logotyp
Paní učitelky:
      Hana Kolaříková
      Michala Hornová

Asistent pedagoga:
      Gabriela Provázková



Omluvenka:

Prosíme omlouvejte děti do 8.00 hod na tel. 412 547 818 - budete spojeni na požadovanou třídu. 

Předškoláci + zápis do omluvného listu.


Informace pro rodiče:

Vážení rodiče, prosíme o zaplacení úhrady za předškolní vzdělávání a stravného. Děkujeme.


Motto: 
Opičky, dětičky
mají rády písničky.
Rády kreslí, pracují,
s kamarády žertují.
Naše milé opičky,
to jsou chytré hlavičky.



 


Týden od 6. 4. – 16. 4. 2021

Téma: Z cesty Aničko, jede autíčko
Dílčí cíl: Rozvoj schopnosti přizpůsobit se podmínkám vnějšího prostředí i jeho změnám, vytváření základu pro práci s informacemi

Tyto dva týdny si budeme povídat o dopravě, pravidlech bezpečného chování při pohybu na vozovce a chodníku. 

Dávejte dětem otázky:

  • Jaké znáš dopravní prostředky?
  • Jakou barvu má auto maminky a tatínka?
  • Na co si řidiči a cyklisté na silnici musí dávat pozor?
  • Co musí mít cyklista na hlavě?…
  • Jakou barvu má hasičské auto? (červenou)
  • Jakou barvu má auto doktora a jak se mu říká? (žlutou)
  • Jak poznáme, že jedou hasiči, sanitka nebo policajti?
  • Po čem chodí chodci, když chtějí přejít silnici?
  • Semafor- jaké má barvy, jak jdou po sobě a co znamenají? (o kousek níže jsem Vám napsala básničku)

Můžete dětem dát jednoduché úkoly.

  • Roztřídit dopravní prostředky- voda, silnice, koleje, vzduch
  • Nechte děti z kostek a stavebnice postavit silnici, garáže pro auta. Určitě si pomocí dopravního koberce můžete říci pár pravidel (i na procházce venku)
  • Dejte dětem omalovánky, nebo papír a pastelky, ať nějaký dopravní prostředek nakreslí
  • Znáš nějakou značku auta?.. (Ford, Seat, atd…)


Básnička

Červená je kytička, žlutá barva sluníčka,
zelená je, milé děti, jako hrášku kulička.

 

Výtvarka:

SEMAFOR
Pomůcky: Rulička od toaletního papíru, lepidlo, barevné papíry (červený, zelený, černý, oranžový), nůžky, malý kelímek, tavná pistole

Postup:
1)Ruličku od toaletního papíru oblepíme černým papírem.
2)Z barevného papíru (červený, oranžový, zelený) vystřihneme 3 kruhy a nalepíme je na oblepenou ruličku.
3)Černým papírem oblepíme také malý kelímek, který nám bude sloužit jako podstavec, na nějž tavnou pistolí nalepíme hotový semafor.

2)KRESBA DOPRAVNÍHO PROSTŘEDKU
Pomůcky: papír A4, pastelky nebo vodové barvy, štětec

Pro nejstarší předškoláky:
https://www.predskolaci.cz/?s=dopravn%C3%AD+prost%C5%99edky

 

Zdraví paní učitelky Míša, Hanka, Gabča

 

 Týden od 29. 3. 2021– 2. 4. 2021

Téma: Hody, hody doprovody

Dílčí cíl: Rozvoj a kultivace mravního a estetického vnímání, cítění a prožívání

Ahoj děti a milí rodiče,
Máme pro vás další nápady, náměty a inspirace pro tvořivé činnosti a trochu zábavy.
Tentokrát na téma Velikonoce.

Vejce
Kutálí se vejce,
od našeho strejce.
Kutálí se dolů,
rovnou za stodolu.
Honem poběž, Aničko,
namaluj to vajíčko.

Pohádka O SLEPIČCE

V jednom kurníku vzácná slepička seděla. Jen barevná vajíčka ta slepička snášela. V pondělí dávala modrá, ve středu zelená, v pátek krásně červená. Hospodář si drbe brady, za chvíli už ví si rady. Chtěl se na trh rychle vydat, všechna vejce draze prodat. Na trhu pán pyšně stojí, slípka v kleci, ta se bojí. Každý však chce vejce od ní, pánův měšec už se plní. Pán penízky v dlaních válí, těší se z nich jako malý. Jenže – v kleci sedět celý den, snášet vejce, nesmět ven…. To je vážně věc moc zlá. A tak těžká chvíle na slepičku dolehla. Jako v chvílích starostí, když nám barva z tváře mizí, zmizela i z vajíček, vypadají jako cizí. Celá bílá – jako jiné. Co jen poví hospodáři? Co se asi stane? Hospodář, ten dostal zlost. „ Bílých vajec máme dost“. Slepička ví, co je třeba. A vydá se na cestu. Nový domov jde si hledat. Nebyla to cesta dlouhá za vlídnými hospodáři, slepička je brzy našla a už se jí dobře daří. A když přišel klidný čas, objeví se barvy zas. Vše si lidé povídají, že ta vzácná slepička, zase začala snášet ta barevná vajíčka. A ten, kdo je nestih získat, vzal si štětec, barvy. A aby si nemoh stýskat, sám si vejce barví.

 Velikonoční týden si pro pobavení můžete zpestřit nošením barevného oblečení

-          pondělí:modrá
-          úterý: žlutá
-          středa: černá, šedá
-          čtvrtek: zelená
-          sobota: bílá 

  • S dětmi můžete zasít osení (pšenice, ječmen, travní semínko), pokud nemáte, můžete vydloubnout drn trávy. Děti mohou o osení pečovat, zalévat a pozorovat jeho růst. Do vzrostlého osení můžeme vložit barevná vajíčka.
  • Při barvení vajíček lze provést jednoduchý pokus. V průhledné sklenici smícháme barvu žlutou + červenou = oranžová, modrou + červenou = fialová. Děti mohou pozorovat vzájemné prolínání barev.
  • Pokud si z procházky přinesete větvičky z břízy nebo vrby, můžete je ozdobit výrobky ze slaného těsta (recept stránky O Koblížkovi)
  • Na procházce s dětmi můžete zopakovat názvy domácích zvířat a jejich mláďat a pro pobavení vyzkoušet, jak se které zvíře dorozumívá.

Z přírodního materiálu (klacky, šišky, mech, listy) se pokuste postavit některé z těchto zvířátek.

Pomocí klacíků můžete s dětmi vyťukat názvy jednotlivých zvířat a mláďat.

ZAJÍČEK - říkadlo s pohybem

Vyletěla včelička,
(běh na místě)

polekala zajíčka.
(poskoky snožmo)

Zajíc běží co má sil,
(běh v prostoru)

jako kdyby závodil.
(běh v prostoru)

Když se trochu vzpamatoval,
(stoj na místě, otáčíme hlavou do stran)

do nory se radši schoval.
(dřep)

Ještě teď mu v hlavě zvoní
(dřep, kýváme hlavou jako zvon)

a přemýšlí, kdo ho honí.
(přemýšlíme)

Děti pohybem mohou ztvárnit poskoky zajíčka, do prostoru prstem zobrazit obloučky (skoky) a na papír nakreslit, jak zajíček skáče (obloučky). „ Zajíc skáče hop a hop, přes pole a přes příkop.“

 Na závěr ještě odkaz na stránky s písničkami a pohybem:

 https://www.youtube.com/watch?v=H1LorkGH3ww

 https://tvorive.estranky.cz/clanky/napady-pro-predskolaky

 https://detskestranky.cz/logicke-rady-pro-predskolaky-2

 

Velikonoční perníčky - měkké

65 dkg hladké mouky
25 dkg moučkového cukru
25 dkg tuku
¾ lžíce skořice
¼  perníkového koření
3 dkg jedlé sody
3 dkg medu
Malí pomocníci mohou pomoc při vykrajování a do zbylé mouky na vále prstíkem kreslit (sluníčko, mráček, kytičku..)

 Přejeme Vám všem klidné Velikonoce prožité ve zdraví a malým koledníkům pěknou velikonoční nadílku. Myslíme na Vás a těšíme se, až se zase uvidíme.

 Vaše paní učitelky Hanka, Míša, Gabča

 

 


Týden od 22. 3. – 26. 3. 2021

Téma: Broučci

 Dílčí cíl: Osvojení si věku přiměřených praktických dovedností

 

Sledování (na youtube.cz), nebo čtení pohádek o broučcích- například: Včelí medvídci, Včelka Mája, Ferda mravenec. Po pohádce si řekněte, o čem a o kom pohádka byla.

Vyjmenování broučků- jakého znáš broučka

 Kde žijí brouci? V mraveništi, na louce atd…

Pozorování lupou. Zkuste venku pozorovat broučky lupou

Básnička

Brouček
Spinky, spinky, spinkylinky,
usnul brouček u maminky.
U maminky, u tatínka,
s nimi se mu nejlíp spinká.

-S dětmi si můžete doma nebo na procházce zahrát hru „Honzo vstávej“. Můžete hledat broučky a pozorovat je, něco si o nich říct. Určitě doma máte knihy a encyklopedie, tak si můžete broučka ukázat v knize

Výtvarka:
Potřebuji: skořápku od vlašského ořechu, temperové barvy, štětec, lepidlo
Určitě všichni doma máte skořápku od vlašského ořechu a temperové barvy. Vyrobíme si berušku. Na čtvrtku A4 si nakreslíme tělíčko a nožičky broučka, vystřihneme a přilepíme na ořech. A je to.

Předškoláci:
Grafomotorická cvičení – uvolňovací cviky- horní a dolní oblouk, zleva doprava a naopak

Tvoření:
včelka

  • Potřebuji po jednom proužku černého a žlutého měkkého papíru dlouhého vždy 21 x 1,5cm
  • Žlutý barevný papír
  • Bílý průsvitný papír (většinou bývá pečící papír)
  • Červená pastelka
  • Drátek na tykadélka a kdo má, tak může použít i dva černé korálky

Postup:
1)Z drátku vytvarujeme tykadélka do písmena „U“
2)Na hlavu včelky vyrobíme šablonu, hlavu vystřihněte a obličej domalujte fixy a pastelkami. Drátek pak nalepte zezadu na hlavu
3)Z jednoho černého a jednoho žlutého papírového proužku poskládejte harmoniku tvořící tělo se sedmi sklady.
4)Na poslední sklad nalepte včelčinu hlavu. Křídla vystřihněte z průsvitného papíru a nalepte je na tělo.
5)K zavěšení provlékněte posledním skladem za hlavou nylonovou nit.
6)Ať se dílo podaří

 

-Protože je situace jaková je a nemůže uskutečnit náš ponožkový den, tak si ho můžete udělat doma. Ponožkový den… o co vlastně jde? = Světový den Downova syndromu

Na 21. března připadá každý rok Světový den Downova syndromu. Toto datum není vybráno náhodně. Downův syndrom se totiž vyznačuje jedním přebývajícím chromozomem 21. Někdy se také označuje tento syndrom jako trizomie 21. chromozomu. Normálně máme každý tyto chromozomy dva, osoby s Downovým syndromem mají tři – tedy 3 chromozomy 21 – 21/3.
Světový den Downova syndromu má tradiční symbol – nesourodý pár ponožek, který ukazuje příčinu tohoto celoživotního onemocnění – poruchu chromozomu ve tvaru písmene X.
V neděli 21. 3. 2021 si oblékneme každou jinou ponožku. Přidejte se k nám! Prosíme rodiče: Vyfoťte své děti s každou jinou ponožkou a pošlete nám fotku na email, nebo na WhatsApp.

Děkujeme a všechny Vás zdraví paní učitelky Míša, Hanka, Gabča

 





Týden: 15. 3. – 19. 3. 2021

Téma: O koťátku, které zapomnělo mňoukat
Dílčí cíl: Rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování)

Ahoj všem dětem a rodičům,
na úvod jedna pohádka.

O koťátku, které zapomnělo mňoukat

Koťátko si celý den hrálo se štěňátky a tak se stalo, že zapomnělo mluvit po kočičím způsobu.
Dostalo hlad, ale nevědělo, jak si má říci o mlíčko.Smutně chodilo po dvoře a postupně potkalo kravičku, slepičku, kozu, husu, koně, ovečku, ale nikdo koťátku nedokázal správně poradit.
Až starý kocour.

  • Pohádku dětem převyprávíme
  • Děti napodobují zvuky jednotlivých domácích zvířat
  • Zopakujeme si názvy jednotlivých zvířat a jejich mláďat
  • Spočítáme zvířátka, které koťátko na dvoře potkalo
  • Vysvětlíme si rozdíl mezi DOMÁCÍMI a VOLNÉ ŽIJÍCÍMI zvířaty
  • Použijeme dětské obrázkové knihy a encyklopedie o zvířatech
  • Děti mohou nakreslit, namalovat ilustraci k pohádce
  • Nezapomínejte chodit hodně ven a pozorovat jarní přírodu,zahrádky

 

Pro nejstarší předškoláky:

  • Znát své jméno, příjmení, adresu
  • Znát jméno svých nejbližších a jejich povolání
  • Opakovat základní geometrické tvary,základní a odvozené barvy

https://tvorive.estranky.cz/clanky/napady-pro-predskolaky/

 https://www.malydobrodruh.cz/cviky-ktere-by-mel-predskolak-zvladnout/

 http://zabav-děti.cz/kategorie/hry-na-ven


Kočky

Houpala se s kočkou kočka,
přivírala slastně očka.
Říkaly si: „Milá paní,
viďte, není nad houpání“.
Lano prasklo,
jaký div – skoulely se do kopřiv.

 

Jarní pozdrav posílají paní učitelky Hanka, Míša a Gabča.

 

 

 

Týden od 8. 3. – 12. 3. 2021

Téma: Jaro už je tu
Dílčí cíl: rozvoj úcty k životu ve všech jeho formách 

S příchodem jara se zvířátkům rodí mláďátka a vrací se k nám ptáčci z teplých krajin. Proto jsem si pro Vás připravila krásnou výtvarnou činnost, která děti určitě bude bavit. Můžete si zahrát hru: „Čáp ztratil čepičku, měla barvu barvičku…“

Povídání o zvířatech a jejich mláďatech = kráva - tele, pes – štěně atd…
Napodobování zvuků zvířátek
Hádanky: http://deti.e-papa.cz/hadanky-pro-deti/9/
Na stránkách „youtube.cz“ najdete spoustu videí o

Básnička:
Sluníčko si češe vlasy,
V zahrádkách je plno krásy.
Všude kvetou jarní kvítka,
Ty má ráda každá včelka.
Včelka sedá k petrklíči,
Semínka už v zemi klíčí.

Výtvarka:

Zde přikládám odkaz a postup, jak čápa vytvořit. Hezkou zábavu
Odkaz: https://youtu.be/OGswcuwYl44

Potřebovat budete:
Bílý, kancelářský papír, lepidlo, nůžky, fixu a kousek červeného papíru na zobák.

Postup:
Z jedné A4 bílého papíru si vytvoříte čtverec. Ten přeložíte dle fotografie na polovinu, aby vám vznikl trojúhelník, a rozstřihnete. Postačí nám na křídla trojúhelník jen jeden. Pruh, který vznikl odstřižením z A4, když jsme dělali čtverec, přehneme na polovinu a rozstřihneme. Vzniklý proužek přehneme znovu na polovinu a vytvoříme tak tělo čápa. Do něj vlepíme křídla dle fotografie. Kraj křídel nastříháme nůžkami. Vystřihneme si dvě kolečka na hlavu a z červeného papíru zobák. Přilepíme je k tělu čápa tak, jako na fotografii. Ještě budeme potřebovat vystřihnout dva pruhy papíru (cca 20×2 cm), které nalepíme na spodní stranu křídel.

A je hotovo. Taháním za papírové proužky rozhýbeme čápovi křídla.

Pro nejstarší předškoláky:

Pracovní listy- téma domácí zvířata
https://www.google.cz/search?q=dom%C3%A1c%C3%AD+zv%C3%AD%C5%99ata-+p%C5%99ed%C5%A1kol%C3%A1ci+prac+listy&sxsrf=ALeKk01xknCBc1LrxAmkKk7pFxY82SDnjQ:1614859982278&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwif3OuczpbvAhXEl4sKHa04CdUQ_AUoAXoECAUQAw&biw=1707&bih=838&dpr=1.13

  • Procvičujeme barvy
  • Jméno, příjmení, adresa (vše co by dítě mělo znát u zápisu do ZŠ)

 

Zdraví paní učitelky Míša, Hanka, Gabča




Týden od 1. 3. 2021 – 5. 3. 2021

Téma:  Jaro klepe na dveře

Pár nápadů pro ty, kteří mají chuť se učit a tvořit

Dílčí cíl: Rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem těchto funkcí k úmyslným, rozvoj a kultivace představivosti a fantazie.

Jaro – charakteristické znaky jara – změny počasí, změny v přírodě (tráva, pučení stromů,,,), změny v oblékání…
Můžeme s dětmi naklíčit čočku, ředkvičku, řeřichu, cizrnu – z klíčků připravit chutnou pomazánku na chleb

  • pozorujeme růst klíčků
  • připomeneme si, že klíčky jsou velkým zdrojem vitamínů
  • při pobytu venku pozorujeme a posloucháme ptactvo
  • na zahrádkách si všímáme vykukujících sněženek, krokusů, tulipánů
  • z obchodu si můžeme přinést cibulky hyacintů, narcisek, tulipánů – děti se o cibulky mohou starat pravidelnou zálivkou a pozorovat růst rostliny
  • děti mohou nakreslit symboly počasí – duha, slunce, mráček, bouřka, déšť
  •  

Pro nejstarší předškoláky:

  • opakujeme jméno, příjmení, adresu bydliště
  • zaměříme se na kresbu postavy
  • znalost barev

               

https://tvorive.estranky.cz/clanky/napady-pro-predskolaky/

Na procházce
Za ruce se vezmeme,
Na procházku půjdeme,
Pusinky si zamkneme,
Než do lesa vejdeme.
Protože je jarní čas,
Posloucháme ptáčků hlas.
A co říká? Láká nás,
Ať přijdeme příště zas.

Vaše paní učitelky Hanka, Míša, Gabča

  

Co nás čeká v březnu:
Měsíc knihy - děti si mohou přinést jednu oblíbenou knihu
Keramické tvoření
Ponožkový den 

III. Když je jaro v plné kráse,
když má zelenou,
na trávníku kluci hrají s míčem kopanou

B Ř E Z E N – Příroda se probouzí

Cíl: rozvíjení mravního i estetického vnímání, cítění a prožívání

Tématické bloky:
Jaro klepe na dveře
Jaro už je tu
O koťátku, které zapomnělo mňoukat
Broučci ( O kočičce Majdě)

Únor u Opiček
Měsíc únor se nesl v duchu pohádek. Pomocí pohádek O Červené Karkulce, Budulínek, O Koblížkovi, Perníková chaloupka se děti učily bezpečnosti o své zdraví, a ochraně osobního soukromí. Pohádky jsme dramatizovali, dokonce k červené Karkulce si děti vyrobily papírové loutky. Nezapomněli jsme ani na zvířátka, vypravili jsme se ke krmelci a zvířátka podarovali dobrotami (jablky, mrkví, žaludy a kaštany). Z lineckého těsta jsme připravili masopustní koláčky a poslední pracovní únorový den uspořádali Pohádkový karneval, plný zajímavých soutěží a tance.


Týden od 22. 2. – 26. 2. 2021

Téma: O Budulínkovi

Je tu poslední únorový týden a my si budeme povídat pohádku „O Budulínkovi“.

 Četba nebo poslech pohádky o Budulínkovi – následná charakteristika děje – Nechte děti, ať Vám pohádku řeknou samy. Kdo nemá knihu, kde je pohádka o Budulínkovi, tak přikládám odkaz s pohádkou: https://www.youtube.com/watch?v=PzFR5wFUFLw

Pravda x lež - Otázky:
1)Přišel za budulínkem jelen? ANO/NE
2)Hrála babička na basu a dědeček na trumpetu?: ANO/NE a na jaké hudební nástroje hráli? – můžete si ukázat i obrázky hudebních nástrojů.
3)Jak se jmenoval kluk z pohádky?
4)Kolik mláďátek měla liška?
Atd…

Seznámení s postavami, které v pohádce vystupují - určování povahových rysů jednotlivých postav. Upozorníme děti, že když jsou doma samy, že nesmí otevírat dveře nikomu cizímu (BEZPEČNOST)

Ukažte dětem několik obrázků z pohádky a ukažte i ten, který do pohádky nepatří. Úkolem dítěte bude Vám ukázat obrázek, který do pohádky nepatří

Můžete si zahrát pohádkové pexeso

 Výtvarka:

1)Kresba z pohádky. Nechte děti, ať zapojí svou bujnou fantazii a dejte jim papír nebo čtvrtku formátu A4 nebo A3, vodu, štětec, vodové nebo temperové barvy. Když nemáte temperové ani vodové barvy, můžete kreslit pastelkami nebo fixami.

Básnička:

Hrášek malý, kulaťoučký,
v malované mističce.
Budulínek hlídá lusky
a pomáhá babičce.

Jeden hrášek, druhý, třetí,
už je plná mistička.
„To jsi ale hodný klouček,“
Pochválí ho babička.

„Jak jsi hbitý, jak jsi pilný,“
pokračuje babička.
„Teď jdu vařit a zachvilku
bude z hrášku kašička.“

Pro předškoláky:
Procvičení jemné motoriky – mačkání krepového papíru do kuliček
Početní řada – spočítáme kuličky, které děti zmačkaly z krepového papíru

Odkazy:
https://cz.pinterest.com/pin/4011087155355612/

 Uvolňovací grafomotorické pracovní listy:
https://www.google.cz/search?q=uvol%C5%88ovac%C3%AD+cviky+grafomotorick%C3%A9+listy&tbm=isch&hl=cs&sa=X&ved=2ahUKEwit-IuggPTuAhUS8IUKHR9fAaEQrNwCKAB6BQgBENkB&biw=1688&bih=775

A protože se nám počasí zlepšuje, tak si uděláme výlet ke krmelci a doneseme jim jídlo do krmelce.

 Všechny rodiče a děti zdraví paní učitelky Míša, Hanka, Gabča.

 

 

Týden od 15. 2. 2021 – 19. 2. 2021

Téma:  Červená Karkulka
Dílčí cíl:  Posilování prosociálního chování k ostatním lidem

  • Pohádku dětem přečteme,vyprávíme - děti pozorně poslouchají – vysvětlíme co je to karkulka (čepeček, který holčička ráda nosila, proto dostala jméno Červená Karkulka)
  • Pohádku si s dětmi můžeme zahrát, vyrobíme si papírové loutky, nakreslíme jednotlivé postavy, nalepíme na špejli
  • Procvičíme si matematické pojmy velký x malý, vysoký x nízký,
  • tlustý x tenký
  • Děti mohou nakreslit, co všechno Karkulka nesla v košíčku – dobroty spočítat
  • Děti upozorníme, aby nedůvěřovaly cizím osobám
  • Zapojíme děti do úklidu svého pokoje a společných prostor
  • Společně prostřeme k obědu
  • Na společné procházce využijeme sněhu k tvoření, pozorování stop ve sněhu

 

Pohádkový svět

Vždy, když knihu otevřeme,
(pomalu ze dřepu do stoje)

V pohádce se ocitneme.
(stoj, rozhlížíme se)

Jedna stránka pro Karkulku,
(stoj, ukazujeme palec)

Druhá zas je pro Sněhurku,
(stoj, palec ukazuje 2)

Popelku tu ještě máme
(točíme se na jednu stranu)

A Bajaju taky známe.
(točíme se na druhou stranu)

Na dlani ukáže se hned
(stoj, ukazujeme dlaň)

Celý pohádkový svět.
(stoj, tleskáme)

Pro nejstarší předškoláky:
https://tvorive.estranky.cz/clanky/napady-pro-predskolaky/

 Vaše paní učitelky Hanka, Míša, Gabča

 

 

 Vážení rodiče,

vycházka ke krmelci se kvůli velkému množství sněhu NEUSKUTEČNÍ. Bude realizována později.
Děkujeme za pochopení. 


Týden od 8. 2. 2021 – 12. 2. 2021

Téma:  O perníkové chaloupce
Dílčí cíl: Rozvoj řečových schopností, vnímání, naslouchání, porozumění

Četba pohádky „O perníkové chaloupce“.

  • Až dočtete pohádku, nechte děti, ať se snaží pohádku vyprávět svými slovy + charakteristika děje – dětem povíme, že do lesa bez dospělé osoby nesmí chodit (bezpečnost)
  • Dávejte dětem otázky a hádanky: Jak se jmenovaly děti, které hrály v pohádce? Kdo další hrál v pohádce. Z čeho byla chaloupka? Jak dopadla pohádka?
  • Můžete si nakreslit obrázek z pohádky

Vezměte děti do kuchyně a upečte si společně „čokoládový perník“ ke svačině.
Co potřebuji: 

0.5 hrnku

olej

1 ks

vejce

8 lžic

kakao

1 hrnek

mléko

1 hrnek

cukr krupice

2 hrnky

hladká mouka

1 ks

prášek do perníku

1 ks

vanilkový cukr

 














Básnička:

“Odkud ten náš holub letí?”
“Letím z lesa, milé děti, vrkú, vrkú,vrkú.
“Cos tam viděl, holoubku?
“Perníkovou chaloupku u černého smrku.”
“Viděls také Mařenku?”
“Jakpak by ne, holenku! Viděl jsem ji, s Jeníkem krmili se perníkem.”
“A když z okna na zahradu vystrčila baba bradu, nebáli se, holoubku?”
“Kdepak! Zamkli chaloupku na cukrový klíč –  a už byli pryč!”

Pro předškoláky:
https://cz.pinterest.com/pin/464081936581678090/

Pozdrav všem posílají paní učitelky Míša, Hanka, Gabča

 

Týden od 1. 2. 2021 – 5. 2. 2021

Téma:  O Koblížkovi

Dílčí cíl: Rozvoj komunikativních dovedností (verbálních i neverbálních) a kultivovaného projevu

Pár nápadů a námětů pro rodiče a děti

  • Pohádku dětem přečtěteme,vyprávíme - děti pozorně poslouchají
  • Děti mohou s vaší pomocí pohádku převyprávět
  • Společně si můžete pohádku zahrát a využít plyšová zvířátka
  • Spočítáme všechna zvířátka z pohádky, spočítáme lidské postavy z pohádky
  • Děti upozorníme, aby nedůvěřovaly cizím osobám

Koblížek ze slaného těsta: 2 hrnky hladké mouky

                                           1 hrnek soli

                                           ¾ hrnku studené vody

                                           sladká paprika na obarvení těsta

                                          vše smícháme

Vytvarujeme kouli – koblížek, doplníme korálky (oči, nos, pusa), můžeme zapíchat párátka – ruce.

 

O Koblížkovi
Kam se kulíš koblížku?
Jestli jsi ten pohádkový,
dej si pozor na lišku.
Au, Au, to to bolí.
Kdo by myslel na lišku,
spěchám k panu doktorovi.
Spálil jsem se na bříšku.

Pro nejstarší předškoláky:
https://tvorive.estranky.cz/clanky/napady-pro-predskolaky/

 Pozdrav všem posílají paní učitelky Hanka, Míša, Gabča

 

 

  Co nás čeká v únoru:

10.2. - výprava ke krmelci v době PV
25. 2. - pečení masopustních koláčků - dopoledne
26. 2. - pohádkový karneval - dopoledne

II. A když je tu bílá zima,
už jsme na konci,
chcete-li tak nashledanou někde na kopci

Únor – Svět je samá pohádka
Cíl: rozvíjení interaktivních a komunikativních dovedností verbální i neverbální

Tématické bloky:
O Koblížkovi
Perníková chaloupka
Červená Karkulka
Budulínek

Leden u OPIČEK
Oslavou Tří králů jsme se začátkem ledna rozloučili s obdobím Vánoc.
Dále jsme se zaměřili na poznávání lidského těla, děti si rády prohlížely encyklopedie s tímto tématem. Probrali jsme zdraví a zdravou stravu. Zima k nám byla štědrá a tak došlo na stavění sněhuláků a hod sněhovou koulí. Provedli jsme pokus ze sněhem a ledem a vyrobili lojové koule pro ptáčky.


Co nás čeká v lednu:

Oslava tří králů - 4. Leden
Pokud budou vhodné podmínky – COVID 19 – kontrola očí v MŠ
Stavění sněhuláka - dle sněhových podmínek
Hod sněhovou koulí - dle podmínek (papírovou)

II. A když je tu bílá zima,
už jsme na konci,
chcete-li tak nashledanou někde na kopci

LEDEN  -  ZIMA, ZIMA, ZIMIČKA

Cíl:vést děti k poznání, jak zimu využívat k zábavě a upevnění zdraví

Tématické bloky:
Hlava, ramena...
Když mě něco bolí
Postavíme sněhuláka
Koulovaná

 

 







Ucpěte komíny, nepusťte Santu, použijte cement anebo maltu. Otevřete okno, nasaďte si kulíšek, dárky vám přinese jedině Ježíšek.
Vánoce prožité v klidu a pohodě přejí paní učitelky.


Vážení rodiče,
budova K.H.Borovského bude 24.12.2020 - 3.12.2021 uzavřena. 
Den nástupu do školky je 4.1.2021 tento den budou již otevřeny všechny brány.

Týden od 14.12-18. 12. 2020

Téma: Vánoční stromeček
Dílčí cíl: Posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.)
Máme tu třetí prosincový týden. Tento týden si s dětmi napíšeme dopis pro Ježíška. Na procházce s dětmi se můžete koukat do oken na vánoční výzdobu, a když budete mít štěstí, třeba uvidíte dopis pro Ježíška. Každý den před spaním si můžete přečíst nebo pustit vánoční příběh či pohádku (https://www.youtube.com/watch?v=tJxuIbMR24o)

Když budete chtít, můžete se s dětmi naučit básničku a když budete mít chuť, tak si můžete na stromeček vyrobit i vánoční ozdoby z toastového chleba. A aby Vám to šlo lépe, tak si k tomu tvoření můžete pustit Vánoční koledy: posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.)
Básnička:
Dopis pro Ježíška
Pojď mi pomoct, maminko, (Chůze na místě, ruce prosí)
ale jenom malinko. (Stoj, ukazujeme malinko)
Pro ježíška dopis psát, (Stoj, píšeme prstem ve vzduchu)
aby věděl, co bych rád. (Stoj, hlava ukazuje „ANO“)
Byl jsem hodný celý rok,(Stoj, hladíme se po tvářích)
tak už chybí jenom krok,(Jeden dlouhý krok)
aby mi ty dárky dal, (Stoj, hlava ukazuje „ANO“)
a splnil, co bych si přál. (Stoj, zašeptáme)
Výtvarka:
Vánoční ozdoby z toastového chleba. Co k tomu budeme potřebovat?
  • Toastový chleba
  • Formičky- stromeček, anděl, kometa, hvězda
  • Herkules lepidlo
  • Temperové barvy
  • Štětec
  • Třpytky
  • provázek 
Postup:
Z plátků chleba vykrájíme ozdoby, potřeme Herkulesem (lepidlem) a necháme uschnout. Až ozdoby uschnou, tak si je nabarvíme temperovými barvami a znovu necháme uschnout. Na konec ozdobíme třpytkami a protáhneme provázek.
Předškoláci:
  • Vánoční obrázek- Co vidíš na obrázku? – povídání o vánočních zážitcích a co si přeji k Vánocům.
  • Skládání obrázků do celku
  • Hledání stejného obrázku, pexeso
  • Pečení cukroví s maminkou
Zdraví Míša, Hanka, Gabča
 
 
 
Týden od 7. 12. 2020 – 11. 12. 2020
Téma: Čekání na Vánoce
Dílčí cíl: Rozvoj a kultivace mravního i estetického vnímání, cítění a prožívání
Zdravíme děti i rodiče v Adventním čase. I na tento týden jsme pro Vás připravili nějaké nápady a nabídku činností.
Brzy budou Vánoce, tak tentokrát vánoční tématika
  • Děti mohou pomoc s jednoduchou prací při předvánočním úklidu – úklid hraček v pokojíčku…
  • Děti zapojíme do vánoční výzdoby domova (zdobení větviček ve váze…)
  • Zapojíme je do pečení cukroví – válení těsta, vykrajování, pomoc při mazaní marmeládou
Můžeme s dětmi zhotovit ozdoby ze slaného těsta
RECEPT:  2 hrnky hladké mouky
              1 hrnek soli
              ¾ hrnku studené vody
propracujeme těsto
vyválíme placku a vykrajujeme ozdoby
necháme sušit (cca 4 dny)
těsto lze uchovat v igelitovém sáčku v lednici do těsta můžeme přimíchat potravinářské barvy, nebo vysušené ozdoby dobarvit vodovou barvou
nezapomeňte na otvor, kterým protáhnete stužku
  • při pečení cukroví zopakujeme matematické pojmy: malý x velký, tlustý x tenký, silný x hubený, první x poslední
  • Napíšeme, nakreslíme dopis pro Ježíška
 
 Vánoční stromeček
Zelenej se jedličko,
narovnej se maličko.
Líbíš se mi, vezmu si tě,
budeš vonět v našem bytě.
Dám ti hvězdu na čelo.
Večer bude veselo.
Můžu ti to předem slíbit –
bude se ti u nás líbit.
PŘEDVÁNOČNÍ   (s pohybem)
A už zase po roce
(stoj, tleskáme do rytmu)
blíží se k nám Vánoce.
(chůze na místě po špičkách)
Slavnostní zvonečky zvoní,
(zvoníme na zvoneček – jako)
z kuchyně cukroví voní.
(otočíme se dokola)
A je věc dávno jistá,
(mírný předklon, šeptáme)
Ježíšek dárky už chystá,
(mírný předklon, šeptáme)
protože zase po roce
(dřep, houpeme se)
blíží se krásné Vánoce.
(výskok)
 
Pro nejstarší předškoláky:
Početní řada 1 – 10 – počítáme cukroví na plechu
Grafomotorické cvičení – pomocí svislých a šikmých čar nakreslíme stromeček a dokreslíme ozdoby nebo překřížením čar nakreslíme hvězdičku
Jmenujeme, co vše patří k Vánocům
Adventní pozdrav všem posílají paní učitelky Hanka, Míša, Gabča





Listopad u OPIČEK
V listopadu jsme se zaměřili na les a jeho obyvatele. Děti se učily poznávat stromy, některá zvířátka žijící v lese. Povídali jsme si o způsobu obživy a o životě lesních zvířat. Děti se dozvěděly, kdo je to myslivec a jeho úkol v lese. Pomocí dvou pohádek O Smolíčkovi a Tři medvědi mají děti povědomí o ochraně osobního soukromí, respektování soukromí druhých. Rovněž jsme se zaměřili na opatrnost před cizími lidmi. Obě pohádky děti úspěšně dramatizovaly.



Týden od 30.11- 4. 12. 2020
Téma: Mikulášská nadílka
Dílčí cíl: Osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i psaní, rozvoj zájmu o psanou podobu jazyka i další formy sdělení verbální i neverbální (výtvarné, hudební, pohybové, dramatické
A je tu první prosincový týden a s ním přichází čert, Mikuláš a anděl
Rozhovor na téma: čert, Mikuláš, anděl
  • Jak vypadají
  • Vymýšlení čertovských jmen
  • Kolikátého k nám chodí?
  • Co vaří čerti v pekle a co potřebují k tomu, aby si mohli uvařit
  • Co do balíčku dostanou děti od Mikuláše a čerta když zlobily
Pohádky:
Ve kterých pohádkách hraje čert?
  • Čert a Káča
  • Anděl Páně
  • S čerty nejsou žerty
  • Peklo s princeznou
 
A spoustu dalších pohádek. Zde je odkaz na audio pohádku „Čert a Káča“: https://www.youtube.com/watch?v=IGqT1iTIwco

Můžete si s dětmi i zatancovat- Míša Růžičková – Popletení čertící https://www.youtube.com/watch?v=JZ5a_LouIUE 
Výtvarka:
1)Kresba čerta, Mikuláše a anděla
Co k tomu potřebuji?
-Čtvrtku A4, vodu, štětec, vodové nebo temperové barvy…nebo pastelky a fixy
2)Čertovský řetěz
-barevný papír černý a červený, lepidlo a nůžky
Bánička:
Mikuláši Mikuláši,
neber sebou čerty radši.
Vezmi sebou anděly,
ti nám něco nadělí.
Čert nosí pytel a metlu,
myslí si, že se ho leknu.
Dělá na mě bububu,
já se ho bát nebudu.
Předškoláci:
Hod na cíl bramborou- hrnec a brambory
Prostorová orientace (první, poslední)

Odkazy:
https://www.detskestranky.cz/tag/mikulas/
 Zdraví Míša, Hanka, Gabča
 
 
 

Týden od 23. 11. 2020 – 27. 11. 2020
Téma: Tři medvědi – pohádka z lesa
Dílčí cíl: Poznávání sebe sama, rozvoj pozitivních citů ve vztahu k sobě (uvědomění si vlastní identity, získání sebevědomí, sebedůvěry, osobní spokojenosti
Zdravíme děti i rodiče, máme pro Vás nějaké nápady a náměti pro činnosti v domácím prostředí.
Stále zůstáváme v lesním prostředí. Pokud pohádku Tři medvědi neznáte, dáváme k dispozici webové stránky: https://www.promaminky.cz/pohadky/ke-cteni-30/tri-medvedi-146
  • Pohádku dětem přečtěte, děti pozorně poslouchají
  • Děti mohou s vaší pomocí pohádku převyprávět
  • Pokud doma najdete plyšové medvědy, můžete si pohádku i zahrát, pokud tolik medvídků nemáte, loutky si můžete zhotovit z papíru
  • Medvědy si pojmenujte dle své fantazie
  • Zopakujeme si matematické pojmy málo x hodně, malý x větší x největší, velký x menší x nejmenší
  • Děti zapojte do přípravy ke stolování
  • Dětem připomeňte, že nemají chodit nikam samy, nevstupovat bez pozvání do cizího domova, používat cizí věci bez vědomí majitele...
  • Čichová hádanka – z čeho medvědice navařila: dětem zavážeme oči, připravíme si nějaké ingredience, které používáme v kuchyni a děti musí uhodnout
 Na procházce
Za ruce se vezmeme, 
(chůze po prostoru)
Na procházku půjdeme,
(chůze po prostoru)
Pusinky si zamkneme,
(stojíme, zamykáme pusinky)
Než do lesa vejdeme.
(stojíme, tleskáme)
Protože je podzimní čas,
(prstíky naznačíme padající listí)
Posloucháme ptáčků hlas.
(stojíme, ukazujeme potichu)
A co říká? Láká nás,
(opět chůze po prostoru)
Ať přijdeme příště zas.
(vytleskáme)
Pro nejstarší předškoláky:
  • Početní řada 1 – 8 – počítáme plyšové hračky, domy na procházce, stromy v lese…
  • Grafomotorické cvičení – pomocí kruhů a elipsy nakreslíme medvěda
  • Vymyšlená jména pro medvědy vytleskáme nebo vyťukáme
  • Procvičíme si celé jméno a příjmení a začneme se učit adresu
  • https://tvorive.estranky.cz/clanky/napady-pro-predskolaky/
 
Pozdrav všem posílají paní učitelky Hanka, Míša, Gabča
 
Týden  16.11-20.11.2020
Téma: O Smolíčkovi
Dílčí cíl: Rozvoj schopnosti žít ve společenství ostatních lidí (spolupracovat, spolupodílet se), přináležet k tomuto společenství (ke třídě, k rodině, k ostatním dětem) vnímat a přijímat základní hodnoty v tomto společenství uznávaní

Máme tu třetí listopadový týden. V tomto týdnu si budeme povídat pohádku „O Smolíčkovi“. Na internetu, nebo v knihách se můžete podívat na obrázky jelena a něco si o něm povědět.
Četba nebo poslech pohádky o Smolíčkovi – následná charakteristika děje –děti Vám pohádku řeknou samy.

Pravda x lež - Otázky:
1)Bydlela se Smolíčkem srnka? ANO/NE
2)Volal Smolíček na jelena: „Za hory za řeky, má zlatá kopyta kde se pasou“. ANO/NE
3)Jak se jmenoval kluk z pohádky?
4)Jakou barvu měly parohy jelena?
Atd…
Písnička „Na tý louce zelený“ a doprovodit rytmickou hrou třeba na vařečky

Pomoc Smolíčkovi vybavit jeho světničku…Každé dítě přinese 1 předmět, který patří do světničky a zdůvodní, proč to tak je. např: „Já nesu Smolíčkovi do světničky květiny, aby mu to tam krásně vonělo“.

Kimova hra- zapamatuj si co nejvíce předmětů
Básnička:
JELEN
Jelene, ó jelene,
trenýrky máš zelené.
Tričko bílé jako rýže-
přijď k nám prosím trochu blíže!
Pro tebe i pro Smolíčka,
přichystáme misku mlíčka.
Pro nejhezčí z jezinek,
máme šťávu z bezinek.
A pro ptáčky z parků, lesů,
do krmítka zrní nesu.
Jelene, ó jelene,
trenýrky máš, né že ne!
 
Výtvarka: kresba z pohádky
Co k tomu potřebuji?
-Čtvrtku A4, vodu, štětec, vodové nebo temperové barvy
Předškoláci:
Svislá a vodorovná čára- kresba jehličnatého stromu
Početní řada- počítáme stromy na procházce
Odkazy:
1)https://www.predskolaci.cz/o-smolickovi/253
2)https://www.detskestranky.cz/o-smolickovi/

Zdraví vás Hanka, Míša a Gabča


Týden od 9. 11. 2020 – 13. 11. 2020
Téma: V lese
Dílčí cíl: Posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.)
Ahoj všem dětem i rodičům, kteří s prostředí domova sledují naše náměty a nápady na webových stránkách.
  • Jaké stromy rostou v lese? JEHLIČATÉ x LISTNATÉ (při procházce lesem se zaměřte na rozdíl mezi jehličnatými a listnatými stromy)
  • Doneste si domů větvičku alespoň z 2 jehličnatých stromů – smrk, borovice a 2 listnatých stromů – buk, dub. Společně s dětmi si povídejte o jejich rozdílu - délka jehličí, tvar listů
  • Nasbírejte šišky a plody z těchto stromů a opět si o nich povězte – pojmenujte si bukvice, žalud
  • Z nasbíraných plodů postavte obrázky lesních zvířátek
  • Jaké plody rostou v lese? Borůvky, ostružiny, maliny, houby, šípek
  • Můžete využít dětské knihy a encyklopedie
  • Z procházky si přineste plody šípku, můžete je navlékat na nitku – korálky nebo uvařit s dětmi šípkový čaj

Zajíček ušáček - výtvarná činnost
Pomůcky: kulatá krabička od sýru, hnědý a bílý papír, hnědý krepový papír, akvarelová barva nebo pastelky, lepidlo, pohyblivé oči (nemusí být), suchá tráva (na vousky)
Kulatou krabičku od sýru pomalujeme hnědou barvou
Z hnědého papíru vystřihneme uši, z bílého zoubky
Kousek hnědého krepového papíru zmuchláme do kuličky a vytvoříme čumáček, společně s ušima, suchou trávou a zoubky ho nalepíme na krabičku
Na závěr přilepíme zajíčkovi pohyblivá očka nebo si je nakreslíme
Zvířátka v lese
Sedí zajíc na pařezu, na kytaru brnká,
(dřep, ukazujeme hru na kytaru)
Na mýtině poskakuje jedna malá srnka.
(poskoky stranou)
Přišla další zvířátka, jelen, kolouch, liška,
také starý jezevec i ta malá myška.
(společně se chytíme za ruce)

Dali se do zpívání, ještě ptáci letí,
(točíme se)
Je tam hezky veselo, přidejte se děti
(poskoky snožmo)
 
Pro nejstarší předškoláky:
Početní řada 1 – 6 – počítáme lesní plody, kamínky, klacík…
Procvičujeme základní geometrické tvary – čtverec, kruh, obdélník, trojúhelník
Poznat a pojmenovat
Procvičujeme základní sebeobslužné dovednosti – samostatné oblékání, pomoc při přípravě stolování, používání příboru
https://predskolaci.cz/les
 
Loučí se paní učitelky Hanka, Míša, Gabča
 
Týden od 2. 11. 2020 – 6. 11. 2020
Téma: Za zvířátky v lese
Dílčí cíl: Poznávání pravidel společenského soužití a jejich spoluvytváření v rámci přirozeného sociokulturního prostředí, porozumění základním projevům neverbální komunikace obvyklým v tomto prostředí
Zdravíme všechny děti a jejich rodiče a předkládáme nějaké nápady a náměty pro práci s dětmi v domácím prostředí.
  • Určitě doma všichni máte knížky, časopisy nebo encyklopedie o zvířátkách, ze kterých tento týden budete moc čerpat. Tento týden si budeme povídat o zvířátkách v lese.
  • Vedeme rozhovor na téma: Kdo žije v lese?
  • Jaká známe lesní zvířátka? > použijeme dostupné obrázky z dětských knížek a encyklopedií, vytleskáme, vyťukáme název zvířátka
  • Dáváme dětem hádanky, které zvířátko v lese žije x nežije
  • Skládání obrázku do celku
  • Co patří do krmelce a co do koše - můžete dětem na hromadu dát pár odpadků např.:
  • Naučit se zpaměti krátký text
 
HÁDANKY
1)Parohy má čert to není!
V lese troubí, trubač není!
Když je louka zelená,
k pastvě láká…..(jelena)
2)Rezavý má kožíšek,
neloupe však oříšek.
Prolistuj si knížku,
najdi chytrou …(lišku)
3)Dlouhé uši, rychle běží,
dohoníš je jenom stěží.
Ustrašení mazlící,
to jsou všichni … (zajíci)

BÁSNIČKA

Leze ježek, leze v lese,
jablíčko si domů nese.
Děti v lese běhají,
ježka v lese hledají.
Ježek píchá do všech stran,
já se chytit nenechám.
Děti v lese běhají,
ježka všude hledají.
Do listí se zahrabal,
stočil se a potom spal.
Určitě nejste celé dny zavřené doma a chodíte na procházky. Děti tak mají možnost jít do lesa na čerstvý vzduch, a tam můžou stavět domečky pro zvířátka z různých přírodnin, jako jsou šišky, mech, klacíky, kůra a pozorovat krásu a barevnost podzimu. > rozvoj fantazie a jemné motoriky
Každé zvířátko má svůj domov. Veverka má doupě na stromě, liška svojí noru a mravenec mraveniště. A abychom nezůstali jen u toho povídání, tak pro Vás máme nápad na jednoduchou výtvarnou práci. Děti budou tvořit mraveniště. Ale ještě než ho začnou tvořit, tak si popovídejte o tom, jak to v mraveništi funguje. Můžete si pustit pohádku Ferda mravenec- https://www.youtube.com/watch?v=NkZbTo5SJVA.
 Co k tomu budete potřebovat?
- čtvrtku velikosti A4
- štětec
- hnědou temperovou barvu (může být i vodová ale ta je málo výrazná)
- lepidlo
- jehličí

Obrázek pro inspiraci
https://www.google.com/search?q=Mraveniste+vytvarka&prmd=isnv&sxsrf=ALeKk029%3EpYLV3uXGGeRQBtHm1eD-X7P2PA:1604333652346&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjZzsvLoOTsAhVCUhoKHWz3BTAQ_AUoAXoECBcQAQ&biw=360&bih=648&dpr=3#imgrc=OsqPlhC5V4nzbM

Na vrch obrázku děti můžou nakreslit mravence.
Návrhy činností pro nejstarší předškoláky:
  • Početní řada 1 – 5 (počítáme kamínky, kaštany, žaludy…)
  • Procvičujeme orientaci – vpravo, vlevo, nahoře, dole
  • Uvolňovací cviky ruky – svislá čára – padá listí
 Tento týden máme ve třídě Strašidelné dopoledne – budeme soutěžit, tančit a veselit se a malovat na dýně.
Doma s dětmi můžete z nasbíraného listí nalepit lesní strašidýlko a pokusit se namalovat nějakou dýni (typ – v Tesku mají okrasné dýně za 5,- Kč).
Fotečky můžete posílat pí. učitelkám na WhatsApp nebo opicky@msboletice.cz
 Zdraví paní učitelky Míša, Hanka, Gabča.
 
 Co nás čeká v listopadu:

3. 11. - Foto Vánoce - dopoledne
4. 11. - Strašidelné dopoledne a zdobení dýní - dopoledne

I. NA PODZIM KDYŽ PADÁ LISTÍ                                             
Z LÍP A JAVORŮ,               
Mateřská škola Děčín XXXII, příspěvková organizace

Májová 372, 407 11 Děčín XXXII

e-mail: reditelka@msboletice.cz
IČO: 49888544
Prohlášení o přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací ve formátu pdf se otevře v novém okně.
Domů Mateřská škola Boletice, Děčín

Created by © 2020 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek webdesign