logotyp
Paní učitelky:

      Ilona Horová

      Marta Drbohlavová

Asistent pedagoga:

      Petra Mancová



Omluvenka:

Prosíme omlouvejte děti do 8.00 hod na tel. 412 547 818 - budete spojeni na požadovanou třídu. 

Předškoláci + zápis do omluvného listu.


Informace pro rodiče:

Vážení rodiče, prosíme o zaplacení úhrady za předškolní vzdělávání a stravného. Děkujeme.


Motto: 
Ať už ráno svítí slunce,
prší nebo sněží,
kdo s medvídkem ráno cvičí,
celý den je svěží.

Houpačka a prolézačka,
pro medvídka je to hračka.
Pohyb, hra a čerstvý vzduch,
v zdravém těle zdravý duch.

Co nás čeká v červnu :

4. 6.   Oslava Dne dětí (veselé soutěžení)
11. 6.  Loučení s předškoláky
17. 6.  Dobrodružná výprava za zvířátky, tentokrát lupou (putování po zahradě, seznamování s jejich obyvateli, plnění úkolů)


Když se hlásí horké léto,
rostou jahody,
sejdeme se všichni spolu,
někde u vody

ČERVEN - Je nám dobře na světě

Cíl: Rozvoj schopnosti žít ve společenství různých lidí a spolupracovat s nimi

Tématické bloky:
Svátek dětí, děti z celého světa
Exotická zvířata
Letní louka, co už umím
Loučení s předškoláky






Týden od 18.5. do 22.5.

Dílčí cíl: ochrana osobního soukromí a bezpečí ve vztazích s druhými dětmi i dospělými
Tak Vás zase vítáme na našich stránkách. Minule jsme se zabývali domovem, jako místem, ale tento týden máme téma Moje rodina.

Nejbližší rodina jsou táta s mámou a děti, v posledních dvou měsících měla rodina příležitost se poznat velmi zblízka. Ale rodina, to je spousta dalších lidí: babičky a dědečkové, tetičky a strýčkové, bratránci a sestřenice. Pokud jste velká rodina, zvyklá se často scházet, bylo Vám v čase odloučení určitě smutno. Sedněte si spolu a prohlížejte si fotoalba.

- Nakreslete svoji rodinu

- Přečtěte si pohádku o Budulínkovi nebo O neposlušných kůzlátkách ( nedůvěřuj cizím lidem )

- Zazpívejte si : Maličká su, Měla babka čtyři jabka, Cib, cib, cibulenka a můžete si k tomu i zatančit.

- Choďte na společné procházky, pozorujte přírodu.

- Naučte se básničku:

Deštík
Ťuká, ťuká deštíček,
na široký deštníček.
Ťuká, ťuká prstíkem,
kdo je pod tím deštníkem ? ( střídavě mačkáme do palce ostatními prsty )
To jsem já, panenka,
točí se mi sukénka. ( točíme zápěstím )
Běžím , běžím ke sluníčku,
osušit si svou sukničku. ( točíme zápěstím opačně )

A teď neseďte doma a užívejte si jarní přírody.

Opět se na Vás těší paní učitelky Ilonka, Marta a Péťa.



Týden od 11.5. do 15.5.

Ahoj všem dětem a rodičům, kteří nakoukli na naše stránky a chtějí se inspirovat.
Tentokrát nás čeká téma Já a můj domov ( posilování prosociálního chování ve vztahu k ostatním lidem )
Víme, že za tu dobu, co jste doma, znáte každý kout, ale co se podívat na svůj domov jinýma očima.

Ráj domova
Jen si, děti, všimněte,
co je krásy na světě !
Jen se, děti, rozhlédněte,
co tu kolem kvítí kvete !
Kolik je tu zvířátek,
kolik ptáčků, ptáčátek !
Kolik je tu dobrých lidí,
co si radost nezávidí !
Jen si, děti, všimněte,
co je krásy na světě !

Využijte procházek a odpovězte na některé otázky:

  • Jaký je váš dům ( velký, malý … ) ?
  • Kolik domů je v ulici kde bydlíte ?
  • Jakou barvu má váš dům ?
  • Jakou dům napravo ( nalevo ) od vás ?
  • Spočítej okna ( balkony ) vašeho domu .
  • Znáš své nejbližší sousedy ?

Fantazii se meze nekladou a rodiče jistě vymyslí další otázky pro dětské bystré hlavičky.
Nezapomeňte se hezky usmívat na všechny kolem ( nemyslete, ale i přes roušky se pozná, kdo se mračí ) a popřát dobrý den.

Namaluj svůj dům.
Na technice nezáleží, pastelkami, vodovkami nebo jako koláž z papírů ( barevných, novinových ).

Pro předškoláčky :

  • znáš adresu na které bydlíš ( ulici i číslo )
  • znáš město, kde bydlíš
  • jak se jmenuje řeka, která městem protéká
  • jaký znak má město, ve kterém bydlíš
  • jak se jmenuje země, ve které žiješ
  • jak vypadá vlajka ( nakresli )

Procvič si ruce :

Domeček
Tady máme střechu, ( oběma rukama udělat střechu – dlaně s prsty v jedné rovině )
tady domeček,( zalomit dlaně kolmo dolů – vzniknou stěny )
tu jsou dveře a za nimi( zahýbat palci – dveře se otvírají v pantech )
lidí houfeček. ( uchopit jednou rukou zápěstí druhé vztyčené ruky a zahýbat prsty – představující lidičky )
Některý je silný, zdravý,( ukázat na palec )
jiný zase tenký, slabý,( ukázat na malíček )
jeden vysoký jak věž( ukázat na prostředníček )
a ten malý je tam též.( ukázat na prsteníček )
Jsou tam ženy, děti, muži,( na prstech ukazovat postupně do tří )
za ruce se spolu drží,( jedna ruka chytne druhou )
u jednoho stolu( stůl tvoří proti sobě postavené, dotýkající se napnuté prsty, palce kolmo dolů – nohy )
modlí se tam spolu.( sepnout ruce jako při modlitbě )

 Pro další inspiraci navštivte tyto stránky:
https://www.youtube.com/watch?v=NDjZ-53ymRQ
http://www.pinterest.cz

 Těšíme se na vás, vaše učitelky Ilonka, Martička a Péťa.

 



Ahoj všem dětem a rodičům, kteří si otevřeli naše stránky a nechají se inspirovat náměty, které jsme připravili na týden 
od 4. 5. – 8. 5. 2020.

Blíží se svátek všech maminek, a proto jim připravíme nějaké překvapení.
Maminko má, ty jsi zlato – vytváření prosociálních postojů, rozvoj sociální citlivosti, respektu, tolerance, přizpůsobivosti

MAMINCE
Maminko má, ty jsi zlato,
dám ti pěknou pusu zato.
Já to vím, já to vím,
že i tak tě potěším.

Moje maminka

  • Jak se jmenuje moje maminka?
  • Jakou barvu má vlasů, očí?
  • Co má nejraději?
  • Víš, čím jí uděláš radost?
  • Co všechno maminka doma dělá?
  • S čím jí pomáháš?

Pantomima
Zahrajeme si pantomimu, jak vypadá maminka, když se…

  • Usmívá
  • Mračí
  • Je zamyšlená
  • Zlobí se
  • Je veselá
  • Je smutná

Pošleme mamince úsměv

  • Děti si sednou před zrcadlo, usmívají se a pozorují se
  • Pokusí se namalovat, nakreslit
  • Obrázek věnují mamince

Malí pomocníci

  • S dětmi si povídáme, které jídlo jim od maminky chutná
  • Děti mohou při přípravě tohoto jídla pomáhat s jednoduchými úkony
  • Pokusí se samostatně prostřít stůl pro celou rodinu

Dárek pro maminku

  • Srdíčkový věneček – pomůžeme dětem nakreslit různé velikosti srdíček, starší děti si je mohou vystřihnout, mladším pomůžeme
  • Děti si srdíčka vybarví - použijeme různé odstíny červené ( fixy, pastelky, voskovky, vodovky...)
  • Společně ze srdíček sestavíme do kruhu věneček a slepíme
  • Starší děti se mohou podepsat a pokusit se srdíčka spočítat
  • Věneček můžeme pověsit mamince na viditelné místo
  • Kamínek pro štěstí
  • Na procházce se pokusíme najít nějaký pěkný kamínek – větší
  • Doma kamínek očistíme a namalujeme temperou a necháme usušit, na suchý kamínek nakreslíme nějaký obrázek (fixou) – sluníčko, kytičku, srdíčko, berušku…

Vaše paní učitelky Ilonka, Martička a Péťa a těšíme se na fotky od Vás.




Ahoj Všem, kteří již čekají, co nového nabídneme na týden od 27. 4. 2020 – 1. 5. 2020

Je tu poslední dubnový týden a je ve znamení čarodějnického rejdění 

SLET ČARODĚJNIC (rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností, vnímání, naslouchání, porozumění, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování)

Čarodějnice
Hurá, děti, bába letí,
do povětří na koštěti.
Kdo z vás taky lítá rád,
ten s ní může cestovat.
(V. Fischer)

 

Čarodějnice na koštěti

  • na čtvrtku nakreslit čarodějnici, šaty lze zhotovit ze zbytků látek (nalepit vystříhané různé tvary z různých látek – záplaty) – VYSTŘÍHNOUT
  • z procházky si můžete přinést větvičky, nejlépe březové, svázat bavlnkou a hotové koště přilepit k čarodějnici
  • nyní zbývá pro čarodějnici vymyslet jméno

Čarodějnické zaklínadlo – pokuste se s dětmi vymyslet nějaké zaklínadlo (Čáry máry pod kočáry, Čury, mury fuk…)

Užijete si legraci

  • Čarodějnický rej - zábava pro děti i rodiče
  • Let na koštěti – na zahradě, ale i v bytě, mezi překážkami (obkročmo sedíme na koštěti)
  • Přenášení chleba do pece – na lopatku položíme míček a přeneseme opatrně na určené stanoviště
  • Postavit z kostek co nejvyšší komín k čarodějnické peci

Pokud jste splnili všechny úkoly, máte velkou 1 na čarodějnické vysvědčení.

Recept na čarodějnické prsty
45 g másla
1/2 hrnku polohrubé mouky
2 lžičky cukru
1 lžička vanilkového aroma
2 lžíce mléka
1 lžička kakaa
20 g oloupaných mandlí - asi 12 půlek

Postup přípravy
Troubu předehřejte na 175°C. Všechny přísady dejte do mísy a promíchejte, až vznikne vláčné těsto. Nechte vychladit 30 minut v lednici.
Vytvarujte 12 malých válečků, na dvou místech udělejte párátkem rýhy jako na kloubech prstů a na konec přilepte mandli. Pečte cca 15 minut.
TIP: Konce prstů namočte také do rybízové marmelády.
Děti budou jistě aktivně pomáhat při válení těsta a lepení mandlí.

Kouzelná návštěva (budete potřebovat vařečku nebo tyč - klacek)

Na návštěvu dnes přiletí, (stoj, říkáme potichu)
Čarodějka na koštěti. (zvedáme tyč, vařečku nad hlavu)
Ani trochu strach nemáme, (stoj rozkročný, tyč nad hlavou, kýveme se do stran)
Pěkně ji tu přivítáme. (stoj, ukláníme se)
Překvapení pro ni máme, (tyč, vařečku na zem, přeskoky)
Obraz jako dar ji dáme. (dřep, zvedáme tyč, vařečku nad hlavu)
K tomu pěkně pozdravíme. (tyč na zem, ukláníme se)
A co dál? – To uvidíme. (oběhneme tyč, vařečku)

Pro zpestření týdne doporučujeme četbu z knihy Malá čarodějnice (Otfried Preussler, Zd. Smetana)
Nebo nabízíme odkaz na stránky ke shlédnutí https://www.youtube.com/watch?v=tZMgt2mik0I
https://www.google.com/search?q=%C4%8Darod%C4%9Bjnick%C3%A9+pracovn%C3%AD+listy&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiYqLaXpPboAhXKRBUIHaoJDDAQ_AUoAXoECAsQAw&biw=1024&bih=629


Příjemně strávený týden, pokud možno s pálením čarodějnic a opékáním buřtíků přejí paní učitelky Ilonka, Martička a Péťa





Po týdnu zdravíme všechny děti i rodiče, kteří chtějí využít nějaké nápady pro hravé činnosti.

Pokud bychom se vídali ve školce, tak tento týden bychom jistě zavítali do ZOO v Děčíně. Proto budou naše náměty tentokrát směřovat

Za zvířátky do ZOO (20.4. - 24.4) - vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách

Medvěd
Brum, brum, brum
medvěd staví dům.
Nejdřív stěny, potom střechu,
pak se schová do pelechu.

Opička
Opice, opice, opička,
dobře ví, co je to rozcvička.
Hned brzy po ránu
přeběhne liánu.
A přitom spořádá
hromádku banánů.

Výtvarné tvoření

Slůně 
předkreslíme na karton tvar sloní hlavy, zvlášť uši a vše vystřihneme, všechny části vybarvíme (vodovými barvami, prstovými barvami, pastelkami), uši přilepíme k hlavě, domalujeme oči a prostřihneme otvor pro prst (chobot)

Lev – maska 
z kartonu vystřihneme kruh (hlava), vybarvíme, dokreslíme čumáček a vousy a vystřihneme otvor na oči, dokola kruhu nalepíme vystřihané a vybarvené proužky papíru (hříva), v oblasti nad ušima protáhneme gumičku nebo šňůrku

Určitě se Vám zvířátka podaří a užijete si s nimi spoustu legrace.

 

Malí jogínci – protažení se zvířátky

Kobra
– lehneme si na bříško, hlavu položíme na čelo, natáhneme nohy a zpevníme je, zadeček je uvolněný, pomalu se zvedáme, dlaně na zemi, ruce se natahují, podíváme se doleva, doprava a pomalu si leháme – provádíme několikrát

Pštros s hlavou v písku 
– nohy rozkročíme, aby byly pevné a natažené. Ruce dáme v bok a pomalu se předkláníme, díváme se před sebe, ruce položíme dlaněmi na zem, podíváme se dopředu a protáhneme záda. Pak přesuneme ruce mezi nohy co nejvíce dozadu a když se nám to podaří, opřeme si v této poloze hlavu o zem (pod hlavu si můžeme dát polštářek)

Hodně úspěchu při cvičení.

Opičí dráha – při procházce můžete využít přírodního materiálu k sestavení překážkové

Dráhy – kamínky, větvičky, šišky, listy, stromyobíháme, přeskakujeme, přelézáme, podlézáme, na jedné noze, ve dřepu, popředu, pozadu…

S dětmi si můžete popovídat, která zvířátka můžeme v ZOO vidět, můžete si dávat navzájem hádanky: Na které zvíře myslím (popis zvířátka + zvuk projevu)

Doporučujeme také obrázkové encyklopedie.

ŽIRAFA A LISTY

Žirafa má dlouhý krk,
(stoj, vytahujeme hlavu)
proto chodí zpříma.
(vzpřímená chůze po prostoru)
Když je hodně unavená,
(stoj)
Tak ve stoji dřímá.
(stoj, dlaně pod hlavou)
Okusuje listy stromů,
(stoj, ruce se vytahují nahoru)
S plným bříškem jde pak domů.
(vzpřímená chůze po prostoru, hladíme si břicho)

Pro další inspiraci ještě odkaz na stránky:
https://www.youtube.com/watch?v=bwMrhnrmGl0
https://www.youtube.com/watch?v=Or2EklKxSMs

Myslí na Vás paní učitelky Ilonka, Martička, Péťa a těšíme se na fotky od Vás.

 

 




Po týdnu zdravíme zase všechny naše děti a jejich rodiče.

Velikonoční týden je již za námi, a protože je měsíc DUBEN měsícem bezpečnosti, budeme se věnovat trochu dopravě.

Stůj, auto houká (14.4. - 17.4.) – vytváření základů pro práci s informacemi

Návrh činností, aktivit, her, námětů pro děti a rodiče.

SEMAFOR
Červená je kytička,
žlutá barva sluníčka.
zelená je milé děti jako hrášku kulička.


Děti si mohou zopakovat barvy na semaforu a mít povědomí, co která barva znamená.

  • Červená - STŮJ!
  • Žlutá - PŘIPRAV SE!
  • Zelená - JEĎ!

 

To samé lze zopakovat na semaforu pro chodce.

  • Jednoduchý semafor si můžeme vyrobit i doma. Postačí nám rolička od toaletního papíru, kterou natřeme na černo nebo polepíme černým papírem. Kruhy mohou rodiče dětem nakreslit.

Děti si je vybarví, starší je zvládnou sami vystřihnout (mladším mohou pomoci starší sourozenci nebo rodiče), nalepíme na připravenou roličku.

  • Počasí je již přívětivé a proto při procházce mohou děti využit odrážedla, koloběžky, tříkolky a starší kola.
  • Nezapomeneme na bezpečnostní prvky – helma, rukavice, reflexní doplněk.
  • Venku s dětmi můžeme pozorovat auta – poznávat jejich barvu, počítat je, určovat nákladní x osobní, velké x malé, krátké x dlouhé
  • Také lze dopravní prostředky rozdělit podle toho, kde se pohybují voda, silnice, koleje, let.

Dáváme si hádanky, co kam patří. (př.: motorka – silnice, parník – voda…)

  • Pozorujeme dopravní značky, povídáme si, co znamenají (nejzákladnější – stezka pro chodce, cyklisty, zákaz vjezdu, hlavní a vedlejší silnice, STOPKA…)
  • Také si všímáme jejich tvaru, se staršími dětmi můžeme zopakovat základní geometrické tvary (kruh, čtverec, trojúhelník, obdélník.
  • Děti mohou nakreslit značku, kterou si při procházce zapamatovaly.
  • Připomeneme význam přechodu pro chodce – Pozor, nožky neposedné!

 

Zbrklost nikam nevede.
Kdo se napřed nerozhlédne,
Toho něco přejede!

  • Nejstarší předškoláci si připomenou LEVÁ – PRAVÁ strana
  • Pokud při procházce v lese najdete kůru stromu, můžete vyrobit jednoduchou lodičku. Do kůry vyvrtáme dírku, děti do ní vsunou klacík (můžeme přilepit), do papíru trojúhelníkového tvaru prostřihneme dva otvory (plachta) a navlékneme na „stožár“.

 


PŘECHOD (říkadlo s pohybem)

U chodníku bílé pruhy,
(sed, hmitáme nohama ve vzduchu)

Naproti je chodník druhý.
(sed, rukama střídavě ukazujeme)

Je to přechod označený,
(stoj)

přechází se na znamení.
(chůze vpřed)

Semafor to tady řídí,
(stoj spatný – „v pozoru“)

zastavuje, pouští lidi.
(stoj, pomalu otáčíme hlavou do stran)

Když zasvítí červená,
(chůze na místě)

„Zastav se!“ vždy znamená.
(zastavit se a stát)

Pro doplnění nabízíme ještě možnost nahlédnout na tyto stránky: https://www.youtube.com/watch?v=Drbv9hvWtNk
https://www.youtube.com/watch?v=gnmyccZDosE

Věříme, že naše nabídka Vám bude nápomocna při zábavné činnosti s dětmi.
Fotky dětských obrázků, výtvorů, činností nám můžete zaslat na třídní email opicky@msboletice.cz.

Moc pozdravů posílají paní učitelky Ilonka, Martička, Petra.

 


Ahoj děti a milí rodiče,
protože se ještě nemůžeme sejít ve školce, tak pro Vás máme další nápady, náměty a inspirace pro tvořivé činnosti a trochu zábavy.
Tentokrát na téma Velikonoce.

Hody, hody doprovody (6. 4. – 10. 4.)

S jarem přichází všechno to pěkné, milé, a příjemné, na co v mrazivých dnech všichni čekáme - hřejivé sluneční paprsky, probouzející se příroda, barevný svět kolem nás a s tím i příjemnější nálada a radost ze života. První tráva, první květy, procházky v přírodě, vonící svěží vzduch.

Tentokrát se zaměříme na rozvoj mravního, estetického vnímání, cítění a prožívání.

VELIKONOCE
Kutálí se vejce,
od našeho strejce.
Kutálí se dolů,
rovnou za stodolu.
Honem poběž, Aničko,
namaluj to vajíčko.

  • S dětmi můžete zasít osení (pšenice, ječmen, travní semínko), pokud nemáte, můžete vydloubnout drn trávy. Děti mohou o osení pečovat, zalévat a pozorovat jeho růst. Do vzrostlého osení můžeme vložit barevná vajíčka.
  • Při barvení vajíček lze provést jednoduchý pokus. V průhledné sklenici smícháme barvu žlutou + červenou = oranžová, modrou + červenou = fialová. Děti mohou pozorovat vzájemné prolínání barev.
  • Pokud si z procházky přinesete větvičky z břízy nebo vrby, můžete je ozdobit výrobky ze slaného těsta

RECEPT NA SLANÉ TĚSTO
- 2 hrnky hladké mouky
- 1 hrnek soli
- 3/4 hrnku vody
Vše smícháme, důkladně propracujeme těsto, vyválíme. Vykrajujeme nebo modelujeme velikonoční motivy, do kterých uděláme špejlí nebo párátkem otvor (lze napíchnout na špejli jako zápich).
Hotové výrobky necháme 2 - 3dny vyschnout. Můžeme je nabarvit fixem nebo vodovou barvou, provléknout stuhu a poté zavěsit na větvičky.

Na procházce s dětmi můžete zopakovat názvy domácích zvířat a jejich mláďat a pro pobavení vyzkoušet, jak se které zvíře dorozumívá.
Z přírodního materiálu (klacky, šišky, mech, listy) se pokuste postavit některé z těchto zvířátek.
Pomocí klacíků můžete s dětmi vyťukat názvy jednotlivých zvířat a mláďat.

ZAJÍČEK - říkadlo s pohybem

Vyletěla včelička,
(běh na místě)

polekala zajíčka.
(poskoky snožmo)

Zajíc běží co má sil,
(běh v prostoru)

jako kdyby závodil.
(běh v prostoru)

Když se trochu vzpamatoval,
(stoj na místě, otáčíme hlavou do stran)

do nory se radši schoval.
(dřep)

Ještě teď mu v hlavě zvoní
(dřep, kýváme hlavou jako zvon)

a přemýšlí, kdo ho honí.
(přemýšlíme)

Děti pohybem mohou ztvárnit poskoky zajíčka, do prostoru prstem zobrazit obloučky (skoky) a na papír nakreslit, jak zajíček skáče (obloučky). „ Zajíc skáče hop a hop, přes pole a přes příkop.“

Velikonoční týden si pro pobavení můžete zpestřit nošením barevného oblečení
pondělí: modrá
úterý: žlutá
středa: černá, šedá
čtvrtek: zelená
sobota: bílá 

Na závěr ještě odkaz na stránky s písničkami a pohybem:
https://www.youtube.com/watch?v=H1LorkGH3ww


Přejeme Vám všem klidné Velikonoce prožité ve zdraví a malým koledníkům pěknou velikonoční nadílku. Myslíme na Vás a těšíme se, až se zase uvidíme.
Vaše paní učitelky Ilonka, Martička, Péťa

 

 

 

 Milí rodiče opiček a medvídků,

vzhledem k nastalé situaci, protože se nemůžeme scházet v naší Mateřské školce, jsme se rozhodli Vám každý týden poslat několik námětů a aktivit pro vaše společné hraní a tvoření s dětmi.

 Kaluže (Jiří Žáček)

Haló, děti, povězte mi,
jakpak je to s kalužemi?
To je krátká pohádka,
jsou to ptačí zrcátka.

 

Kostky

Z kostek nelze stavět ani ,,chybně“ ani správně. Protože neexistuje jediný správný vzor. Děti mají volnost ve výběru, prostor pro vlastní vkus, sebevyjádření a rozvoj představivosti, fantazie a tvořivosti. Děti si zde procvičují hrubou a jemnou motoriku, zvyšují sebedůvěru, tvořivost.

 Návrh činností:

  • Přenášet a třídit kostky
  • Vytvářet stavby k tématu (kde bydlím, zvířátka, statek, zoo, letadla, komín, domeček…)
  • Hra na dopravu (stavby silnic, letišť, mostů…)
  • Poznávání tvarů, barvy, velikosti
  • Třídění, poměřování, určování polohy (nahoře, dole, pod, nad…)
  • Stavět z kostek překážkové dráhy
  • Stavět podle plánu


Vaše dítě tím, že leze po čtyřech, rozvíjí hrubou motoriku

 

Pobyt venku

Na společných procházkách v přírodě, pozorujeme zelenající se trávu, rozkvetlé květiny i květy na stromech, zvířátka, hmyz, zpěv ptáků…
V jarní přírodě objevíme taky zajímavé materiály, nástroje nebo podklady (větvičky, kamínky, šišky…) pro výtvarné hry.

 

Na procházce

Za ruce se vezmeme,
(Chůze ve dvojicích)
na procházku půjdeme,
(Chůze ve dvojicích)
pusinky si zamkneme,
(Stojíme proti sobě, zamykáme pusinky)
než do lesa vejdeme.
(Stojíme proti sobě, tleskáme)
Protože je jarní čas,
(Stojíme)
posloucháme ptáčků hlas.
(Potichu)
A co říká? Láká nás,
(Opět chůze v prostoru)
ať přijdeme příště zas.
(Opět chůze v prostoru)

 

 Předškoláčci

  • V září čeká naše nejstarší předškoláky velká změna a to vstup do Základní školy.
  • A nyní, co by měl správný předškolák znát a vědět:
  • Znát své jméno, příjmení
  • Kolik je mi let
  • Adresu bydliště
  • Znát jméno svých nejbližších
  • Orientace v barvách
  • Základní matematická řada
  • Levá a pravá strana
  • Zavázat tkaničku
  • Zapnout knoflík
  • Zapnout zip
  • Základní geometrické tvary
  • Prostorová orientace (nahoře, dole, za, před…)
  • Roční období
  • Dny v týdnu

 

Všem dětem a rodičům posílají paní učitelky hodně pozdravů a přejeme pevné zdraví.





Co nás čeká v březnu : 

4.3. Středa – poslední plavání za účasti rodičů

5.3. Školní zralost připravenost ze ZŠ  v 15,15 h (Mgr. Hauzírek, Mgr. Fořtová, Mgr.    Bošanská)

10.3. Předškoláci návštěva 1. tříd ZŠ

16.3. Návštěva městské knihovny Děčín

24.3. Cvičný poplach

26.3. Předškoláci s rodiči Pohádková cestička do ZŠ v 15,15 h

27.3. Dentální hygiena 9,15 h

31.3.  Velikonoční jarmark 12 – 16 hodin

Každé úterý kroužky

Každý den předškoláci MAXÍK

 

Když je jaro v plné kráse, když má zelenou,

na trávníku kluci hrají s míčem kopanou. 
     
      

BŘEZEN – Příroda se probouzí


Cíl: rozvíjení mravního i estetického vnímání, cítění a prožívání

 

Tématické bloky :

Moje oblíbená kniha
O koťátku, které zapomnělo mňoukat
Zvířátka se probouzí



Co nás čeká v únoru :

4.2. Kouzelník Waldini v 9,15 hodin

11.2. Třídní schůzky v 15,15 hodin

13.2. Exkurze na hasičské stanici v Děčíně

18.2. Masopustní průvod s rodiči od 15,15

18.2. Masopustní rej v maskách

Každé úterý kroužky v jednotlivých třídách kromě 25.2.

Každou středu plavání kromě 26.2.

 

 A když je tu bílá zima, už jsme na konci,

Chcete li tak na shledanou někde na kopci.


ÚNOR : Svět je samá pohádka

Cíl: Rozvíjení interaktivních a komunikativních dovedností verbální i neverbální.

Tématické bloky: 
                                                                         
O veliké řepě                                                                       
Koblížek                                                                               
Červená Karkulka                                                                 
Kohoutek a slepička                                                              

                                                              



Co nás čeká v lednu:

6.1. Oslava Tří králů, přivítání nového roku.

Každé úterý kroužky v jednotlivých třídách

14.1. Návštěva předškoláků na dětském oddělení Děčínské nemocnice – Interaktivní program „Nebojte se nemocnice“

V případě sněhové nadílky soutěž ve stavbě sněhuláků a závody ve sněhu.


LEDEN - Zima, zima, zimička

Cíl: Vést děti k poznání, jak zimu využívat k zábavě a upevnění zdraví

Tématické bloky:

Já a moje tělo
Jsem zdravý jako rybička
Sněhuláček panáček
Zimní hrátky                                                                            



Co nás čeká v prosinci:

3.12. Vystoupení v pečovatelském domě ve 12.15 hodin

3.12. Kroužky v jednotlivých třídách

4.12. 2. lekce plavání

5.12. MIKULÁŠSKÁ NADÍLKA

9.12. SVÁŤOVO DIVIDLO v 9,30 hod. – pohádka Jak se slonovi splnil sen

10.12.  JARMARK 12,00 – 16,00 spojovací chodba

10.12. Kroužky v jednotlivých třídách

11.12. 3. lekce plavání

11.12. ČESKO ZPÍVÁ KOLEDY v 18 hodin před pavilonem Slůňátek

12.12. Vystoupení v ZŠ

17.12. VÁNOCE S RODIČI v 15,15 hodin


A když je tu bílá zima, už jsme na konci,

Chcete li tak na shledanou někde na kopci.

PROSINEC: Adventní čas

Cíl: přiblížit dětem tradice, obyčeje a pranostiky

Tematické bloky: 

Barborka, čert a Mikuláš
Adventní čas
Vánoce přicházejí

 



Co nás čeká v listopadu:


1.11. Strašidelné dopoledne

5.11. Učení se zvířátky – v případě vhodného počasí

Každé úterý - Kroužky v jednotlivých třídách 14,45 – 15,15

12.11. 1. secvičná na zahradě MŠ (MŠ Májová a MŠ Borovského na vystoupení na Masarykově náměstí) – datum vystoupení bude upřesněn.

25.11. – 28.11. Adventní zdobení u Medvídků

27.11. 1. lekce plavání

29.11. Pohádka v Muzeu Děčín


LISTOPAD – Podzimní les

CÍL: Všímat si přírody, starat se o rostliny, o živočichy, získat o nich informace v souladu s environmentální výchovou a chránit přírodu a živé tvory 

Tématické bloky :

Tři medvědi
Broučci
Bude zima, bude mráz
Čekáme na Advent





Co nás čeká v říjnu :

Každé úterý - Kroužky v jednotlivých třídách 14,45 – 15,15

1.10. – 3.10. Jablíčkový týden – spolupráce s rodiči

21.10. – 25.10. Strašidlácký týden ( oslava Halloweenu)

23.10. – 25.10. v maskách ve školce, zdobení dýní


ŘÍJEN – Barevný podzim

CÍL: Rozvoj pocitu sounáležitosti s živou, neživou přírodou, k lidem, ke společnosti.

Tématické bloky :

Červené jablíčko
Barevný drak
Dary podzimu
Zvědavé sluníčko



Co nás čeká v září:

Přivítací týden, seznámí se s novými kamarády, seznámí se s prostory mateřské školy. Společně si zazpíváme, budeme hrát hry a další pohybové aktivity zaměřené na seznamování s novými kamarády a jejich jmény, pozvolné učení tanečků a pohybových říkanek, které nás ve školce budou provázet. 


ZÁŘÍ: První poznání

CÍL: uvědomovat si, že není jediné, že je součástí skupiny, která si stanovuje určitá pravidla, podílí se na nich a učí se je dodržovat  a pomáhat mladším dětem.


Tématické bloky :

Hra se jmény
Těším se do školky
Třída medvídků
Hrajeme si s kamarády


Mateřská škola Děčín XXXII, příspěvková organizace

Májová 372, 407 11 Děčín XXXII

e-mail: reditelka@msboletice.cz
IČO: 49888544
Prohlášení o přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací ve formátu pdf se otevře v novém okně.
Domů Mateřská škola Boletice, Děčín

Created by © 2020 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek webdesign