logotyp
Paní učitelky:
      Ilona Horová
      Marta Drbohlavová

Asistent pedagoga:
      Petra Mancová



Omluvenka:

Prosíme omlouvejte děti do 8.00 hod na tel. 412 547 818 - budete spojeni na požadovanou třídu. 

Předškoláci + zápis do omluvného listu.


Informace pro rodiče:

Vážení rodiče, prosíme o zaplacení úhrady za předškolní vzdělávání a stravného. Děkujeme.


Motto: 
Ať už ráno svítí slunce,
prší nebo sněží,
kdo s medvídkem ráno cvičí,
celý den je svěží.

Houpačka a prolézačka,
pro medvídka je to hračka.
Pohyb, hra a čerstvý vzduch,
v zdravém těle zdravý duch.

 

 

Týden 12.4. – 16.4.2021

Téma: U nás na dvorečku
Cíl: vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách

 Zdravíme medvídky. Moc velkou pochvalu všem za aktivity v období velikonočních příprav i svátku. Svým způsobem na ně navážeme.

Symbolem velikonoc jsou mláďátka, kuřátka, housátka, kachňátka, jehňátka a zajíčci. A my se tento týden vypravíme za zvířátky, která lidé chovají na svých dvorech. Říkáme jim hospodářská zvířata.

Víte, která to jsou ? Najděte si obrázky v encyklopedii nebo leporelo se zvířátky. Pojmenujte je. Jak se říká samičkám, jak samcům a jak mláďatům. Víte, čím se živí, kde bydlí, jak se říká jejich obydlí ? Víte, co je drůbež, čemu se říká skot a čemu brav ? Proč lidé ta zvířata chovají ?

Zahrajte si hru :

Dospělý vydává zvuky jako zvíře, dítě hádá, co je to za zvířátko

( tahle hra je i pro ty nejmenší ). Dítě napodobuje zvuk zvířátka také.

Pokud máte samostatné obrázky, rozmístěte je po místnosti. Děti vyhledávají zvířátka buď podle zvuku, nebo podle jména a u předškoláků to můžeme ztížit tím, že zvíře popíšeme ( např. velké zvíře, má srst, hřívu a ohon, má kopyta – kůň ).

Děti napodobují zvíře pohybem i zvukem.

Vytleskávejte slabiky, předškoláci určují počet slabik.

Předškoláci určují první slabiku ve slovech, ti zdatnější první písmeno ve slově.

Nezapomeňte na pohádky:  Zvířátka a loupežníci, Pasáček vepřů, Ošklivé kačátko, možná si vzpomenete ještě na nějakou jinou.

A co si zazpívat Když jsem já sloužil. Pokud si ji nepamatujete sami, tak si ji pusťte na YouTube. Určitě se pobavíte.

Samozřejmě se nezapomeňte se hýbat. Pokud nebude hezky, můžete si zacvičit děti i rodiče na http://www.youtube.com/watch?v=iG8qvEb5G5A. Děkuji paní Mikuláškové za inspiraci.

A pokud bude hezky, vydejte se pátrat po zvířátkách ve vašem okolí. Děti si určitě pamatují, kam se chodíme koukat na slepičky. Ale třeba najdete i jiná zvířátka. Tak se s nimi vyfoťte. Můžete se vydat i za Českou Kamenici, směrem na Huníkov je ekofarma, kde mají ovce, krávy, kozy, ale i různé druhy drůbeže. V Křešicích také někdo chová zvířátka, dokonce i oslíka. Jsme moc zvědavé, kolik se vám jich podaří vypátrat.

S veselým jarním pozdravem paní učitelky Ilonka, Martička a Péťa.

 

 

 

 

 

Týden 6.4 – 9.4.2021

Téma: Jede, jede, co má kola

Cíl: seznamování se světem lidí, kultury a umění, osvojení si základních poznatků o prostředí, v němž dítě žije

Tak milí medvídci, jaro je tady a my určitě nebudeme sedět doma. Tento týden se hravou formou seznámíme s dopravními prostředky.

Prostřednictvím dopravních her se děti snadno seznámí se spoustou věcí, které kolem sebe vidí. Otázky, jak co funguje a na co se používá, nikdy nedopřávaly dětem pokoje. Čím se liší jízdní kolo od autobusu? Kdyby ses potřeboval někam rychle dostat, letěl bys letadlem nebo plul lodí? Kam se pokládají koleje, na pevninu nebo na vodu? Prostě téma dopravy je pro děti vždy atraktivní.

Ukažte dětem obrázky nejrůznějších aut, vymyslete auto vlastní konstrukce a pojmenujte ho. S trochou fantazie si vyjeďte na výlet třeba ponorkou a nakreslete, co jste pod hladinou viděli, obrázek překryjte celofánem, aby to opravdu vypadalo jako pod vodou. Než si uděláte vyhlídkový let, promluvte si o letecké dopravě. Nebojte se dálkového letu a navštivte třeba Kanárské ostrovy a obdivujte přírodní krásy.

A teď do toho, první hra se jmenuje Procházka plná překvapení. Zeptejte se dětí, jak by se dostaly do jiného města, kdyby neexistovaly autobusy, auta, vlaky ani kola. Napovězte jim tím, že se podíváte na nohy. Vlastní tělo nám umožňuje dostat se tam, kam potřebujeme. Je to ten nejjednodušší způsob dopravy. Vyzkoušejte nejrůznější pohyby pro dopravení svého těla do cíle: chůze, běh, chůze pozpátku, poskakování, válení sudů, plazení, apod. Jistě vymyslíte další způsoby. Na závěr si děti zují boty a ponožky, obkreslíte jim plosky nohou na papír, děti si je vybarví. Obrázky nám přinesete do školky.

Další Hra s pedály. Vystřihněte obrázek kola a nalepte na čistý papír, který položíte na koberec obrázkem dolů. Zavolejte dítě ( děti ) a řekněte, ať zkusí uhádnout, jaký dopravní prostředek je na obrázku. Můžete dávat různé nápovědy, jako: může jím jet jeden, maximálně dva lidé, nemá volant, nemá motor. Když uhádnou, ukážete obrázek kola. Zahrajte si na jízdu na kole. Sedněte si na podlahu, chyťte řidítka, zvedněte nohy a ve vzduchu šlapejte, nejdřív pomalu a pak rychleji. Lehněte si na záda a dejte si závody, kdo nejrychleji šlape, z kopečka nešlapeme, v cíli stiskneme brzdu a zastavíme. Venku si zajezděte opravdu.

Další hra Poidívejte, jede vlak. Málo dětí má zkušenost s jízdou vlakem. Je to pro ně obrovský zážitek. Postavte si ze stavebnice budovu nádraží, nastříhejte čtvrtku na asi pěticentimetrové proužky, na které děti nakreslí svislé čáry jako pražce. Slepte je páskou a vytvořte koleje. Vystřihněte si jednoduchý vláček ( obdélníky jako vagonky, lokomotiva bude mít světla vpředu ). Děti s ním budou jezdit po kolejích a vyprávět, co všechno vláček veze ( dřevo, uhlí, obilí, auta, potraviny, zvířata, lidi do práce, děti do školy apod. ).

Hra surfový tanec. Co takhle trochu exotiky. Zeptejte se dětí, jestli vědí, co je surf. Povídejte si o tom, kde se s ním mohou setkat, jak se používá. Vyrobte si z většího kusu kartonu tvar surfu ( alespoň 50 cm ), děti si ho vybarví, vyzdobí. Zahrajte si na surfaře. Ukažte dětem, jak se nosí surfové prkno a odpochodujte na pomyslnou pláž. Položte surf do písku, zujte se. Opatrně na něj stoupněte, jedna noha mírně dopředu, mírně pokrčte kolena. Roztáhněte paže a udržujte rovnováhu. Plavbu po vlnách naznačte tak, že se budete kolébat. Tak a po procvičení, hurá do vody. Zvedněte surf a zakřičte: Surfy nahoru!. Poklusem na místě naznačte, že běžíte k vodě. Napřed položte na hladinu surf. Lehněte na něj a pádlujte rukama. Pokoušíte se chytit vlnu. Už je tady! Přejděte do kleku a postupně přecházejte do stoje. Uhánějte na vlně. Když se na ní udržíte, donese vás až ke břehu. Vydržte! U břehu seskočte do vody, uchopte surf a počkejte na další vlnu.

Uděláme si Výlet balonem. Zkuste najít obrázek horkovzdušného balonu a vysvětlit dětem jak je možné, že lítá. Potřebuje k tomu teplý vzduch, ten je lehký a stoupá vzhůru ( ukažte si s dětmi pomocí pohybu paží ), vysoko nad zemí se vzduch ochladí a zase klesá dolů k zemi ( opět si ukažte ). Vysvětlete dětem, že vzduchoplavci mají pod košem speciální zařízení s hořákem, kterým nejen balon nafukují, ale udržují ho v požadované výšce. Vyrobte si balon pomocí látkového kapesníku nebo šátku, na jehož rohy přivažte provázky, které přilepíte k malé krabičce ( třeba od čaje ). Foukejte do něj zespodu a dělejte jako že letí vzhůru. Balony se pohybují pomalu, tak se s nimi proleťte po místnosti a nezapomeňte občas dofouknout, aby jste nespadli. Povídejte si o tom, jak je vše maličké a co všechno jste při svém letu viděli. Nakreslete si tvar balonu, pěkně pestře vybarvěte, přilepte k němu provázky a na ně čtvereček jako koš. Už se těšíme, až je přinesete do školky a pověsíme je na síť v šatně.

Venku je krásně, choďte ven, jezděte na kole, na kolečkových bruslích, prostě užívejte si pohybu v přírodě.

Loučí se s vámi a těší na brzké setkání paní učitelky Ilonka, Martička a Péťa.

 

Samozřejmě se podělte o své aktivity s ostatními a posílejte fotky buď na PraceI@seznam.cz nebo na WhatsApp Medvídci.



Týden 29.3. – 5.4.2021

Téma: Velikonoce II.

Cíl: vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách

 Tak milí medvídci, jaro už propuklo naplno, teď už ho nic nezastaví. A my vlítneme do intenzivní přípravy na velikonoční svátky. Uděláme si barevný týden.

Podle tradice je pondělí modré a úterý žluté, oblékněte se celá rodina v pondělí modře a v úterý žlutě, vyfoťte se a pošlete nám fotečky. A aby si děti tyto barvy procvičily, tak celý den budou tyto barvy vyhledávat doma i venku na procházce.

Středě se říká popeleční nebo častěji škaredá. Tento den se nesmíte doma mračit, protože se jinak budete škaredit celý rok. Tak buďte veselí, hrajte zábavné hry a nemračte se.

Čtvrtek je zelený. Ten den se konzumovala jídla zelená, například pučálka, což je naklíčený hrách nebo kopřivová hlavička, což je vlastně nádivka z uzeného masa, vajec, rohlíků a čerstvých kopřiv        ( recept najdete na internetu ). A zase se oblékněte do zeleného a procvičujte barvičku. Nezapomeňte si dojít na vrbové proutky, namočte je do vody, aby byly měkké a ohebné na sobotu, kdy vás čeká pletení pomlázky.

Na velký pátek se dbalo o zdraví a lidé se chodili koupat do potoka, aby byli celý rok svěží jako ta voda. Hlavně bylo ten den zakázáno praní prádla. Takže neperte a běžte ven otužovat se vzduchem, do vody radši nelezte, pokud nejste otužilci.

Na bílou sobotu se lidé slavnostně oblékali. Pletly se pomlázky a pekly mazance a beránci. Návod na pletení pomlázky najdete na cz.pinterest.com/pin/313070611604420435/. Upečte s dětmi beránka. Může být piškotový, z třeného těsta, tvarohový, šlehačkový nebo jako biskupský chlebíček. Po upečení ho můžete pocukrovat a uvázat mu mašli kolem krku nebo ho polít čokoládovou polevou a posázet lentilkami. Těch lentilek kupte víc, děti při zdobení intenzivně ochutnávají. Dalším tradičním pečivem jsou mazance, hnětýnky a boží milosti. Tak vám držíme palce, ať se vám vše povede a pochlubte se fotkami.

Následuje květná neděle nebo-li Boží hod velikonoční. Tento den se nesmí pracovat, ani se nemá mýt nádobí po obědě. Nesmí se dělat nic z mouky, jinak zapečete květy stromů a nebude žádná úroda ovoce ( pekli jste v sobotu ). Hezky se oblékněte a běžte na procházku. Po procházce je čas obarvit vajíčka. Dnes se dají koupit barvy na vajíčka, ale kdo chce, může si vyrobit barvy přírodní, ekologické. Žlutá – koření kurkumy, oranžová – cibulové slupky, fialová – borůvky ( ale jen lesní, ne kanadské ), modrá – červené zelí, červená – červená řepa, zelená – obarvit nejdřív kurkumou a pak v roztoku z červeného zelí. Jak na to? Ideálně bílá vajíčka odmastíme jarem, razítko smyjeme cifem. Barevný roztok: litr vody, dvě lžíce octa, lžička soli, barvící surovina a půl hodiny vařte. Po vychlazení roztoku barvěte na tvrdo uvařená vejce, po uschnutí natřete tukem, aby se leskla.

Velikonoční pondělí je nejoblíbenější, tak si kluci přivstaňte a pěkně všechny holky vyšupejte ( maminky, babičky i sestřičky ). Samozřejmě musíte umět nějakou koledu:

Králíček

Běží bílý králíček, v tlapičce má košíček,
v něm barevná vajíčka, co mu dala slepička.
Koho potká, tomu praví, že mu přeje štěstí, zdraví,
Hezky se naň usměje, srdíčko mu zahřeje.
Je poněkud netradiční, ale moc pěkná a naučí se ji samozřejmě i holčičky.
Tak veselé Velikonoce a držme si palce, ať se brzy sejdeme všichni ve školce. To vám přejí učitelky z medvídků Ilonka, Martička a Pta.

Samozřejmě se podělte o své aktivity s ostatními a posílejte fotky buď na PraceI@seznam.cz nebo na WhatsApp Medvídci.

 

Týden 22.3. – 26.3.2021

Téma: Velikonoce

Cíl: vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách

 Milé děti a rodiče, přišlo jaro, zatím pouze to astronomické. Zima se brání zuby, nehty odchodu do výslužby, ale jaro se urputně dere ven. Stačí se podívat na nesměle vykukující lístky tulipánů a narcisů deroucích se na vzduch ze záhonů. V sobotu jsem dokonce viděla rozkvetlé krokusy.

Velikonoce jsou svátkem jarním, oslavujeme znovuzrození přírody. Všechno pučí, kvete, rodí se mláďátka.

Předpokládáme, že většina už má zaseto nebo zasázeno a pečlivě se stará, ale pokud ne, mám pro vás inspiraci na stránkách pinterestu :

cz.pinterest.com/pin/323485185732694751/, jsou tam i další podobné nápady.

Symbolem velikonoc je zajíček, vyrobte si zajíčka z ponožky: cz.pinterest.com/pin/510806782743429728/, můžete udělat i jiné zajíčky, necháme to na vás.

Pro velké i malé obrázek slepičky a kuřátek z otisku dlaně a prstů na cz.pinterest.com/pin/4081455901045223/ nebo ovečky podle cz.pinterest.com/pin/759278818412496951/. Symbolem jara jsou také kočičky z vrby jívy, jsou krásně chlupaté, ale nekoušou a neškrábají. Určitě je netrhejte, ale vytvořte si obrázek kočiček ve váze podle cz.pinterest.com/pin/462815299188369836/.

Do vázy si natrhejte březové větvičky a zlatý déšť ( zlatici ) a až se vám zazelenají a rozkvetou, tak je ozdobte.

To je takové malé chystání se na velikonoční svátky a příští týden budeme zdobit vejce, péct beránky a mazance nebo jidášky.

Samozřejmě choďte ven, hýbejte se, ať jste zdraví po všech stránkách.

Samozřejmě se podělte o své aktivity s ostatními a posílejte fotky buď na PraceI@seznam.cz nebo na WhatsApp Medvídci, čím víc, tím líp.

Tak se hezky bavte a nenuďte se, to vám přejí učitelky Ilonka, Martička a Péťa.

 

Týden 15.3. – 19.3.2021

Téma: Teče voda, teče
Cíl: rozvoj úcty k životu ve všech jeho formách

Tak vás zase vítáme na našich stránkách. Máme obavy, že se nám jaro někde zapomnělo a zima na nás sype, co jí zbylo v zásobách sněhu a mrazu. My se tím nenecháme zviklat a budeme pátrat po známkách jara dál.

Téma vody jsme už jednou probírali, ale dnes se nato koukneme z jiné strany.

Jak vzniká řeka
V horách malá louka leží a za loukou lesa stín,z lesa pramen vody běží, kde začíná? Co já vím.
Stružka v křovinách se ztrácí, z lesa ven se klikatí a v ní pod kořeny raci, klepetníci vousatí!
Než doběhne před vesnici, přidá se k ní stružka druhá a ve vodě skotačící potkáš barevného pstruha.
Když je potká stružka třetí, to už je z nich potůček, v něm můžete uviděti hejno lesklých běliček.
Potůček když znavený je a vlnky už bolí paty, v rybníku se na noc skryje, kde je kapr šupinatý.
Rybník dále říčku pouští, vlnky vlnku stíhají. V zátočinách draví tloušti na svou kořist číhají.
Do široka, do daleka plyne voda, neutíká, z říček už je velká řeka, v jejich vlnách dravá štika.
Štika honí celá hejna, o potravu stará se, pod splavem si chytne cejna či líného karase.
V přehradě, kde plují lodě, řeka proud svůj zastavila a tam v přehluboké vodě vlnou sumce pohladila.
Řeka dlouhou cestu končí, vtéká v nekonečné moře. A tam, kde se s břehy loučí, kývne ještě na úhoře.

Máme štěstí, že v našem okolí je potok i řeka a můžeme sami pozorovat život v nich i okolo. Děti fascinoval potok, který hučel a šuměl, když jím protékala voda z roztátého sněhu a jak mohutně vypadalo v tu dobu Labe. Už jsme si skoro zvykli, že v něm moc vody není. Můžete využít vycházek po cyklostezce a pozorovat život kolem řeky, navštivte kačenky na zámeckém rybníku a pozorujte pstruhy v Jílovském potoce. Bohužel je smutné, že někteří lidé si pletou potoky se skládkou , stejně tak břehy řeky. Pokud vám to nedá, vezměte sebou pytel a sesbírejte alespoň ty plasty, které nejvíce škodí naší přírodě.

A teď z jiného soudku, znáte nějaké písničky o vodě? Určitě ano a my vám nabízíme na stránkách čt.edu klikněte na Předškolní – Hudební aktivity – písničky – Zpívánky: Pod našimi okny a Zpívejte s námi – Holka modrooká.

Na čt.edu najdete také pro Předškolní - téma Příroda – Počasí a koloběh vody a pusťte si ten koloběh vody.

Při delší nepřízni počasí si můžete vyrobit hru na procvičování geometrických tvarů: čt.edu Předškolní – paměť a logické hry geometrické tvary – Jak si vyrobit: Hra s geometrickými tvary.

Také můžete dělat pokusy s vodou, návod najdete na https://youtu.be/GFR8a7FbPc a další na

http://youtu.be/7RcDLfbB2iU , užijte si to a moc necákejte.

Vzhledem k tomu, že se hlásí i ti nejmladší o nějakou prácičku, nabízíme učit se barvičky pomocí písničky http://youtu.be/15rwPeJCBks.

Samozřejmě nejlepší bude, když nebudete vysedávat u počítače, televize a tabletů, prohlížení encyklopedií také nechte na nepříznivé počasí a choďte ven a učte se za pochodu pozorováním života kolem sebe.

A nenechávejte si vaše aktivity jen pro sebe a posílejte fotky buď na PraceI@seznam.cz nebo na WhatsApp Medvídci, čím víc, tím líp. Všechny umístíme do galerie na stránkách školky, kde si je můžete prohlížet.

S úsměvem a dobrou náladou se s vámi loučí učitelky Ilonka, Martička a Péťa.

 


Týden 8.3. – 12.3.2021

Téma: Volám tě, sluníčko

Cíl: rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému, rozvoj                paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem těchto funkcí k úmyslným, rozvoj a kultivace představivosti a fantazie

Tak tu máme předjaří. Sluníčko rozpustilo sníh, nová tráva nesměle vystrkuje z hlíny lístečky a ptáci vyzpěvují jako o život. Ale nenechme se zmást, je teprve březen A březen za kamna vlezem.

Avšak můžete si udělat malou přípravu na jaro doma už nyní. Jistě máte doma nějaké květiny. Nepotřebují přesadit? Dětem se tahle práce moc líbí. Mohou se beztrestně hrabat v hlíně a zároveň se dozvědí spoustu zajímavých věcí o rostlinách: proč mají kořínky, proč se zalévají, proč potřebují světlo apod. V dnešní době je populární pěstovat zeleninu nejen na zahradě, ale i na balkonech. Zrovna je období, kdy můžete vysadit semínka paprik a předpěstovat si sazeničky. Na obalech jednotlivých druhů zeleniny najdete přesné období předpěstování sazenic ( třeba rajčata a okurky na konci března a začátkem dubna ), a blíží se nám velikonoce, tak si připravíme osení na dekoraci. Moc pěkná je řeřicha, rychle klíčí a dá se konzumovat v pomazánkách nebo jen tak na chleba s máslem. Děti přitom mohou pozorovat denně jak rostlinky prospívají a podílet se na péči o ně.

Pomalu se nám blíží doba zápisu do školy a předškoláci by měli znát a umět spoustu věcí :

  • znát základní barvy i jejich odstíny
  • znát geometrické tvary, umět je nakreslit
  • nakreslit lidskou postavu se vším, co k ní náleží
  • umět zpaměti básničku a písničku
  • umět vyprávět pohádku podle obrázků
  • umět se oblékat a svlékat bez dopomoci
  • umět zavazovat tkaničky
  • mít dostatečnou slovní zásobu a komunikovat souvisle ve větách

Je toho hodně, ale děti, které chodí pravidelně do školky to zvládají.

Jednou z takových věcí jsou slova nadřazená a podřazená, zní to složitě, ale je to naprosto jednoduché: slovo nábytek je slovo nadřazené a stůl, židle, postel a další jsou podřazená. Procvičujte s dětmi doma i venku ( nábytek, hygienické potřeby, oblečení, dopravní prostředky, lesní a domácí zvířata, exotická zvířata, hračky apod. ). Děti si tím rozšiřují slovní zásobu a schopnost komunikace.

 
Pěkné zahradničení a zábavu vám přejí učitelky Ilonka, Martička a Péťa.




 
Týden 1.3. – 5.3.2021

Téma: Moje oblíbená kniha

Cíl: osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení a psaní, rozvoj zájmu o psanou formu jazyka a další formy sdělení verbální i neverbální – výtvarné, hudebně pohybové, dramatické

Tak vás milé děti i rodičové zase vítáme na našich stránkách. Tento týden uzavřeme celé naše pohádkové téma.

Určitě máte doma nějakou knížku, ke které se rádi vracíte, kterou si rádi prohlížíte, prostě vás něčím zaujala. Můžou to být klasické pohádky s krásnými ilustracemi, pohádky pro kluky s mašinkami, auty nebo dinosaury, pohádky pro holčičky plné víl, jednorožců a princezen.

Důvodem většinou bývají ilustrace, které dětem představují svět kolem nás. U nás jsme měli a stále máme úžasné ilustrátory, kteří jsou v paměti nejen dětí a rodičů, ale i prarodičů.

Některé vám připomeneme:

  • Helena Zmatlíková: Martínkova čítanka, Honzíkova cesta, Děti z Bullerbynu, Já, Baryk, Z deníku kocoura Modroočka
  • Zdeněk Miler: Krteček a jeho příběhy, Cvrček a housličky, O veselé mašince, Pohádkový dědeček
  • Jiří Trnka: Broučci, Míša Kulička, Zahrada
  • Adolf Born: Mach a Šebestová, Žofka a přátelé
  • Radek Pilař: Rumcajs, Manka, Cipísek, Česílkova vodnická knížka, Od Andulky po žížalu, Znělka Večerníčka
  • Josef Lada: O Mikešovi, Bubáci a hastrmani, Nezbedné pohádky, Český Honza
  • Zdeněk Smetana: Křemílek a Vochomůrka, Skřítek Racochejl, Štaflík a Špagetka, Rákosníček, Malá čarodějnice
  • Ondřej Sekora: Ferda mravenec, Čmelák Aninka, Kuře Napipi,
  • Jiří Šalamoun: Maxipes Fík
  • Vladimír Jiránek: Bob a Bobek, Pat a Mat

To je výběr těch dětem nejbližších ilustrátorů, hlavně proto, že postavičky z jejich ilustrací sledují každý večer ve Večerníčku.

Zkuste najít ve své knihovničce knížky s obrázky těchto ilustrátorů. Nakreslete podle ilustrací v knížkách svůj obrázek a vytvořte knihu ilustrátorů. Podívejte se na pěknou prezentaci na Pinterestu: Ilustrátoři dětských knížek.

My si ve školce uděláme výstavu z knížek, které si děti donesou z domova a budou o nich svým kamarádům vyprávět, o čem je, proč se mu líbí apod. Udělejte si něco podobného doma, vyprávějte svým dětem o své nejoblíbenější dětské knize.

A aby to nebylo příliš statické, můžete si zahrát scénky z večerníčků s oblíbenými hláškami a hádat, kdo to je.

Samozřejmě nezapomeňte chodit ven, blíží se jaro, tak se kolem sebe pořádně dívejte, třeba ho uvidíte.

 

Zdraví vás paní učitelky Ilonka, Martička a Péťa.

 

Co nás čeká v březnu:

Moje nejmilejší kniha - výstava knížek dětí s besedou
Velikonoční zdobení
Velikonoční pečení
Velikonoční tvoření

III. Když je jaro v plné kráse,
když má zelenou,
na trávníku kluci hrají s míčem kopanou

B Ř E Z E N – Příroda se probouzí

Cíl: rozvíjení mravního i estetického vnímání, cítění a prožívání

Tématické bloky:
Moje oblíbená kniha
Volám tě, sluníčko
Teče voda, teče
Velikonoce

Únor u Medvídků:
Tento měsíc byl ve znamení pohádek a tak jsme pohádky četli, poslouchali z CD, koukali na ně v televizi, ale také si je zahráli. Děti to moc bavilo, hlavně, když se oblékaly do kostýmů. Po počátečním ostychu se zapojily všechny. Také jsme si povídali o masopustu a na jeho závěr jsme si udělali malý karneval.

 

Týden 22.2. – 26.2.2021

Téma: Kohoutek a slepička

Cíl: posilování prosociálního chování ve vztahu k ostatním lidem, rozvoj poznatků, schopností a dovedností umožňujících pocity, získané dojmy a prožitky vyjádřit

 Tak  tu máme další pohádkový týden. Pohádky se nikdy neomrzí a pohádka O slepičce a kohoutkovi je velice zvláštní.

Jsou v ní zobrazeny různé vlastnosti, např. kohoutek – lakota, slepička – věrnost, studánka, švadlenka, švec, prase, sládek, kráva, louka – neochota, zištnost, nebe – milosrdnost. Pohádka je velmi poučná i v tom, že nám představuje i tři povolání – švadlena, švec, sládek, víte, co dělají? Znáte ještě jiná povolání ?

Kohoutek a slepička žili na dvoře, která další zvířátka žijí na dvoře. Víte , jak se jmenuje mládě od slepičky a kohouta? Umíte vyjmenovat samce i samice zvířat ze dvora a jejich mláďata ?

Zkuste za pomoci ostatních členů rodiny nakreslit na veliký papír co nejvíce zvířátek. Práci vyfoťte a pošlete na naše stránky. Budeme se těšit.

Minulý týden končil masopust. Moc nás mrzí, že jsme si ho neužili tak jako vloni. Víte, co je to masopust, Je to období, které začíná po svátku tří králů a trvá až do začátku postní doby. Slaví se však především poslední tři dny. Je to tučný čtvrtek před škaredou středou, v ten den by se mělo jíst a pít co nejvíce, aby bylo dost sil na celý další rok. Hlavní masopustní zábava začínala v neděli, také se jí říkalo taneční neděle, protože se lidé bavili tancem často až do rána. Na závěr bylo Maškarní úterý, byl to vrchol masopustu, kdy se pořádaly průvody maškar. Mimochodem karneval je z italštiny a znamená maso pryč, takže také masopust. No a od škaredé středy až do velkého pátku před velikonocemi se držel půst, lidé nehladověli, ale nejedli maso, maximálně rybí.

Takový rej maškar si můžete udělat doma. Podívejte se na pinterest, zadejte heslo masky a můžete se nechat inspirovat a nějaké si vyrobit.Divoký tanec vás rozhýbá, pohyb přece také potřebujeme a fotečky rádi uvidíme.

Tak se opatrujte, bavte se a užívejte si zábavy. Zdraví vás paní učitelky z medvídků: Ilonka, Martička a Péťa.

 

 Týden 15.2. – 19.2. 2021

Téma: Červená Karkulka
Dílčí cíl: posilování přirozených poznávacích citů – zvídavosti, zájmu, radosti z objevování

Pozdrav všem dětem a rodičům ! Doufáme, že jste si užili minulý týden na sněhu.  A že po řádném vymrznutí venku vám maminky uvařili dobrý čaj s medem ( jsme přece medvídci ) a upekly nějakou dobrotku ( třeba ty koblížky ).

Tento týden nás čeká další klasická pohádka, tentokrát Červená Karkulka. Děti určitě pohádku znají, zkuste jim vyprávět pohádku s chybami ( např. : Zelená Karkulka, potkala medvěda, v košíčku měla řízky, apod. fantazii se meze nekladou ).
Nezapomeňte na poučení, které z pohádky plyne, a to, že se nemáme vybavovat s cizími osobami a neotvírat cizím lidem.
Můžete nakreslit ilustrační obrázek k pohádce.

Úkoly pro předškoláky:

  • Určete barvy všech předmětů v místnosti
  • Vyjmenujte zvířátka , která žijí v lese
  • Která zvířátka můžeme potkat v lese i v zimě
  • Víte, co má na práci myslivec
  • Víte, co je krmelec ?

Doufáme, že využíváte sněhové nadílky a chodíte bobovat, stavět sněhuláky. Můžete si za pomoci šikovného tatínka postavit iglú.

Sněhová pokrývka je ideální pro sledování stop lidí, zvířat i ptáčků. Můžete jít po stopách nějakého pejska nebo kočičky nebo si zahrát s ostatními členy rodiny na stopování. Myslíme si, že venku ve sněhu se dá dělat spousta zábavných věcí.

Naučte se básničku:
Sáně
Jeník měl sáně, sedl si na ně.
Spustil se s nimi z vysoké stráně.
Jede jak na koni, že všechny dohoní.
Dohonil, už je v nich, bác – a je po saních.

Bezpečné sáňkování a zábavné hraní přejí učitelky Ilonka, Martička a Péťa

 

Týden 8.2. – 12.2.2021

Téma: Svět je samá pohádka

Cíl:  rozvíjení interaktivní a komunikativní dovednosti verbální i neverbální

Zdravíme všechny děti a rodiče a nabízíme nějaké nápady a náměty pro činnosti s dětmi proti nudě.

Celý měsíc se zabýváme pohádkami. Pohádky jsou různé: kouzelné ( princezny,draci apod. ), technické ( mluvící auta, letadla), o mluvících zvířátkách a spousta dalších.

Podívejme se na ty klasické, třeba O veliké řepě. Pohádka má v sobě humor, ale také se děti z ní mohou poučit: jak se dá něco vypěstovat, jak jde všechno lépe, když si navzájem pomáhají. Pro předškoláky je to orientace v prostoru, kdy si na pohádce procvičí pojmy: první, poslední, hned za, hned před, za i před.

Samozřejmě si pohádku můžete nakreslit a zahrát jako divadlo

Další nabízenou pohádkou je ta O koblížkovi. Hned se člověku začnou sbíhat sliny a maminky by se mohly inspirovat usmažením domácích koblížků a děti mohou vydatně pomáhat v kuchyni, aby viděly, jak se vlastně připravuje těsto, co všechno je potřeba a co to dá práce.

Samozřejmě při vyprávění pohádky si opět zopakují pořadí zvířátek ( kdo byl první, kdo po něm, apod. ). Můžete si pak povídat o tom, jaká další zvířátka žijí v lese.

Samozřejmě si můžete pohádku zase zahrát se členy rodiny nebo si nakreslit, vystřihnout a s pomocí špejlí vyrobit loutky a zahrát si loutkové divadlo.

Úkoly pro předškoláky:

  • nakreslit koblížek a ostatní postavy z pohádky
  • vyjmenovat, co je v okolí kulaté, nebo má tvar kruhu
  • vyhledávat další geometrické tvary ve svém okolí ( trojúhelník, čtverec, obdélník )

Můžete si také hrát různé hry na procvičení smyslů ( ochutnávat se zavázanýma očima, poznávat po hmatu předměty, poznávat různé zvuky, poznávat pomocí čichu ovoce, zeleninu nebo jiné jídlo ), prostě dělejte všechno pro to, aby nebyla NUDA.

Nezapomínejte se také hýbat, choďte na procházky a kdyby náhodou napadl sníh, tak se běžte klouzat.

Veselý pozdrav posílají učitelky Ilonka, Martina a Péťa



Tak Vás zase vítáme na našich webových stránkách.

Máme zimu, tak zimní básničku:

Kupa sněhu kluky láká, postavili sněhuláka.

Sněhulák je veliký, z uhlíků má knoflíky.

Pěknou bílou náprsenku, do oken nám kouká zvenku.

 

Využijte sněhu a dělejte s ním pokusy ( kde roztaje rychleji – na topení nebo na stole ), nechte zmrznout trochu vody v mističce nebo kelímku a zjistěte jaké má led vlastnosti.

Udělejte si výzdobu ze sněhuláků nejrůznějšími technikami. Inspirujte se na stránkách pinterestu. Fotečky můžete poslat, ať vidíme, jak jste šikovní.

Pokud máte krmítko, pozorujte ptáčky a zjistěte si, jak se jmenují.

Čtěte si pohádky a kreslete k nim obrázky.

Tak brzy zase nashledanou Vaše učitelky Ilonka, Martička a Péťa


Co nás čeká v únoru:
Masopust - přiblížit dětem lidové tradice
Karneval

II. A když je tu bílá zima,
už jsme na konci,
chcete-li tak nashledanou někde na kopci

Únor – Svět je samá pohádka
Cíl: rozvíjení interaktivních a komunikativních dovedností verbální i neverbální

Tématické bloky:
O veliké řepě
Koblížek
Červená Karkulka
Kohoutek a slepička
MASOPUST

Leden u Medvídků
Tento měsíc se vyvedl, užili jsme si Tři krále, odstrojili stromeček a zazpívali koledy. Konečně nám také přálo počasí a napadl sníh, takže jsme stavěli sněhuláky, koulovali se a na Třešňáku se povozili na ježdících. Sníh jsme zkoumali všemi smysly a dělali jsme s ním pokusy. Témata z okruhu jsme splnili, děti moc bavilo seznamovat se svým tělem a jeho možnostmi. Poznávaly svět kolem sebe všemi smysly, dozvěděly se něco o ochraně zdraví a zahrály si na doktory.




Co nás čeká v lednu:

6.1. Oslava Tří králů , společné odstrojení stromečku, připomenutí zvyku, tradice
Podle podmínek počasí soutěž ve stavění sněhuláků – pokud nebude sníh, koulování papírovou koulí
Keramika – výroba sněhuláků
Péče o krmítko na zahradě MŠ – pravidelné krmení ptáčků
Pokud budou vhodné podmínky – COVID 19 – kontrola očí v MŠ

II. A když je tu bílá zima,
už jsme na konci,
chcete-li tak nashledanou někde na kopci

Leden - Zima, zima, zimička 

Cíl :  vést děti k poznání, jak zimu využívat k zábavě i upevňování zdraví

Tématické bloky:
Zvířátka v zimě
Doktora se nebojíme
Sněhuláček  panáček
Zimní  hrátky








Přejeme krásné a šťastné pohádkové Vánoce, provoněné cukrovím, vanilkou a

jehličím. 
Pohodu o svátcích, lásku ve všech srdcích.

Do Nového roku pak mnoho zdraví, lásky a radosti se svými nejbližšími. 

Přejí paní učitelky Ilonka, Martička, Péťa



Vážení rodiče,
budova K.H.Borovského bude 24.12.2020 - 3.12.2021 uzavřena. 
Den nástupu do školky je 4.1.2021 tento den budou již otevřeny všechny brány.

Týden 14.12. – 18.12. 2020
Téma: Vánoce přicházejí
Cíl: vytváření prosociálních postojů – rozvoj sociální citlivosti, tolerance, respektu, přizpůsobivosti

Tak vás zase vítáme na našich stránkách, v tomto roce naposledy. Veškeré přípravy na Vánoce finišují. Je čas, kdy bychom měli myslet na lidi kolem sebe.

V dnešní moderní době, v době počítačů a chytrých telefonů, lidé posílají maily a smsky s přáním k Vánocům a k novému roku. Proč nevytvořit vlastní originální přáníčka pro své blízké. Určitě potěší víc než nějaký drahý dárek. Nechte se inspirovat opět na stránkách www.pinterest.cz.

Cukroví už máte většinou napečené, ale je nejvyšší čas upéct vánočku. Umožněte svým dětem uplést si svoji malou vánočku. Když nepečete, tak ji upleťte z modelíny.

Vánoce máme spojené s vůní vanilky, skořice a hřebíčku. Vyrobte si svícen z jablka, do kterého zapíchnete svíčku a ozdobíte kousky skořice a zapíchanými hřebíčky. Voňavá záležitost je i pomeranč se zapíchanými hřebíčky v různých ornamentech.

Choďte na procházky, vnímejte tu předvánoční náladu a buďte na sebe a své okolí hodní.

Veselé Vánoce a domácí pohodu vám přejí učitelky Ilonka, Martička a Péťa.

 

Týden 7.12. – 11.12.2020

Téma: Kouzelné Vánoce
Cíl: vytváření základů aktivních postojů ke světu, k životu, pozitivních vztahů ke kultuře a umění, rozvoj dovedností umožňujících tyto vztahy a postoje vyjadřovat a projevovat

Tak  tu máme další adventní týden. Předpokládáme, že jste v pohodě přežili návštěvu čerta a Mikuláše. Je nejvyšší čas napsat dopis Ježíškovi, nechte se inspirovat na pinterestu. Moc pěkné  by bylo využít Vánoční pošty na Božím Daru, kam můžete poslat přání a zpátky vám přijde s razítkem od Ježíška. Bližší informace najdete na googlu, když zadáte heslo Vánoční pošta.

Děti velice rády pomáhají při pečení cukroví. Mohou hníst těsto v rukách ( to je dobré na jemnou motoriku ), válet válečkem a vykrajovat vykrajovátky. Ty šikovnější mohou zdobit perníčky polevou, ty méně šikovné obalovat cukroví v cukru nebo namáčet do čokolády.

Na konci týdne má svátek Lucie, jméno pochází z latiny a znamená světlo. Lidová pranostika praví, že Lucie noci upije, ale dne nepřidá     ( noc je kratší, ale tak málo, že to není znát ). Dříve byl takový zvyk, že na svatou Lucii chodily ženy bíle oděné se zapálenou svíčkou a kontrolovaly, zda mají hospodyně již vánočně naklizeno. Běda, jak našli nepořádek, vyzbrojeny husím křídlem nepořádnou hospodyni vyplatily.  Uklízejte společně a zpívejte si k tomu koledy, práce pak rychleji ubývá.

Důležitou součástí vánoční výzdoby je Betlém. Můžete ho vytvořit perníkový, z papírových ruliček, z různého přírodního materiálu, fantazii se meze nekladou. A opět se můžete inspirovat na pinterestu. Při jeho vytváření vyprávějte dětem příběh o Ježíškovi, jeho zrození a tradici dárků.

Nezapomeňte v tom předvánočním shonu jít na procházku. Pozorujte přírodu, jak se ukládá k zimnímu odpočinku, můžete pozorovat sněhové vločky ( když se zadaří ) a nebo nakukovat do vánočně vyzdobených oken a kochat se tou krásou.

A nakonec básničku, tu máme moc rády:

Já mám z Vánoc nejraději,
když se doma všichni smějí.
Když se kapři mrskají
a prskavky prskají.

Zdraví vás paní učitelky Ilonka, Martička a Péťa.

 

 Co nás čeká v prosinci:

1.12 adventní zdobení, tradice adventu, zdobení stromečku
2.12. Mikulášská besídka
4.12. Barborka
7.12. dopis Ježíškovi
9.12. vánoční Akademie
16.12. vánoční besídka s nadílkou

II. A když je tu bílá zima,
už jsme na konci,
chcete-li tak nashledanou někde na kopci

Prosinec:  Adventní čas
Cíl: Přiblížit dětem tradice, obyčeje a pranostiky

Tématické bloky:
Mik, Miku, Mikuláš
Kouzelné Vánoce
Vánoce přicházejí

 

Týden 30.11. – 4.12.2020

Téma: Mik, Miku, Mikuláš
Cíl: rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v hrubé i jemné motorice – koordinace a rozsahu pohybu, dýchání, koordinace ruky a oka, apod.

Tak je tu poslední měsíc roku a s ním spojené vánoční svátky. Doma nastává ruch spojený s úklidem, pečením cukroví a s výzdobou. Začíná advent ( z latiny příchod ), jeho počátek je poslední listopadovou neděli a končí 23.prosince. měl by být spojený s radostí, veselím a pohodou. Zastavte se trochu a zapojte do příprav celou rodinu.

Začneme adventním svícnem, kde je napsáno, že musí být ve tvaru věnce. Nač za něj platit horentní sumy. Nechte se inspirovat stránkami www.pinterest.cz, zadejte heslo adventní zdobení a uvidíte to množství úžasných nápadů.

Děti mohou vyrábět papírové řetězy, kterými si vyzdobí své pokojíčky, papírové ozdoby, drobné dárky s lehkou dopomocí svých rodičů nebo starších sourozenců. Pocvičí se tak ve stříhání a zacházení s lepidlem a určitě jim udělá radost, že mohou vlastníma rukama přispět k vánoční náladě.

4. prosinec je jedním z významných dnů adventu, svátek má Barbora. Na svatou Barboru si svobodná děvčata utrhla třešňovou větvičku, vložila do nádoby s vodou a dala do tepla. Rozkvetlou větvičku si brala do kostela na půlnoční mši a když ji některý mládenec sebral, tak věřila, že je ten pravý, bohem souzený. Ale nám dělá rozkvetlá větvička doma radost a přináší naději na jaro. Nemusí být jen třešňová, ale i višňová nebo větvička zlatice ( zlatého deště ).

Nejdůležitějším a nejočekávanějším dnem na počátku adventu je svátek Mikuláše. Již od půlky listopadu se některé děti obávají čerta a začínají zpytovat své svědomí a zároveň se moc těší na mikulášskou nadílku.
Děti mohou nakreslit, jak si představují Mikuláše, čerta a anděla.

Naučte se s dětmi nějaké básničky a písničky k Mikuláši:

Mikuláš ztratil plášť,
Mikuláška sukni.
Hledali, nenašli,
byli oba smutní.

Čertici se narodilo
tuze pěkné mimino.
Když ho čertu ukázala,
křikl: Hurá mamino!
Z té radosti dělal věci,
že se tomu každý smál.
Kulil svoje černé oči,
k vidlím ocas přimotal.

A pamatujte si, Vánoce jsou svátky klidu a míru a teprve přicházejí!

 

MEDVÍDCI

Týden 23.11. – 27.11.2020

Téma: V lese, lesíčku

Dílčí cíl: posilování přirozených poznávacích citů ( zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod. )

Tak vás zase vítáme na našich stránkách. Pohráli jste si s vodičkou ? Pomalu uzavíráme téma lesa. Zkoumali jsme stromy , rostliny, zvířátka velká i docela malá. Ale většinu živočichů lesa jste nejspíš viděli na obrázcích v encyklopedii nebo v přírodopisném dokumentu. Co si zahrát na zvířecí detektivy!

Rostliny se snadno pozorují, nemohou nám utéct. Ale co zvířátka? Není to jednoduché, ale můžeme hledat stopy po jejich přítomnosti. Stromy jsou již většinou holé, najdete na nich ptačí hnízda? Je mokro, v mokré hlíně se dají najít otisky nohou různých zvířat. Našli jste rozpůlené oříšky, rozebrané šišky? To jsou stopy po přítomnosti veverky. A co krtek? Jeho krtiny pozná snad každý. Sbírejte peříčka ptáčků, zkoumejte je a podle zabarvení a velikosti zkuste uhodnout, komu patřilo.

To jsou všechno činnosti na ven, nejen do lesa. I v blízkosti vašich domovů žijí zvířátka, zkuste najít stopy jejich přítomnosti. A když bude opravdu ošklivě, tak si zahrajte na detektivy doma. Vezměte si encyklopedii, vyberte si zvíře a zkuste ho popsat ( velikost, počet nohou, srst nebo peří, barvu, čím se živí apod. ), ostatní členové rodiny ať hádají.

 

Stopy lesních zvířat najdete snadno na googlu, stačí zadat heslo Stopy lesních zvířat a objeví se spousta možností.

Máme tady něco i pro předškoláčky:

  • Vytleskej slabiky názvu zvířete a spočítej je
  • Rozděl zvířata podle toho, čím se živí ( býložravci, masožravci, všežravci )
  • Srovnávej podle velikosti
  • Urči první hlásku v názvu zvířete
  • Co má na nohách ( kopýtka, drápky )
  • Nezapomeňte na hmyz! Jaký žije v lese?

Zahrajte si pantomimu. Předveďte nějaké zvíře, ostatní ať hádají.

Zazpívejte si písničky o lese nebo lesních zvířatech: Já do lesa nepojedu, Běží liška k Táboru, Zajíček v své jamce, Zajíček běží po silnici, Starý medvěd vzdychá a další, určitě si ještě na nějaké vzpomenete.

Nakreslete les i s jeho obyvateli nebo vytvořte koláž z obrázků zvířátek. Fantazii se meze nekladou, hlavně nesmí být nuda.

Pěkně vás zdraví paní učitelky Ilonka, Martička a Péťa.

 

 Týden 16.11. – 20.11.2020

Téma: Prší, prší, jen se lejeDílčí cíl: vytvoření povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, se živou i neživou přírodou, lidmi, společností, planetou Zemí

Tak vás opět vítáme na našich stránkách. Doufáme, že se vám zkoumání lesa líbilo a že vás pobavila i pohádka O budce. I nadále se budeme zabývat přírodou a její ochranou. Tentokrát se podíváme na vodu.

Voda je nejdůležitější věc na světě, bez vody není život.
Nejdříve ji prozkoumáme:
Natočte do džbánku ( ideálně skleněného ) pitnou vodu, vezměte si skleničky a sesedněte se celá rodina do kruhu kolem džbánu

Pokládáme otázky:

  • Co je ve džbánu ?
  • Jaká je voda ? ( napovíme dětem – jakou má barvu ?, voní ?, jak chutná ?, co udělá, když ji vylijeme ?, je důležitá ? )
  • K čemu je voda ( k pití, praní, mytí apod. )
  • Je možný život bez vody ?
  • Co by se stalo, kdybychom pili špinavou vodu ?
  • Jak můžeme chránit vodu ?

Nalijte si vodu ze džbánu a připijte si na zdraví .

Nechte se inspirovat a namalujte vodu, jak si ji představujete vy, A můžete si k tomu zazpívat nějaké písničky o vodě, a že jich je:
Prší, prší, Holka modrooká, Voděnka studená, Pod našimi okny a další, schválně, kolik jich objevíte a zazpíváte.

S vodou se dají také dělat pokusy:

Voda a olej: Do sklenice nalijeme vodu a olej. Olej plave na vodě. Po zatřepání se na chvíli trochu promísí, po chvíli se zase oddělí. Proto nevyléváme olej do kanalizace. V čistírně odpadních vod ohrožuje olej proces čištění. Jeden litr oleje může znečistit až 2000 metrů krychlových vody.
Voda a vejce: Do sklenice z poloviny naplněné vodou vložíme čerstvé vejce. Vejce se ponoří, protože je těžší. Přidáme-li do sklenice 5 lžic vody, stane se těžší voda a vejce se neponoří. Ale pravda také je, pokud se vejce neponoří a plave, tak je staré nebo dokonce zkažené.
Voda a sůl: V Mrtvém moři je voda tak slaná, že se v ní nedá plavat ani potápět, a vystrkuje tělo na hladinu. Zkuste si to v misce s malou figurkou.
Jaký má voda tvar?
Voda přebírá tvar nádoby, ve které se nachází. Ověřte si to, nalévejte vodu do nádob různých tvarů. Můžete také hádat, kde je víc vody. Ověřte si své odhady v odměrce.
Voda a rozinky: Do vody vhazujeme rozinky, které nejprve klesají ke dnu. Bublinky vzduchu se přichycují k povrchu rozinek a opět se vynášejí vzhůru. Jakmile zmizí, rozinky opět klesají.

Putování kapky vody:
Při procházkách pozorujte vodu v potoce, v řece, po dešti v kalužích, kapky rosy v trávě apod. Podívejte se i na pohádku O dešťové kapce na: www.promaminky.cz – pohádka o dešťové kapce.  

Pěkný pozdrav posílají paní učitelky Ilonka, Martička a Péťa.

 
Týden 9.11. – 13.11.2020

Téma: Boudo, budko
Dílčí cíl: rozvoj úcty k životu ve všech jeho formách

Pozdrav všem dětem a rodičům ! Doufáme, že jste si užili minulý týden na procházkách a že jste zašli i do lesa. Stromy jste určitě viděli, ale co zvířátka ? Pokud jste byli potichoučku, mohli jste nějaká slyšet nebo vidět, ale víte, kdo žije v lese?

Tento týden se podíváme na obyvatele lesa. A to nejen na ty velké, ale i na ty docela maličké.

  • Prohlídněte si nějakou encyklopedii se zvířátky, zjistěte, která žijí v lese
  • Zjistěte, čím se živí
  • Kolik mají noh
  • Mají srst, peří, šupiny?
  • Která zvířátka v zimě spí
  • Víte, co dělají v zimě mravenci a ostatní hmyzí obyvatelé lesa
  • Které zvíře si dělá na zimu zásoby

Znáte pohádku O budce ? Jsou zvířátka, která tam učinkují všechna z lesa? Zahrajte si ji? Ale nejdříve se podívejte, jak ji hrály děti z MŠ.
Pohádka O budce – You Tube

Náměty na další hry:

  • Které zvířátko bylo první ( poslední )
  • Vyjmenuj správně, jak jdou za sebou
  • Které je velké, které je malé
  • Srovnej podle velikosti
  • Vytleskej slabiky
  • Jakou mají barvu
  • Čím se živí
  • Jaké zvuky vydávají

Naučíme se myší básničku:
Myši chodí tuze tiše,
tlapky mají jako z plyše.
Tiše myši, ši, ši, ši,
ať vás kočka neslyší.

Hejbejte se, zpívejte a tvořte.
Inspiraci můžete najít na webových stránkách pinterest.

 
Zdraví vás paní učitelky Ilonka, Martička a Péťa.


Týden 2.11. – 6.11.2020

Téma: Malíř podzim

Dílčí cíl: rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních ( vnímání, naslouchání, porozumění ) i produktivních ( výslovnost, , vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování )

Zdravíme všechny děti a rodiče a nabízíme nějaké nápady a náměty pro činnosti s dětmi proti nudě.

 

Tenhle týden si začínáme povídat o lese a to především o stromech:

  • Strom se skládá z kmene, větví, listí nebo jehličí a kořenů
  • Koruna stromu je tvořena větvemi, větvičkami a listím nebo jehličím
  • Stromy známe jehličnaté a listnaté
  • Na procházce určujeme stromy
  • Sbíráme barevné listy a plody stromů


Naučíme se básničku:

Listopad
Padá listí zlaté, rudé,
je ho plná zahrada.
A co potom padat bude,
až to listí opadá.
Potom bude padat sníh,
všude bude v závějích,
jen to slunko bude rudé.

Z nasbíraného listí a různých plodů se dá báječně tvořit:

Otisky listů
Koláže z listí ( postavy, zvířátka apod. )
Postavy a zvířátka z kaštanů, žaludů
Navlékání šípků, plodů hlohu jako korálků
Z papírové krabice za pomocí nasbíraných přírodnin vytvořit skřítka Podzimníčka ( případné fotografie můžete zaslat na naše stránky )

Vlastně nám můžete fotografie všech činností.

 
Pětileťáci a předškoláci mohou :

  • Určovat počet ( kaštanů, žaludů apod. )
  • Určovat vlevo, vpravo, nahoře, dole
  • Určovat barvy
  • Určovat velikost
  • Řadit podle velikosti
  • Třídit smíchané plody ( kaštany, žaludy, ořechy ) apod.

 

Nezapomeňte si také zazpívat, třeba Já do lesa nepojedu,
také se můžete podívat na pohádky O Rumcajsovi na stránkách:

https://veselepohadky.cz/rumcajs

 

Veselý pozdrav posílají učitelky Ilonka, Martina a Péťa

 

 Co nás čeká v listopadu:

3.11. Vánoční fotografování

I. NA PODZIM KDYŽ PADÁ LISTÍ                                             
Z LÍP A JAVORŮ,                                                      
PÁNI DRACI KOUKAJÍ SE
LIDEM DO DVORŮ

Listopad: Podzimní les

Cíl: Všímat si přírody, starat se o rostliny, o živočichy, získat o nich informace v souladu s environmentální výchovou a chránit přírodu a živé tvory apod.

Tématické bloky:
Malíř podzim
Boudo, budko
Prší, prší, jen se leje
V lese, v lesíčku


Říjen u Medvídků:
V měsíci říjnu jsme pozorovali, jak se podzim ujímá vlády. Začali jsme posilovat imunitu konzumací ovoce a zeleniny. Také jsme si užili báječnou strašidláckou párty, naplněnou soutěžemi, hrami, tanečky a zdravým mlsáním.


Co nás čeká v říjnu:

Jablíčkový týden
Soutěž rodičů a dětí - Vyrob si draka ( 12.10. - 16.10. )
Muzeum DC - pohádka ?
Strašidelné dopoledne

I. NA PODZIM KDYŽ PADÁ LISTÍ                                             
Z LÍP A JAVORŮ,                                                     
PÁNI DRACI KOUKAJÍ SE
LIDEM DO DVORŮ

Říjen: Barevný podzim

Cíl: Rozvoj pocitu sounáležitosti s živou, neživou přírodou, k lidem, ke společnosti

Tématické bloky:
Měla babka čtyři jabka
Barevný drak
Šel zahradník do zahrady
Vlaštovičko, leť

Září u Medvídků:
V září přibylo do třídy Medvídků několik nových dětí. Ty se velmi rychle adaptovaly a na konci měsíce už byli všichni jedna velká parta kamarádů.



Co nás čeká v září:


Přivítací týden, seznámí se s novými kamarády, seznámí se s prostory mateřské školy. Společně si zazpíváme, budeme hrát hry a další pohybové aktivity zaměřené na seznamování s novými kamarády a jejich jmény, pozvolné učení tanečků a pohybových říkanek, které nás ve školce budou provázet.

Milí rodiče,
ve středu 9. září Vás zveme na třídní schůzky od 15, 30 hodin v kmenových třídách vašich dětí.
Účast rodičů je důležitá.
Děkujeme a těšíme se.


Na podzim, když padá listí z lip a javorů,
páni draci koukají se lidem do dvorů

ZÁŘÍ: První poznání

CÍL: uvědomovat si, že není jediné, že je součástí skupiny, která si stanovuje určitá pravidla, podílí se na nich a učí se je dodržovat a pomáhat mladším dětem.

Tématické bloky :
Hrajeme si s kamarády
Třída Medvídků
Těším se do školky
Hra se jmény
Mateřská škola Děčín XXXII, příspěvková organizace

Májová 372, 407 11 Děčín XXXII

e-mail: reditelka@msboletice.cz
IČO: 49888544
Prohlášení o přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací ve formátu pdf se otevře v novém okně.
Domů Mateřská škola Boletice, Děčín

Created by © 2020 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek webdesign