíl: Přiblížit dětem tradice, obyčeje a pranostiky
Tématické bloky:
-Miku, Miku, Mikuláš
-Vánoce vánoce přicházejí
-Čekání na Ježíška
Co nás čeká v prosinci:
5. 12. Mikulášská nadílka v MŠ – dopoledne
10. 12. Vánoční besídka pro rodiče
11.12. Vánoční Jarmark V MŠ od 14, 15 - 16, 30 hod. (v prostoru spojovací chodby)
11.12. Česko zpívá koledy 18:00
12. 12. – Sváťovo divodlo- Vánoční pohádka: Jak pejsek s kočičkou slavili Vánoce
Hodnocení za listopad:
Během měsíce listopadu jsme si povídali převážně o významu životního prostředí, o jeho ochraně a údržbě. Pro náš zdravý vývoj je příroda velice důležitá, je součástí našeho života. Podíleli jsme se na údržbě prostředí kolem sebe, sbírali jsme na školní zahradě opadané listí a šišky. Seznamovali jsme se životem volně žijících zvířátek v zimě. Pomocí obrázků jsme poznávali zvířecí pelíšky (nora, hlína, keř, strom……). Chceme mít kolem sebe čisté prostředí, a proto dbáme o jeho údržbu, nic neničíme a vše řádně uklízíme na své místo. Na vycházkách jsme pečlivě pozorovali okolí a vnímaly podzimní změny okolí a počasí.
I. Na podzim, když padá listí z lip a javorů, páni draci koukají se lidem do dvorů
L I S T O P A D - Podzimní les
Cíl: Všímat si přírody, starat se o rostliny, o živočichy, získat o nich informace v souladu s environmentální výchovou a chránit přírodu a živé tvory apod.
Tématické bloky:
-Ospalé sluníčko
-Skřítek Podzimníček
-Podzim přišel do zahrady
-Zvířátka v lese, čekání na advent
Co nás čeká v listopadu:
-18. 11. Keramika - DDM Boletice nad Lab.
-26. 11. Muzeum v Děčíně (Perníková chaloupka)
-Pouštění draka dle počasí
Ř Í J E N - Barevný podzim
Cíl: Rozvoj pocitu sounáležitosti s živou, neživou přírodou, k lidem, ke společnosti.
Tématické bloky:
-Měla babka čtyři jabka
-Dráček Mráček
-Podzimní zahrada
-Podzim u medvídků
Co nás čeká v říjnu:
-9.10. -začínají vzdělávací koutky
-Výzva pro rodiče a děti – vyrobte si draka ( drakiáda )
-22.10. Celoškolková akce- „Dlabání“ a zdobení dýní
Hodnocení za říjen:
Všechny děti se již s chutí zapojují do všech činností, snaží se být šikovní a vytvářejí mezi sebou pevné kamarádské vztahy. Od října jsme opět zahájili pokusy v tematických koutcích - Environmentální, Fauna a flóra, Malá laboratoř a Dílničky. Děti jsou z pokusů nadšené a se zájmem je i provádějí. Při pobytu na školní zahradě jsme se podíleli na úklidu, hrabali jsme listí a sbírali klacíky a opadané šišky. Chceme o přírodní prostředí pečovat a chránit ho. Při pobytu venku jsme pozorovali místa, kde třídíme odpad. S nadšením jsme sbírali opadané listy, na kterých jsme procvičovali barvy a barevné odstíny. Nasbírané listy jsme vylisovali a vytvářeli jsme z nich výtvarná díla. Geometrické tvary jsme procvičovali při tvorbě draků. Už víme, co je prospěšné pro naše zdraví, jsou to vitamíny obsažené v ovoci a zelenině.
Z Á Ř Í - První poznání
Cíl: Uvědomovat si, že není jediné, že je součástí skupiny, která stanovuje určitá pravidla, podílí se na nich a učí se je dodržovat a pomáhá mladším dětem
Tématické bloky:
-Medvídci, hra se jmény
-Těším se do školky
-Třída medvídků
-Chodím si hrát do školky
Co nás čeká v září:
-Slavnostní přivítání
-Třídní schůzka
Hodnocení za září:
Nově příchozí děti si brzy našly své kamarády a po počátečním pozorování dění ve třídě se začaly zapojovat do individuálních, ale i řízených činností. Především jsme se zaměřili na vytváření kamarádských vztahů a na vzájemné ohleduplné chování. Seznamovali jsme se s pravidly třídy a upevňovali sebeobslužné návyky. První den proběhla akce přivítání dětí s barevnými balónky, při které se všichni vyfotili a za zvládnutý první den si děti odnesly svůj balónek domů. Pomocí her, básniček a písniček poznávaly svou značku a jména kamarádů. Prozkoumali jsme nejen celou školku, ale i koutek s žížalami.