logotyp
Paní učitelky:
      Ilona Horová
      Marta Drbohlavová

Asistent pedagoga:
      Petra Mancová



Omluvenka:

Prosíme omlouvejte děti do 8.00 hod na tel. 412 547 818 - budete spojeni na požadovanou třídu. 

Předškoláci + zápis do omluvného listu.


Informace pro rodiče:

Vážení rodiče, prosíme o zaplacení úhrady za předškolní vzdělávání a stravného. Děkujeme.


Motto: 
Ať už ráno svítí slunce,
prší nebo sněží,
kdo s medvídkem ráno cvičí,
celý den je svěží.

Houpačka a prolézačka,
pro medvídka je to hračka.
Pohyb, hra a čerstvý vzduch,
v zdravém těle zdravý duch.

Co nás čeká v lednu:

6.1. Oslava Tří králů , společné odstrojení stromečku, připomenutí zvyku, tradice
Podle podmínek počasí soutěž ve stavění sněhuláků – pokud nebude sníh, koulování papírovou koulí
Keramika – výroba sněhuláků
Péče o krmítko na zahradě MŠ – pravidelné krmení ptáčků
Pokud budou vhodné podmínky – COVID 19 – kontrola očí v MŠ

II. A když je tu bílá zima,
už jsme na konci,
chcete-li tak nashledanou někde na kopci

Leden - Zima, zima, zimička 

Cíl :  vést děti k poznání, jak zimu využívat k zábavě i upevňování zdraví

Tématické bloky:
Zvířátka v zimě
Doktora se nebojíme
Sněhuláček  panáček
Zimní  hrátky








Přejeme krásné a šťastné pohádkové Vánoce, provoněné cukrovím, vanilkou a

jehličím. 
Pohodu o svátcích, lásku ve všech srdcích.

Do Nového roku pak mnoho zdraví, lásky a radosti se svými nejbližšími. 

Přejí paní učitelky Ilonka, Martička, Péťa



Vážení rodiče,
budova K.H.Borovského bude 24.12.2020 - 3.12.2021 uzavřena. 
Den nástupu do školky je 4.1.2021 tento den budou již otevřeny všechny brány.

Týden 14.12. – 18.12. 2020
Téma: Vánoce přicházejí
Cíl: vytváření prosociálních postojů – rozvoj sociální citlivosti, tolerance, respektu, přizpůsobivosti

Tak vás zase vítáme na našich stránkách, v tomto roce naposledy. Veškeré přípravy na Vánoce finišují. Je čas, kdy bychom měli myslet na lidi kolem sebe.

V dnešní moderní době, v době počítačů a chytrých telefonů, lidé posílají maily a smsky s přáním k Vánocům a k novému roku. Proč nevytvořit vlastní originální přáníčka pro své blízké. Určitě potěší víc než nějaký drahý dárek. Nechte se inspirovat opět na stránkách www.pinterest.cz.

Cukroví už máte většinou napečené, ale je nejvyšší čas upéct vánočku. Umožněte svým dětem uplést si svoji malou vánočku. Když nepečete, tak ji upleťte z modelíny.

Vánoce máme spojené s vůní vanilky, skořice a hřebíčku. Vyrobte si svícen z jablka, do kterého zapíchnete svíčku a ozdobíte kousky skořice a zapíchanými hřebíčky. Voňavá záležitost je i pomeranč se zapíchanými hřebíčky v různých ornamentech.

Choďte na procházky, vnímejte tu předvánoční náladu a buďte na sebe a své okolí hodní.

Veselé Vánoce a domácí pohodu vám přejí učitelky Ilonka, Martička a Péťa.

 

Týden 7.12. – 11.12.2020

Téma: Kouzelné Vánoce
Cíl: vytváření základů aktivních postojů ke světu, k životu, pozitivních vztahů ke kultuře a umění, rozvoj dovedností umožňujících tyto vztahy a postoje vyjadřovat a projevovat

Tak  tu máme další adventní týden. Předpokládáme, že jste v pohodě přežili návštěvu čerta a Mikuláše. Je nejvyšší čas napsat dopis Ježíškovi, nechte se inspirovat na pinterestu. Moc pěkné  by bylo využít Vánoční pošty na Božím Daru, kam můžete poslat přání a zpátky vám přijde s razítkem od Ježíška. Bližší informace najdete na googlu, když zadáte heslo Vánoční pošta.

Děti velice rády pomáhají při pečení cukroví. Mohou hníst těsto v rukách ( to je dobré na jemnou motoriku ), válet válečkem a vykrajovat vykrajovátky. Ty šikovnější mohou zdobit perníčky polevou, ty méně šikovné obalovat cukroví v cukru nebo namáčet do čokolády.

Na konci týdne má svátek Lucie, jméno pochází z latiny a znamená světlo. Lidová pranostika praví, že Lucie noci upije, ale dne nepřidá     ( noc je kratší, ale tak málo, že to není znát ). Dříve byl takový zvyk, že na svatou Lucii chodily ženy bíle oděné se zapálenou svíčkou a kontrolovaly, zda mají hospodyně již vánočně naklizeno. Běda, jak našli nepořádek, vyzbrojeny husím křídlem nepořádnou hospodyni vyplatily.  Uklízejte společně a zpívejte si k tomu koledy, práce pak rychleji ubývá.

Důležitou součástí vánoční výzdoby je Betlém. Můžete ho vytvořit perníkový, z papírových ruliček, z různého přírodního materiálu, fantazii se meze nekladou. A opět se můžete inspirovat na pinterestu. Při jeho vytváření vyprávějte dětem příběh o Ježíškovi, jeho zrození a tradici dárků.

Nezapomeňte v tom předvánočním shonu jít na procházku. Pozorujte přírodu, jak se ukládá k zimnímu odpočinku, můžete pozorovat sněhové vločky ( když se zadaří ) a nebo nakukovat do vánočně vyzdobených oken a kochat se tou krásou.

A nakonec básničku, tu máme moc rády:

Já mám z Vánoc nejraději,
když se doma všichni smějí.
Když se kapři mrskají
a prskavky prskají.

Zdraví vás paní učitelky Ilonka, Martička a Péťa.

 

 Co nás čeká v prosinci:

1.12 adventní zdobení, tradice adventu, zdobení stromečku
2.12. Mikulášská besídka
4.12. Barborka
7.12. dopis Ježíškovi
9.12. vánoční Akademie
16.12. vánoční besídka s nadílkou

II. A když je tu bílá zima,
už jsme na konci,
chcete-li tak nashledanou někde na kopci

Prosinec:  Adventní čas
Cíl: Přiblížit dětem tradice, obyčeje a pranostiky

Tématické bloky:
Mik, Miku, Mikuláš
Kouzelné Vánoce
Vánoce přicházejí

 

Týden 30.11. – 4.12.2020

Téma: Mik, Miku, Mikuláš
Cíl: rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v hrubé i jemné motorice – koordinace a rozsahu pohybu, dýchání, koordinace ruky a oka, apod.

Tak je tu poslední měsíc roku a s ním spojené vánoční svátky. Doma nastává ruch spojený s úklidem, pečením cukroví a s výzdobou. Začíná advent ( z latiny příchod ), jeho počátek je poslední listopadovou neděli a končí 23.prosince. měl by být spojený s radostí, veselím a pohodou. Zastavte se trochu a zapojte do příprav celou rodinu.

Začneme adventním svícnem, kde je napsáno, že musí být ve tvaru věnce. Nač za něj platit horentní sumy. Nechte se inspirovat stránkami www.pinterest.cz, zadejte heslo adventní zdobení a uvidíte to množství úžasných nápadů.

Děti mohou vyrábět papírové řetězy, kterými si vyzdobí své pokojíčky, papírové ozdoby, drobné dárky s lehkou dopomocí svých rodičů nebo starších sourozenců. Pocvičí se tak ve stříhání a zacházení s lepidlem a určitě jim udělá radost, že mohou vlastníma rukama přispět k vánoční náladě.

4. prosinec je jedním z významných dnů adventu, svátek má Barbora. Na svatou Barboru si svobodná děvčata utrhla třešňovou větvičku, vložila do nádoby s vodou a dala do tepla. Rozkvetlou větvičku si brala do kostela na půlnoční mši a když ji některý mládenec sebral, tak věřila, že je ten pravý, bohem souzený. Ale nám dělá rozkvetlá větvička doma radost a přináší naději na jaro. Nemusí být jen třešňová, ale i višňová nebo větvička zlatice ( zlatého deště ).

Nejdůležitějším a nejočekávanějším dnem na počátku adventu je svátek Mikuláše. Již od půlky listopadu se některé děti obávají čerta a začínají zpytovat své svědomí a zároveň se moc těší na mikulášskou nadílku.
Děti mohou nakreslit, jak si představují Mikuláše, čerta a anděla.

Naučte se s dětmi nějaké básničky a písničky k Mikuláši:

Mikuláš ztratil plášť,
Mikuláška sukni.
Hledali, nenašli,
byli oba smutní.

Čertici se narodilo
tuze pěkné mimino.
Když ho čertu ukázala,
křikl: Hurá mamino!
Z té radosti dělal věci,
že se tomu každý smál.
Kulil svoje černé oči,
k vidlím ocas přimotal.

A pamatujte si, Vánoce jsou svátky klidu a míru a teprve přicházejí!

 

MEDVÍDCI

Týden 23.11. – 27.11.2020

Téma: V lese, lesíčku

Dílčí cíl: posilování přirozených poznávacích citů ( zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod. )

Tak vás zase vítáme na našich stránkách. Pohráli jste si s vodičkou ? Pomalu uzavíráme téma lesa. Zkoumali jsme stromy , rostliny, zvířátka velká i docela malá. Ale většinu živočichů lesa jste nejspíš viděli na obrázcích v encyklopedii nebo v přírodopisném dokumentu. Co si zahrát na zvířecí detektivy!

Rostliny se snadno pozorují, nemohou nám utéct. Ale co zvířátka? Není to jednoduché, ale můžeme hledat stopy po jejich přítomnosti. Stromy jsou již většinou holé, najdete na nich ptačí hnízda? Je mokro, v mokré hlíně se dají najít otisky nohou různých zvířat. Našli jste rozpůlené oříšky, rozebrané šišky? To jsou stopy po přítomnosti veverky. A co krtek? Jeho krtiny pozná snad každý. Sbírejte peříčka ptáčků, zkoumejte je a podle zabarvení a velikosti zkuste uhodnout, komu patřilo.

To jsou všechno činnosti na ven, nejen do lesa. I v blízkosti vašich domovů žijí zvířátka, zkuste najít stopy jejich přítomnosti. A když bude opravdu ošklivě, tak si zahrajte na detektivy doma. Vezměte si encyklopedii, vyberte si zvíře a zkuste ho popsat ( velikost, počet nohou, srst nebo peří, barvu, čím se živí apod. ), ostatní členové rodiny ať hádají.

 

Stopy lesních zvířat najdete snadno na googlu, stačí zadat heslo Stopy lesních zvířat a objeví se spousta možností.

Máme tady něco i pro předškoláčky:

  • Vytleskej slabiky názvu zvířete a spočítej je
  • Rozděl zvířata podle toho, čím se živí ( býložravci, masožravci, všežravci )
  • Srovnávej podle velikosti
  • Urči první hlásku v názvu zvířete
  • Co má na nohách ( kopýtka, drápky )
  • Nezapomeňte na hmyz! Jaký žije v lese?

Zahrajte si pantomimu. Předveďte nějaké zvíře, ostatní ať hádají.

Zazpívejte si písničky o lese nebo lesních zvířatech: Já do lesa nepojedu, Běží liška k Táboru, Zajíček v své jamce, Zajíček běží po silnici, Starý medvěd vzdychá a další, určitě si ještě na nějaké vzpomenete.

Nakreslete les i s jeho obyvateli nebo vytvořte koláž z obrázků zvířátek. Fantazii se meze nekladou, hlavně nesmí být nuda.

Pěkně vás zdraví paní učitelky Ilonka, Martička a Péťa.

 

 Týden 16.11. – 20.11.2020

Téma: Prší, prší, jen se lejeDílčí cíl: vytvoření povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, se živou i neživou přírodou, lidmi, společností, planetou Zemí

Tak vás opět vítáme na našich stránkách. Doufáme, že se vám zkoumání lesa líbilo a že vás pobavila i pohádka O budce. I nadále se budeme zabývat přírodou a její ochranou. Tentokrát se podíváme na vodu.

Voda je nejdůležitější věc na světě, bez vody není život.
Nejdříve ji prozkoumáme:
Natočte do džbánku ( ideálně skleněného ) pitnou vodu, vezměte si skleničky a sesedněte se celá rodina do kruhu kolem džbánu

Pokládáme otázky:

  • Co je ve džbánu ?
  • Jaká je voda ? ( napovíme dětem – jakou má barvu ?, voní ?, jak chutná ?, co udělá, když ji vylijeme ?, je důležitá ? )
  • K čemu je voda ( k pití, praní, mytí apod. )
  • Je možný život bez vody ?
  • Co by se stalo, kdybychom pili špinavou vodu ?
  • Jak můžeme chránit vodu ?

Nalijte si vodu ze džbánu a připijte si na zdraví .

Nechte se inspirovat a namalujte vodu, jak si ji představujete vy, A můžete si k tomu zazpívat nějaké písničky o vodě, a že jich je:
Prší, prší, Holka modrooká, Voděnka studená, Pod našimi okny a další, schválně, kolik jich objevíte a zazpíváte.

S vodou se dají také dělat pokusy:

Voda a olej: Do sklenice nalijeme vodu a olej. Olej plave na vodě. Po zatřepání se na chvíli trochu promísí, po chvíli se zase oddělí. Proto nevyléváme olej do kanalizace. V čistírně odpadních vod ohrožuje olej proces čištění. Jeden litr oleje může znečistit až 2000 metrů krychlových vody.
Voda a vejce: Do sklenice z poloviny naplněné vodou vložíme čerstvé vejce. Vejce se ponoří, protože je těžší. Přidáme-li do sklenice 5 lžic vody, stane se těžší voda a vejce se neponoří. Ale pravda také je, pokud se vejce neponoří a plave, tak je staré nebo dokonce zkažené.
Voda a sůl: V Mrtvém moři je voda tak slaná, že se v ní nedá plavat ani potápět, a vystrkuje tělo na hladinu. Zkuste si to v misce s malou figurkou.
Jaký má voda tvar?
Voda přebírá tvar nádoby, ve které se nachází. Ověřte si to, nalévejte vodu do nádob různých tvarů. Můžete také hádat, kde je víc vody. Ověřte si své odhady v odměrce.
Voda a rozinky: Do vody vhazujeme rozinky, které nejprve klesají ke dnu. Bublinky vzduchu se přichycují k povrchu rozinek a opět se vynášejí vzhůru. Jakmile zmizí, rozinky opět klesají.

Putování kapky vody:
Při procházkách pozorujte vodu v potoce, v řece, po dešti v kalužích, kapky rosy v trávě apod. Podívejte se i na pohádku O dešťové kapce na: www.promaminky.cz – pohádka o dešťové kapce.  

Pěkný pozdrav posílají paní učitelky Ilonka, Martička a Péťa.

 
Týden 9.11. – 13.11.2020

Téma: Boudo, budko
Dílčí cíl: rozvoj úcty k životu ve všech jeho formách

Pozdrav všem dětem a rodičům ! Doufáme, že jste si užili minulý týden na procházkách a že jste zašli i do lesa. Stromy jste určitě viděli, ale co zvířátka ? Pokud jste byli potichoučku, mohli jste nějaká slyšet nebo vidět, ale víte, kdo žije v lese?

Tento týden se podíváme na obyvatele lesa. A to nejen na ty velké, ale i na ty docela maličké.

  • Prohlídněte si nějakou encyklopedii se zvířátky, zjistěte, která žijí v lese
  • Zjistěte, čím se živí
  • Kolik mají noh
  • Mají srst, peří, šupiny?
  • Která zvířátka v zimě spí
  • Víte, co dělají v zimě mravenci a ostatní hmyzí obyvatelé lesa
  • Které zvíře si dělá na zimu zásoby

Znáte pohádku O budce ? Jsou zvířátka, která tam učinkují všechna z lesa? Zahrajte si ji? Ale nejdříve se podívejte, jak ji hrály děti z MŠ.
Pohádka O budce – You Tube

Náměty na další hry:

  • Které zvířátko bylo první ( poslední )
  • Vyjmenuj správně, jak jdou za sebou
  • Které je velké, které je malé
  • Srovnej podle velikosti
  • Vytleskej slabiky
  • Jakou mají barvu
  • Čím se živí
  • Jaké zvuky vydávají

Naučíme se myší básničku:
Myši chodí tuze tiše,
tlapky mají jako z plyše.
Tiše myši, ši, ši, ši,
ať vás kočka neslyší.

Hejbejte se, zpívejte a tvořte.
Inspiraci můžete najít na webových stránkách pinterest.

 
Zdraví vás paní učitelky Ilonka, Martička a Péťa.


Týden 2.11. – 6.11.2020

Téma: Malíř podzim

Dílčí cíl: rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních ( vnímání, naslouchání, porozumění ) i produktivních ( výslovnost, , vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování )

Zdravíme všechny děti a rodiče a nabízíme nějaké nápady a náměty pro činnosti s dětmi proti nudě.

 

Tenhle týden si začínáme povídat o lese a to především o stromech:

  • Strom se skládá z kmene, větví, listí nebo jehličí a kořenů
  • Koruna stromu je tvořena větvemi, větvičkami a listím nebo jehličím
  • Stromy známe jehličnaté a listnaté
  • Na procházce určujeme stromy
  • Sbíráme barevné listy a plody stromů


Naučíme se básničku:

Listopad
Padá listí zlaté, rudé,
je ho plná zahrada.
A co potom padat bude,
až to listí opadá.
Potom bude padat sníh,
všude bude v závějích,
jen to slunko bude rudé.

Z nasbíraného listí a různých plodů se dá báječně tvořit:

Otisky listů
Koláže z listí ( postavy, zvířátka apod. )
Postavy a zvířátka z kaštanů, žaludů
Navlékání šípků, plodů hlohu jako korálků
Z papírové krabice za pomocí nasbíraných přírodnin vytvořit skřítka Podzimníčka ( případné fotografie můžete zaslat na naše stránky )

Vlastně nám můžete fotografie všech činností.

 
Pětileťáci a předškoláci mohou :

  • Určovat počet ( kaštanů, žaludů apod. )
  • Určovat vlevo, vpravo, nahoře, dole
  • Určovat barvy
  • Určovat velikost
  • Řadit podle velikosti
  • Třídit smíchané plody ( kaštany, žaludy, ořechy ) apod.

 

Nezapomeňte si také zazpívat, třeba Já do lesa nepojedu,
také se můžete podívat na pohádky O Rumcajsovi na stránkách:

https://veselepohadky.cz/rumcajs

 

Veselý pozdrav posílají učitelky Ilonka, Martina a Péťa

 

 Co nás čeká v listopadu:

3.11. Vánoční fotografování

I. NA PODZIM KDYŽ PADÁ LISTÍ                                             
Z LÍP A JAVORŮ,                                                      
PÁNI DRACI KOUKAJÍ SE
LIDEM DO DVORŮ

Listopad: Podzimní les

Cíl: Všímat si přírody, starat se o rostliny, o živočichy, získat o nich informace v souladu s environmentální výchovou a chránit přírodu a živé tvory apod.

Tématické bloky:
Malíř podzim
Boudo, budko
Prší, prší, jen se leje
V lese, v lesíčku


Říjen u Medvídků:
V měsíci říjnu jsme pozorovali, jak se podzim ujímá vlády. Začali jsme posilovat imunitu konzumací ovoce a zeleniny. Také jsme si užili báječnou strašidláckou párty, naplněnou soutěžemi, hrami, tanečky a zdravým mlsáním.


Co nás čeká v říjnu:

Jablíčkový týden
Soutěž rodičů a dětí - Vyrob si draka ( 12.10. - 16.10. )
Muzeum DC - pohádka ?
Strašidelné dopoledne

I. NA PODZIM KDYŽ PADÁ LISTÍ                                             
Z LÍP A JAVORŮ,                                                     
PÁNI DRACI KOUKAJÍ SE
LIDEM DO DVORŮ

Říjen: Barevný podzim

Cíl: Rozvoj pocitu sounáležitosti s živou, neživou přírodou, k lidem, ke společnosti

Tématické bloky:
Měla babka čtyři jabka
Barevný drak
Šel zahradník do zahrady
Vlaštovičko, leť

Září u Medvídků:
V září přibylo do třídy Medvídků několik nových dětí. Ty se velmi rychle adaptovaly a na konci měsíce už byli všichni jedna velká parta kamarádů.



Co nás čeká v září:


Přivítací týden, seznámí se s novými kamarády, seznámí se s prostory mateřské školy. Společně si zazpíváme, budeme hrát hry a další pohybové aktivity zaměřené na seznamování s novými kamarády a jejich jmény, pozvolné učení tanečků a pohybových říkanek, které nás ve školce budou provázet.

Milí rodiče,
ve středu 9. září Vás zveme na třídní schůzky od 15, 30 hodin v kmenových třídách vašich dětí.
Účast rodičů je důležitá.
Děkujeme a těšíme se.


Na podzim, když padá listí z lip a javorů,
páni draci koukají se lidem do dvorů

ZÁŘÍ: První poznání

CÍL: uvědomovat si, že není jediné, že je součástí skupiny, která si stanovuje určitá pravidla, podílí se na nich a učí se je dodržovat a pomáhat mladším dětem.

Tématické bloky :
Hrajeme si s kamarády
Třída Medvídků
Těším se do školky
Hra se jmény
Mateřská škola Děčín XXXII, příspěvková organizace

Májová 372, 407 11 Děčín XXXII

e-mail: reditelka@msboletice.cz
IČO: 49888544
Prohlášení o přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací ve formátu pdf se otevře v novém okně.
Domů Mateřská škola Boletice, Děčín

Created by © 2020 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek webdesign