logotyp
Paní učitelky:

      Hana Kolaříková

      Michala Hornová

Asistent pedagoga:
      
      Gabriela Provázková



Omluvenka:

Prosíme omlouvejte děti do 8.00 hod na tel. 412 547 818 - budete spojeni na požadovanou třídu. 

Předškoláci + zápis do omluvného listu.


Informace pro rodiče:

Vážení rodiče, prosíme o zaplacení úhrady za předškolní vzdělávání a stravného. Děkujeme.


Motto: 
Opičky, dětičky
mají rády písničky.
Rády kreslí, pracují,
s kamarády žertují.
Naše milé opičky,
to jsou chytré hlavičky.



Co nás čeká v červnu :

4. 6.    Oslava Dne dětí (veselé soutěžení)

11. 6.  Loučení s předškoláky
16. 6.  Hledání pirátského pokladu


Když se hlásí horké léto,
rostou jahody,
sejdeme se všichni spolu,
někde u vody

ČERVEN - Je nám dobře na světě

Cíl: Rozvoj schopnosti žít ve společenství různých lidí a spolupracovat s nimi

Tématické bloky:
Pirátský poklad
Sláva, nazdar výletu
Ahoj školko
Sluníčko se směje








Týden od 18. 5. – 22. 5. 2020

Já a moji blízcí  (Vytváření povědomí o mezilidských morálních hodnotách)

Zdravíme všechny děti ze třídy OPIČEK a jejich rodiče. I když už je školka otevřená, někteří ještě zůstávají doma e svými nejbližšími. Proto předkládáme nějaké nápady, náměty pro zábavu

RODINA (ukazujeme na prstech)
To je táta,
to je máma,
to je bábi,
to je děda,
to je vnouček,
malý klouček.

  • Pojmenujeme prsty na rukou
  • Pojmenovat jednotlivé členy rodiny
  • Případně vědět kde pracují
  • Nakreslit všechny členy rodiny – libovolná technika
  • Nakreslit pro nejbližší obrázek
  • Spočítat všechny členy rodiny
  • Pokusit se na část dne vyměnit role v rodině – rodiče budou děti a děti si zahrají na rodiče
  • Společně prohlédnout fotoalba a zavzpomínat

 

U NÁS DOMA
Máme doma tři pokoje, k tomu jednu kuchyni, (chůze na místě, ukazujeme 3)
Kabáty a všechny boty, necháváme v předsíni.(dřepy)
Když přijdeme všichni domů, v jídelně se najíme,(chůze vpřed, hladíme si břicho)
Za celý den všechny dojmy, obvykle si povíme. (stoj, velké kruhy rukama před tělem)
Tatínek si v obýváku, potom sedne do křesla (turecký sed)
A zavolá na maminku, aby kávu přinesla. (v tureckém sedu, ruce na kolena, narovnat záda)
My jsme s bráškou v pokojíku, obrázky si kreslíme (do kleku, kreslíme prstem na zem)
Nebo na zeď fotky koní opatrně lepíme. (klek, plácáme rukama o zem)

Další nabídka činností:
https://skolka-pripravy.cz/pracovni-listy-51listu-pro-predskolaky…
https://www.youtube.com/watch?v=MUqcYwr92SI&list=PL6B668B85AB0A2BF5

Vaše paní učitelky Hanka, Míša, Gabča .

 

Týden: 11. 5. 2020 – 15. 5. 2020

Opět po týdnu zdravíme všechny děti a rodiče. Tento týden je druhý květnový a my si povíme něco o našem městě a o tom kde bydlíme.

Tady bydlím (Seznamování s místem a prostředím, ve kterém dítě žije, a vytváření pozitivního vztahu k němu)

DOMEČEK
Byl jednou jeden domeček,
v tom domečku stoleček,
na stolečku mistička,
v té mističce vodička,
v té vodičce rybička.

Co by měly děti vědět?

Jak se jmenuje město, nebo část města, ve kterém žijí

Která řeka protéká městem Děčín?

Rozdíl MĚSTO x VESNICE- Co je ve městě a není na vesnici? (Hlavní vlakové nádraží, autobusové nádraží, velké obchodní domy a vysoké paneláky, nemocnice, knihovna, ZOO, rušné ulice, atd.) – ptáme se i obráceně -  Co vidíme na vesnici a ve městě ne?

Starší děti a předškoláci by měli znát ulici a adresu bydliště.

 

Doma si můžou z kostek postavit vesnici a město - procvičování motoriky. Můžete použít i obrázky z časopisů, prohlížet knížky. Venku si za pomocí přírodních materiálů (mechu, šišek, klacíků, jehličí, listů) můžou postavit domeček.

Výtvarná činnost- Nakreslete domek, nebo panelák, ve kterém bydlíte. Potřebujete k tomu pouze čtvrtku, pastelky a kdo chce, tak může použít vodové barvy a štětec (hlídáte správný úchop tužky a štětce). Své výtvory nám můžete naskenovat či vyfotit a poslat na opičkový email. Budeme moc rádi.

Než ale děti začnou kreslit, tak si společně popovídejte o tom, jak takový domek či panelák vypadá. (U předškoláků procvičení geometrických tvarů, s menšími můžete procvičit názvy barev).

 U NÁS DOMA (básnička s pohybem)
Máme doma tři pokoje, k tomu jednu kuchyni,(chůze na místě, ukazujeme 3)
kabáty a všechny boty necháváme v předsíni. (dřepy)
Když přijdeme všichni domů, v jídelně se najíme,(chůze vpřed, hladíme si břicho)
za celý den všechny dojmy obvykle si povíme.(stoj, velký kruhy rukama před tělem)
Tatínek si v obýváku potom sedne do křesla (do tureckého sedu)
a zavolá na maminku, aby kávu přinesla.(v tureckém sedu, ruce na kolena a narovnat záda)
My jsme s bráškou v pokojíku,
obrázky si kreslíme (do kleku, kreslíme prstem na zem)
nebo na zeď fotky koní opatrně lepíme. (klek, plácáme rukama o zem)

Zde máte odkazy na pracovní listy:
https://www.google.cz/search?q=pracovn%C3%AD+listy+M%C5%A0+moje+m%C4%9Bsto&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjDxbWBr5zpAhXSy6QKHf56CH0Q_AUoAXoECAwQAw&biw=1024&bih=629#imgrc=s4f1wojgXxuQvM

 https://www.google.cz/search?q=pracovn%C3%AD+listy+M%C5%A0+d%C5%AFm&tbm=isch&ved=2ahUKEwit-9ONr5zpAhUJ4hoKHfZgC0QQ2-cCegQIABAA&oq=pracovn%C3%AD+listy+M%C5%A0+d%C5%AFm&gs_lcp=CgNpbWcQAzoCCAA6BAgAEB46BggAEAUQHjoGCAAQCBAeUJDACVjixwlg-ckJaABwAHgAgAFeiAGlApIBATSYAQCgAQGqAQtnd3Mtd2l6LWltZw&sclient=img&ei=RCyxXq3JEYnEa_bBraAE&bih=629&biw=1024#imgrc=y6GJOlqFuF6hQM&imgdii=ao5qpyKab-hMWM

 Věříme, že už se brzy uvidíme. Zdraví paní učitelky Míša, Hanka, Gabča

 

Ahoj všem dětem a rodičům, kteří si otevřeli naše stránky a nechají se inspirovat náměty, které jsme připravili na týden
od 4. 5. – 8. 5. 2020.

Blíží se svátek všech maminek, a proto jim připravíme nějaké překvapení.
Maminko má, ty jsi zlato – vytváření prosociálních postojů, rozvoj sociální citlivosti, respektu, tolerance, přizpůsobivosti

MAMINCE
Maminko má, ty jsi zlato,
dám ti pěknou pusu zato.
Já to vím, já to vím,
že i tak tě potěším.

Moje maminka

  • Jak se jmenuje moje maminka?
  • Jakou barvu má vlasů, očí?
  • Co má nejraději?
  • Víš, čím jí uděláš radost?
  • Co všechno maminka doma dělá?
  • S čím jí pomáháš?

Pantomima
Zahrajeme si pantomimu, jak vypadá maminka, když se…

  • Usmívá
  • Mračí
  • Je zamyšlená
  • Zlobí se
  • Je veselá
  • Je smutná

Pošleme mamince úsměv

  • Děti si sednou před zrcadlo, usmívají se a pozorují se
  • Pokusí se namalovat, nakreslit
  • Obrázek věnují mamince

Malí pomocníci

  • S dětmi si povídáme, které jídlo jim od maminky chutná
  • Děti mohou při přípravě tohoto jídla pomáhat s jednoduchými úkony
  • Pokusí se samostatně prostřít stůl pro celou rodinu

Dárek pro maminku

  • Srdíčkový věneček – pomůžeme dětem nakreslit různé velikosti srdíček, starší děti si je mohou vystřihnout, mladším pomůžeme
  • Děti si srdíčka vybarví - použijeme různé odstíny červené ( fixy, pastelky, voskovky, vodovky...)
  • Společně ze srdíček sestavíme do kruhu věneček a slepíme
  • Starší děti se mohou podepsat a pokusit se srdíčka spočítat
  • Věneček můžeme pověsit mamince na viditelné místo
  • Kamínek pro štěstí
  • Na procházce se pokusíme najít nějaký pěkný kamínek – větší
  • Doma kamínek očistíme a namalujeme temperou a necháme usušit, na suchý kamínek nakreslíme nějaký obrázek (fixou) – sluníčko, kytičku, srdíčko, berušku…

Vaše paní učitelky Hanka, Míša, Gabča a těšíme se na fotky od Vás.

 

 

 Ahoj Všem, kteří již čekají, co nového nabídneme na týden od 27. 4. 2020 – 1. 5. 2020

Je tu poslední dubnový týden a je ve znamení čarodějnického rejdění

SLET ČARODĚJNIC (rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností, vnímání, naslouchání, porozumění, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování)

Čarodějnice
Hurá, děti, bába letí,
do povětří na koštěti.
Kdo z vás taky lítá rád,
ten s ní může cestovat.
(V. Fischer)

 

Čarodějnice na koštěti

  • na čtvrtku nakreslit čarodějnici, šaty lze zhotovit ze zbytků látek (nalepit vystříhané různé tvary z různých látek – záplaty) – VYSTŘÍHNOUT
  • z procházky si můžete přinést větvičky, nejlépe březové, svázat bavlnkou a hotové koště přilepit k čarodějnici
  • nyní zbývá pro čarodějnici vymyslet jméno

Čarodějnické zaklínadlo – pokuste se s dětmi vymyslet nějaké zaklínadlo (Čáry máry pod kočáry, Čury, mury fuk…)

Užijete si legraci

  • Čarodějnický rej - zábava pro děti i rodiče
  • Let na koštěti – na zahradě, ale i v bytě, mezi překážkami (obkročmo sedíme na koštěti)
  • Přenášení chleba do pece – na lopatku položíme míček a přeneseme opatrně na určené stanoviště
  • Postavit z kostek co nejvyšší komín k čarodějnické peci

Pokud jste splnili všechny úkoly, máte velkou 1 na čarodějnické vysvědčení.

Recept na čarodějnické prsty
45 g másla
1/2 hrnku polohrubé mouky
2 lžičky cukru
1 lžička vanilkového aroma
2 lžíce mléka
1 lžička kakaa
20 g oloupaných mandlí - asi 12 půlek

Postup přípravy
Troubu předehřejte na 175°C. Všechny přísady dejte do mísy a promíchejte, až vznikne vláčné těsto. Nechte vychladit 30 minut v lednici.
Vytvarujte 12 malých válečků, na dvou místech udělejte párátkem rýhy jako na kloubech prstů a na konec přilepte mandli. Pečte cca 15 minut.
TIP: Konce prstů namočte také do rybízové marmelády.
Děti budou jistě aktivně pomáhat při válení těsta a lepení mandlí.

Kouzelná návštěva (budete potřebovat vařečku nebo tyč - klacek)

Na návštěvu dnes přiletí, (stoj, říkáme potichu)
Čarodějka na koštěti. (zvedáme tyč, vařečku nad hlavu)
Ani trochu strach nemáme, (stoj rozkročný, tyč nad hlavou, kýveme se do stran)
Pěkně ji tu přivítáme. (stoj, ukláníme se)
Překvapení pro ni máme, (tyč, vařečku na zem, přeskoky)
Obraz jako dar ji dáme. (dřep, zvedáme tyč, vařečku nad hlavu)
K tomu pěkně pozdravíme. (tyč na zem, ukláníme se)
A co dál? – To uvidíme. (oběhneme tyč, vařečku)

Pro zpestření týdne doporučujeme četbu z knihy Malá čarodějnice (Otfried Preussler, Zd. Smetana)
Nebo nabízíme odkaz na stránky ke shlédnutí https://www.youtube.com/watch?v=tZMgt2mik0I
https://www.google.com/search?q=%C4%8Darod%C4%9Bjnick%C3%A9+pracovn%C3%AD+listy&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiYqLaXpPboAhXKRBUIHaoJDDAQ_AUoAXoECAsQAw&biw=1024&bih=629


Příjemně strávený týden, pokud možno s pálením čarodějnic a opékáním buřtíků přejí paní učitelky Hanka, Míša, Gabča.

 

 


Po týdnu zdravíme všechny děti i rodiče, kteří chtějí využít nějaké nápady pro hravé činnosti.

Pokud bychom se vídali ve školce, tak tento týden bychom jistě zavítali do ZOO v Děčíně. Proto budou naše náměty tentokrát směřovat

Za zvířátky do ZOO (20.4. - 24.4) - vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách

Medvěd
Brum, brum, brum
medvěd staví dům.
Nejdřív stěny, potom střechu,
pak se schová do pelechu.

Opička
Opice, opice, opička,
dobře ví, co je to rozcvička.
Hned brzy po ránu
přeběhne liánu.
A přitom spořádá
hromádku banánů.

Výtvarné tvoření

Slůně 
předkreslíme na karton tvar sloní hlavy, zvlášť uši a vše vystřihneme, všechny části vybarvíme (vodovými barvami, prstovými barvami, pastelkami), uši přilepíme k hlavě, domalujeme oči a prostřihneme otvor pro prst (chobot)

Lev – maska 
z kartonu vystřihneme kruh (hlava), vybarvíme, dokreslíme čumáček a vousy a vystřihneme otvor na oči, dokola kruhu nalepíme vystřihané a vybarvené proužky papíru (hříva), v oblasti nad ušima protáhneme gumičku nebo šňůrku

Určitě se Vám zvířátka podaří a užijete si s nimi spoustu legrace.

Malí jogínci – protažení se zvířátky

Kobra
– lehneme si na bříško, hlavu položíme na čelo, natáhneme nohy a zpevníme je, zadeček je uvolněný, pomalu se zvedáme, dlaně na zemi, ruce se natahují, podíváme se doleva, doprava a pomalu si leháme – provádíme několikrát

Pštros s hlavou v písku 
– nohy rozkročíme, aby byly pevné a natažené. Ruce dáme v bok a pomalu se předkláníme, díváme se před sebe, ruce položíme dlaněmi na zem, podíváme se dopředu a protáhneme záda. Pak přesuneme ruce mezi nohy co nejvíce dozadu a když se nám to podaří, opřeme si v této poloze hlavu o zem (pod hlavu si můžeme dát polštářek)

Hodně úspěchu při cvičení.

Opičí dráha – při procházce můžete využít přírodního materiálu k sestavení překážkové

Dráhy – kamínky, větvičky, šišky, listy, stromyobíháme, přeskakujeme, přelézáme, podlézáme, na jedné noze, ve dřepu, popředu, pozadu…

S dětmi si můžete popovídat, která zvířátka můžeme v ZOO vidět, můžete si dávat navzájem hádanky: Na které zvíře myslím (popis zvířátka + zvuk projevu)

Doporučujeme také obrázkové encyklopedie.

 ŽIRAFA A LISTY

Žirafa má dlouhý krk,
(stoj, vytahujeme hlavu)
proto chodí zpříma.
(vzpřímená chůze po prostoru)
Když je hodně unavená,
(stoj)
Tak ve stoji dřímá.
(stoj, dlaně pod hlavou)
Okusuje listy stromů,
(stoj, ruce se vytahují nahoru)
S plným bříškem jde pak domů.
(vzpřímená chůze po prostoru, hladíme si břicho)

 Pro další inspiraci ještě odkaz na stránky:
https://www.youtube.com/watch?v=bwMrhnrmGl0
https://www.youtube.com/watch?v=Or2EklKxSMs

 

Myslí na Vás paní učitelky Hanka, Míša, Gabča a těšíme se na fotky od Vás.

 

 

 Po týdnu zdravíme zase všechny naše děti a jejich rodiče.

Velikonoční týden je již za námi, a protože je měsíc DUBEN měsícem bezpečnosti, budeme se věnovat trochu dopravě.

Stůj, auto houká (14.4. - 17.4.)– vytváření základů pro práci s informacemi

Návrh činností, aktivit, her, námětů pro děti a rodiče.

SEMAFOR
Červená je kytička,
žlutá barva sluníčka.
zelená je milé děti jako hrášku kulička.


Děti si mohou zopakovat barvy na semaforu a mít povědomí, co která barva znamená.

  • Červená - STŮJ!
  • Žlutá - PŘIPRAV SE!
  • Zelená - JEĎ!

 

To samé lze zopakovat na semaforu pro chodce.

  • Jednoduchý semafor si můžeme vyrobit i doma. Postačí nám rolička od toaletního papíru, kterou natřeme na černo nebo polepíme černým papírem. Kruhy mohou rodiče dětem nakreslit.

Děti si je vybarví, starší je zvládnou sami vystřihnout (mladším mohou pomoci starší sourozenci nebo rodiče), nalepíme na připravenou roličku.

  • Počasí je již přívětivé a proto při procházce mohou děti využit odrážedla, koloběžky, tříkolky a starší kola.
  • Nezapomeneme na bezpečnostní prvky – helma, rukavice, reflexní doplněk.
  • Venku s dětmi můžeme pozorovat auta – poznávat jejich barvu, počítat je, určovat nákladní x osobní, velké x malé, krátké x dlouhé
  • Také lze dopravní prostředky rozdělit podle toho, kde se pohybují voda, silnice, koleje, let.

Dáváme si hádanky, co kam patří. (př.: motorka – silnice, parník – voda…)

  • Pozorujeme dopravní značky, povídáme si, co znamenají (nejzákladnější – stezka pro chodce, cyklisty, zákaz vjezdu, hlavní a vedlejší silnice, STOPKA…)
  • Také si všímáme jejich tvaru, se staršími dětmi můžeme zopakovat základní geometrické tvary (kruh, čtverec, trojúhelník, obdélník.
  • Děti mohou nakreslit značku, kterou si při procházce zapamatovaly.
  • Připomeneme význam přechodu pro chodce – Pozor, nožky neposedné!

 

Zbrklost nikam nevede.
Kdo se napřed nerozhlédne,
Toho něco přejede!

  • Nejstarší předškoláci si připomenou LEVÁ – PRAVÁ strana
  • Pokud při procházce v lese najdete kůru stromu, můžete vyrobit jednoduchou lodičku. Do kůry vyvrtáme dírku, děti do ní vsunou klacík (můžeme přilepit), do papíru trojúhelníkového tvaru prostřihneme dva otvory (plachta) a navlékneme na „stožár“.

 


PŘECHOD (říkadlo s pohybem)

U chodníku bílé pruhy,
(sed, hmitáme nohama ve vzduchu)

Naproti je chodník druhý.
(sed, rukama střídavě ukazujeme)

Je to přechod označený,
(stoj)

přechází se na znamení.
(chůze vpřed)

Semafor to tady řídí,
(stoj spatný – „v pozoru“)

zastavuje, pouští lidi.
(stoj, pomalu otáčíme hlavou do stran)

Když zasvítí červená,
(chůze na místě)

„Zastav se!“ vždy znamená.
(zastavit se a stát)

Pro doplnění nabízíme ještě možnost nahlédnout na tyto stránky: https://www.youtube.com/watch?v=Drbv9hvWtNk
https://www.youtube.com/watch?v=gnmyccZDosE

Věříme, že naše nabídka Vám bude nápomocna při zábavné činnosti s dětmi.
Fotky dětských obrázků, výtvorů, činností nám můžete zaslat na třídní email opicky@msboletice.cz.

Už těšíme.
Moc pozdravů posílají paní učitelky Hanka, Míša, Gabča.

 

 


Ahoj děti a milí rodiče,

protože se ještě nemůžeme sejít ve školce, tak pro Vás máme další nápady, náměty a inspirace pro tvořivé činnosti a trochu zábavy.
Tentokrát na téma Velikonoce.

Hody, hody doprovody (6. 4. – 10. 4.)
S jarem přichází všechno to pěkné, milé, a příjemné, na co v mrazivých dnech všichni čekáme - hřejivé sluneční paprsky, probouzející se příroda, barevný svět kolem nás a s tím i příjemnější nálada a radost ze života. První tráva, první květy, procházky v přírodě, vonící svěží vzduch.

Tentokrát se zaměříme na rozvoj mravního, estetického vnímání, cítění a prožívání.

VELIKONOCE

Kutálí se vejce,
od našeho strejce.
Kutálí se dolů,
rovnou za stodolu.
Honem poběž, Aničko,
namaluj to vajíčko.

  • S dětmi můžete zasít osení (pšenice, ječmen, travní semínko), pokud nemáte, můžete vydloubnout drn trávy. Děti mohou o osení pečovat, zalévat a pozorovat jeho růst. Do vzrostlého osení můžeme vložit barevná vajíčka.
  • Při barvení vajíček lze provést jednoduchý pokus. V průhledné sklenici smícháme barvu žlutou + červenou = oranžová, modrou + červenou = fialová. Děti mohou pozorovat vzájemné prolínání barev.
  • Pokud si z procházky přinesete větvičky z břízy nebo vrby, můžete je ozdobit výrobky ze slaného těsta

RECEPT NA SLANÉ TĚSTO

- 2 hrnky hladké mouky
- 1 hrnek soli
- 3/4 hrnku vody

Vše smícháme, důkladně propracujeme těsto, vyválíme. Vykrajujeme nebo modelujeme velikonoční motivy, do kterých uděláme špejlí nebo párátkem otvor (lze napíchnout na špejli jako zápich).
Hotové výrobky necháme 2 - 3dny vyschnout. Můžeme je nabarvit fixem nebo vodovou barvou, provléknout stuhu a poté zavěsit na větvičky.

Na procházce s dětmi můžete zopakovat názvy domácích zvířat a jejich mláďat a pro pobavení vyzkoušet, jak se které zvíře dorozumívá.
Z přírodního materiálu (klacky, šišky, mech, listy) se pokuste postavit některé z těchto zvířátek.
Pomocí klacíků můžete s dětmi vyťukat názvy jednotlivých zvířat a mláďat.

 

ZAJÍČEK - říkadlo s pohybem

Vyletěla včelička,
(běh na místě)

polekala zajíčka.
(poskoky snožmo)

Zajíc běží co má sil,
(běh v prostoru)

jako kdyby závodil.
(běh v prostoru)

Když se trochu vzpamatoval,
(stoj na místě, otáčíme hlavou do stran)

do nory se radši schoval.
(dřep)

Ještě teď mu v hlavě zvoní
(dřep, kýváme hlavou jako zvon)

a přemýšlí, kdo ho honí.
(přemýšlíme)

Děti pohybem mohou ztvárnit poskoky zajíčka, do prostoru prstem zobrazit obloučky (skoky) a na papír nakreslit, jak zajíček skáče (obloučky). „ Zajíc skáče hop a hop, přes pole a přes příkop.“

Velikonoční týden si pro pobavení můžete zpestřit nošením barevného oblečení
pondělí: modrá
úterý: žlutá
středa: černá, šedá
čtvrtek: zelená
sobota: bílá 

Na závěr ještě odkaz na stránky s písničkami a pohybem:
https://www.youtube.com/watch?v=H1LorkGH3ww


Přejeme Vám všem klidné Velikonoce prožité ve zdraví a malým koledníkům pěknou velikonoční nadílku. Myslíme na Vás a těšíme se, až se zase uvidíme.
Vaše paní učitelky Hanka, Míša, Gabča

 

 

Milí rodiče opiček a medvídků,

vzhledem k nastalé situaci, protože se nemůžeme scházet v naší Mateřské školce, jsme se rozhodli Vám každý týden poslat několik námětů a aktivit pro vaše společné hraní a tvoření s dětmi.

Téma týdne - Přišlo jaro

 

Kaluže (Jiří Žáček)

Haló, děti, povězte mi,
jakpak je to s kalužemi?
To je krátká pohádka,
jsou to ptačí zrcátka.

 

Kostky

Z kostek nelze stavět ani ,,chybně“ ani správně. Protože neexistuje jediný správný vzor. Děti mají volnost ve výběru, prostor pro vlastní vkus, sebevyjádření a rozvoj představivosti, fantazie a tvořivosti. Děti si zde procvičují hrubou a jemnou motoriku, zvyšují sebedůvěru, tvořivost.

 Návrh činností:

  • Přenášet a třídit kostky
  • Vytvářet stavby k tématu (kde bydlím, zvířátka, statek, zoo, letadla, komín, domeček…)
  • Hra na dopravu (stavby silnic, letišť, mostů…)
  • Poznávání tvarů, barvy, velikosti
  • Třídění, poměřování, určování polohy (nahoře, dole, pod, nad…)
  • Stavět z kostek překážkové dráhy
  • Stavět podle plánu


Vaše dítě tím, že leze po čtyřech, rozvíjí hrubou motoriku

 

Pobyt venku

Na společných procházkách v přírodě, pozorujeme zelenající se trávu, rozkvetlé květiny i květy na stromech, zvířátka, hmyz, zpěv ptáků…
V jarní přírodě objevíme taky zajímavé materiály, nástroje nebo podklady (větvičky, kamínky, šišky…) pro výtvarné hry.

 

Na procházce

Za ruce se vezmeme,
(Chůze ve dvojicích)
na procházku půjdeme,
(Chůze ve dvojicích)
pusinky si zamkneme,
(Stojíme proti sobě, zamykáme pusinky)
než do lesa vejdeme.
(Stojíme proti sobě, tleskáme)
Protože je jarní čas,
(Stojíme)
posloucháme ptáčků hlas.
(Potichu)
A co říká? Láká nás,
(Opět chůze v prostoru)
ať přijdeme příště zas.
(Opět chůze v prostoru)

 

 Předškoláčci

  • V září čeká naše nejstarší předškoláky velká změna a to vstup do Základní školy.
  • A nyní, co by měl správný předškolák znát a vědět:
  • Znát své jméno, příjmení
  • Kolik je mi let
  • Adresu bydliště
  • Znát jméno svých nejbližších
  • Orientace v barvách
  • Základní matematická řada
  • Levá a pravá strana
  • Zavázat tkaničku
  • Zapnout knoflík
  • Zapnout zip
  • Základní geometrické tvary
  • Prostorová orientace (nahoře, dole, za, před…)
  • Roční období
  • Dny v týdnu

 

Všem dětem a rodičům posílají paní učitelky hodně pozdravů a přejeme pevné zdraví.

 

 

 Co nás čeká v březnu :


4.3. Středa – poslední plavání za účasti rodičů

5.3. Školní zralost připravenost ze ZŠ  v 15,15 h (Mgr. Hauzírek, Mgr. Fořtová, Mgr.    Bošanská)

10.3. Předškoláci návštěva 1. tříd ZŠ

20. 3. - Návštěva městské knihovny Děčín

24.3. Cvičný poplach

26.3. Předškoláci s rodiči Pohádková cestička do ZŠ v 15,15 h

27.3. Dentální hygiena 9,15 h

31.3.  Velikonoční jarmark 12 – 16 hodin 

Každé úterý kroužky

Každý den předškoláci MAXÍK



Když je jaro v plné kráse, když má zelenou,


na trávníku kluci hrají s míčem kopanou. 
     
      

BŘEZEN – Příroda se probouzí

Cíl: rozvíjení mravního i estetického vnímání, cítění a prožívání


Tématické bloky :

Jaro klepe na dveře
Jaro už je tu
O koťátku, které...
Broučci



Co nás čeká v únoru:

4.2. Kouzelník Waldini v 9,15 hodin

6.2. Keramika v DDM

11.2. Třídní schůzky v 15,15 hodin

11.2. Návštěva IZS - Hasiči Děčín

18.2. Masopustní průvod s rodiči od 15,15

18.2. Pohádkový karneval v maskách

Každé úterý kroužky v jednotlivých třídách kromě 25.2.

Každou středu plavání kromě 26.2.


A když je tu bílá zima, už jsme na konci,

Chcete li tak na shledanou někde na kopci.

ÚNOR: Svět je samá pohádka

Cíl: Rozvíjení interaktivních a komunikativních dovedností verbální i neverbální.

Tématické bloky:

O Koblížkovi
Perníková chaloupka
Červená Karkulka
Budulínek





Co nás čeká v lednu :

6.1. Oslava Tří králů

14.1. Návštěva předškoláků na dětském oddělení Děčínské nemocnice – Interaktivní program „Nebojte se nemocnice“

Každé úterý kroužky v jednotlivých třídách

Stavění sněhuláka (v případě sněhové nadílky)

Hod sněhovou koulí (v případě sněhové nadílky)


LEDEN - Zima, zima, zimička

Cíl: Vést děti k poznání, jak zimu využívat k zábavě a upevnění zdraví.

Tématické bloky:

Hlava, ramena…
Když mě něco bolí
Postavíme sněhuláka
Koulovaná



Co nas čeká v prosinci :

3.12. Vystoupení v pečovatelském domě ve 12.15 hodin

3.12. Kroužky v jednotlivých třídách

3.12. Pečení vánočního cukroví

4.12. 2. lekce plavání

5.12. MIKULÁŠSKÁ NADÍLKA

9.12. SVÁŤOVO DIVIDLO v 9,30 hod. – pohádka Jak se slonovi splnil sen

10.12.  JARMARK 12,00 – 16,00 spojovací chodba

10.12. Kroužky v jednotlivých třídách

11.12. 3. lekce plavání

11.12. ČESKO ZPÍVÁ KOLEDY v 18 hodin před pavilonem Slůňátek

12.12. Vystoupení v ZŠ

17.12. VÁNOCE S RODIČI v 15,15 hodin


A když je tu bílá zima, už jsme na konci,

Chcete li tak na shledanou někde na kopci.

PROSINEC: Adventní čas

Cíl: přiblížit dětem tradice, obyčeje a pranostiky

Tematické bloky: 

Mikulášská nadílka
Čekání na Vánoce
Vánoční stromeček

 





Co nás čeká v listopadu:

1.11. Strašidelné dopoledne

5.11. Učení se zvířátky – v případě vhodného počasí

Každé úterý - Kroužky v jednotlivých třídách 14,45 – 15,15

11.11. Vánoční tvoření v DDM

12.11. 1. secvičná na zahradě MŠ (MŠ Májová a MŠ Borovského na vystoupení na Masarykově náměstí) – datum vystoupení bude upřesněn.

19.11. Fotografování dětí – Zima pan Poul

27.11. 1. lekce plavání

29.11. Návštěva prvňáčku ze ZŠ Boletice



 LISTOPAD – Podzimní les

 CÍL: Všímat si přírody, starat se o rostliny, o živočichy, získat o nich informace v souladu s environmentální výchovou a chránit přírodu a živé tvory apod.

Tématické bloky:
V lese
Za zvířátky vlese 
Tři medvědi- pohádka z lesa
O Smolíčkovi





Co nás čeká v říjnu:

Každé úterý - Kroužky v jednotlivých třídách 14,45 – 15,15

Dračí slet – zapojení rodičů do výroby draka – výzdoba třídy

Pouštění draka v době pobytu venku (dle povětrnostních podmínek)



ŘÍJEN – Barevný podzim

 CÍL: Rozvoj pocitu sounáležitosti s živou, neživou přírodou, k lidem, ke společnosti.

Tématické bloky:
Podzim hýří barvami
Dráčci
O veliké řepě
Ovoce a zelenina



Co nás čeká v září:

Přivítací týden, seznámí se s novými kamarády, seznámí se s prostory mateřské školy. Společně si zazpíváme, budeme hrát hry a další pohybové aktivity zaměřené na seznamování s novými kamarády a jejich jmény, pozvolné učení tanečků a pohybových říkanek, které nás ve školce budou provázet.
ZÁŘÍ: První poznání
CÍL: uvědomovat si, že není jediné, že je součástí skupiny, která si stanovuje určitá pravidla, podílí se na nich a učí se je dodržovat  a pomáhat mladším dětem.
 
 Tématické bloky :
Moji noví kamarádi
Ve školce
S čím si hraji
Od rána do


Mateřská škola Děčín XXXII, příspěvková organizace

Májová 372, 407 11 Děčín XXXII

e-mail: reditelka@msboletice.cz
IČO: 49888544
Prohlášení o přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací ve formátu pdf se otevře v novém okně.
Domů Mateřská škola Boletice, Děčín

Created by © 2020 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek webdesign