Daniela Barcalová
Nicol Váňová
Asistent pedagoga:
Andrea Klausová
Omluvenka:
Prosíme omlouvejte děti do 8.00 hod na tel. 412 547 818 - budete spojeni na požadovanou třídu.
Předškoláci + zápis do omluvného listu.
Informace pro rodiče:
Tygříci se mají rádi, všichni tu jsme kamarádi.
Školní rok 2024/2025
Rotační vzdělávací tematické koutky
Od školního roku 2022/2023 realizujeme 1x v týdně (každou středu, cca 20 minut po svačince). Koutky probíhají na třídách i na zahradě
Tematické koutky nejsou alternací v předškolním vzdělávání, jsou naprosto v souladu s RVP PV, jejíž cílem je taktéž vést děti přirozeným individuálním tempem k samostatnosti, tvořivosti, připravit je především pro život, a to atraktivnější formou prožitku vedoucí k všestranné harmonické osobnosti dítěte.
Každá třída má vypracovaný celoroční plán se vzdělávacími cíli, kompetencemi, očekávanými výstupy shodné dle našeho ŠVP na základě ročních období, tradic, svátků a individuálních zvláštností a potřeb dětí.
Tygříci- Fauna a flóra
Záměrem projektu environmentální výchovy v MŠ je získání co nejvíce informací o pěstování různých plodin, květin, bylin, keřů atd. při praktických činnostech. Dokázat soustředěně pozorovat a experimentovat a samostatně se podílet při sázení semínek, obdělávání sazeniček, zalévání a sběru plodů. Dokázat vidět rozdíly mezi plodinami a jejich růstem. Vidět, co se děje na záhonku během všech ročních období. Seznámit s koloběhem vody. Samostatně přijít na to, co potřebují rostliny k životu. Pomocí experimentů zjistit co se stane s rostlinami, které nemají správné podmínky k růstu atd.
I. Na podzim, když padá listí z lip a javorů, páni draci koukají se lidem do dvorů
Z Á Ř Í - První poznání
Cíl: Uvědomovat si, že není jediné, že je součástí skupiny, která stanovuje určitá pravidla, podílí se na nich a učí se je dodržovat a pomáhá mladším dětem
Tématické bloky:
-Těšíme se do školky
-Kamarádi, máme se rádi
-Výlet po školce
-Pravidélka, která musíme znát
Co nás čeká v září:
-Slavnostní přivítání
-Třídní schůzka
Hodnocení za září:
Září bylo pro všechny děti adaptačním období, některé se zadaptovaly rychle, některým to trvá déle. Děti se seznamovaly s novým prostředím MŠ. Posilovaly prosociální chování v dětském kolektivu, ale i ve vztahu k ostatním lidem. Děti se podílely na tvorbě pravidel třídy a snažily si je zapamatovat a dodržovat. Starší děti pomáhaly mladším. Děti se formou prožitkových a smyslových her pokoušely poznávat kamarády. Procvičily si barvy. Výtvarnou výchovou si děti procvičovaly jemnou motoriku, fantazii a smysl pro pořádek při úklidu svého pracovního prostoru. Předškoláci se učili dny v týdnu, které neustále opakujeme a snažíme se o celkovou orientaci v čase.
Ř Í J E N - Barevný podzim
Cíl: Rozvoj pocitu sounáležitosti s živou, neživou přírodou, k lidem, ke společnosti.
Tématické bloky:
-Na naší zahrádce
-Košík plný vitamínů
-Vyletěl si pyšný drak, vyletěl si do oblak
-Barevný podzim
-Báječné strašení
Co nás čeká v říjnu:
-Drakiáda
-9.10. -začínají vzdělávací koutky
-22.10. Celoškolková akce- „Dlabání“ a zdobení dýní