Bc. Alexandra Vollínová DiS.
Lucie Kalakurová DiS.
Asistentka pedagoga:
Gabriela Provázková
Omluvenka:
Prosíme omlouvejte děti do 8.00 hod na tel. 412 547 818 - budete spojeni na požadovanou třídu.
Předškoláci + zápis do omluvného listu.
Informace pro rodiče:
Slon i slůňě nerado stůně.
Radši troubí písně sloní,
ať nám z toho v uších zvoní.
Rotační vzdělávací tematické koutky
Od školního roku 2022/2023 realizujeme 1x v týdně (každou středu, cca 20 minut po svačince). Koutky probíhají na třídách i na zahradě
Tematické koutky nejsou alternací v předškolním vzdělávání, jsou naprosto v souladu s RVP PV, jejíž cílem je taktéž vést děti přirozeným individuálním tempem k samostatnosti, tvořivosti, připravit je především pro život, a to atraktivnější formou prožitku vedoucí k všestranné harmonické osobnosti dítěte.
Každá třída má vypracovaný celoroční plán se vzdělávacími cíli, kompetencemi, očekávanými výstupy shodné dle našeho ŠVP na základě ročních období, tradic, svátků a individuálních zvláštností a potřeb dětí.
Slůňátka- Enviromentální koutek
Environmentální koutek ve třídě Slůňátek pomáhá dětem získat s přírodou osobní zkušenost. Pomocí motivovaných her, experimentů, pozorování a hlavně prožitkového učení vzbuzuje u dětí zájem a pozitivní přístup k elementárnímu povědomí o živé a neživé přírodě. Děti motivuje k dalšímu poznávání přírody a hlavně k její ochraně.
II. A když je tu bílá zima, už jsme na konci, chcete – li tak nashledanou někde na kopci
P R O S I N E C - Adventní čas
Cíl: Přiblížit dětem tradice, obyčeje a pranostiky
Tématické bloky:
-Mikulášská nadílka
-Kouzelný vánoční stromeček
-Čekáme na Ježíška
Co nás čeká v prosinci:
5. 12. Mikulášská nadílka v MŠ – dopoledne
10. 12. Vánoční besídka pro rodiče
11.12. Vánoční Jarmark V MŠ od 14, 15 - 16, 30 hod. (v prostoru spojovací chodby)
11.12. Česko zpívá koledy 18:00
12. 12. – Sváťovo divodlo- Vánoční pohádka: Jak pejsek s kočičkou slavili Vánoce
I. Na podzim, když padá listí z lip a javorů, páni draci koukají se lidem do dvorů
L I S T O P A D - Podzimní les
Cíl: Všímat si přírody, starat se o rostliny, o živočichy, získat o nich informace v souladu s environmentální výchovou a chránit přírodu a živé tvory apod.
Tématické bloky:
-Dušičkový týden
-Zvířátka v lese
-Krmíme zvířátka
-Kouzelný čas adventu
Co nás čeká v listopadu:
- Strašidelný karneval
- Keramika
26. 11. 2024 - Adventní tvoření s rodiči v MŠ
Hodnocení za listopad:
Ř Í J E N - Barevný podzim
Cíl: Rozvoj pocitu sounáležitosti s živou, neživou přírodou, k lidem, ke společnosti.
Tématické bloky:
-Babí léto
-Košík plný vitamínů
-Hravý podzim
-Tajemný les
-Houby, houby, houbičky
Co nás čeká v říjnu:
-Výlet do lesa nad Boletice – poznávání přírodnin, plodů lesa, plnění úkolů, environmentální výchova
-Drakiáda
-9.10. -začínají vzdělávací koutky
-22.10. Celoškolková akce- „Dlabání“ a zdobení dýní s rodiči
Hodnocení za říjen: Děti charakterizovaly nadcházející podzim a jeho znaky, plody podzimu. Vytvářely si elementární povědomí o širším přírodním prostředí a jeho neustálých proměnách. Dokázaly podle obrázku popsat, jak se mění příroda na podzim. Opakovaly si roční období a dny v týdnu. Pojmenovávaly i rozlišovaly ovoce x zeleninu podle smyslů. Dětem se velmi líbily výtvarné a pracovní činnosti. Děti si procvičily jemnou i hrubou motoriku. Povídali jsme si o Halloweenu a dušičkách. Opět jsme maximálně využili prožitkového učení. S rodiči jsme společně dlabali dýně, které nám zdobí venkovní prostory před třídou. Měsíční cíl byl naplněn.
Z Á Ř Í - První poznání
Cíl: Uvědomovat si, že není jediné, že je součástí skupiny, která stanovuje určitá pravidla, podílí se na nich a učí se je dodržovat a pomáhá mladším dětem
Tematické bloky:
-Vítej, školko
-Poznáváme kamarády
-Naše třída
-Tvoříme si pravidla
Co nás čeká v září:
-Slavnostní přivítání
-Třídní schůzka
Hodnocení za září:
Děti se seznamovaly s novým prostředím MŠ. Posilovaly prosociální chování nejen v dětském kolektivu, ale i ke vztahu k ostatním lidem. Děti se podílely na tvorbě pravidel třídy a snažily se je zapamatovat, dodržovat. Starší děti pomáhaly mladším. Děti se formou prožitkových a situačních her pokusily poznávat své kamarády, respektovat je. Naučily se rytmizovat jednoduchá slova. Procvičily si barvy a geometrické tvary. Naučili se píseň „Školková“, „Mám tě rád, školko“ básničku „Ve školce se máme rádi“. Předškoláci se učili vyjmenovat roční období, dny v týdnu, které musíme neustále opakovat.