logotyp

MOTÝLCI

Paní učitelky: 
      Pavlína Kolářová
       Tereza Zindlová

Asistent pedagoga:
      Daniela Vlasáková

      

Omluvenka:

Prosíme omlouvejte děti do 8.00 hod na tel. 412 151 324 - třída Motýlci.

Předškoláci + zápis do omluvného listu.


Informace pro rodiče:

Vážení rodiče, prosíme o zaplacení úhrady za předškolní vzdělávání a stravného. Děkujeme.



Motto: 
V naší školce každý den, jdeme krůček za krůčkem. Za poznáním, za pohádkou s kamarádem, kamarádkou. Ať jsou nám tři nebo pět v motýlkách chcem poznat svět.

NABÍDKA DOBROVOLNÝCH AKTIVIT

TÉMA 12.4. – 16.4.2021
BAREVNÝ TÝDEN
Všechny vás chceme moc pozdravit a pochválit, jak svědomitě pracujete doma. Rodičům chceme moc poděkovat za zasílání vyplněných úkolů a za fotografie práce dětí. Už se na vás všechny moc těšíme.
Cíl: Rozvíjet schopnost přizpůsobovat se podmínkám vnějšího prostředí i jeho změnám. Dítěti dát prostor k sebevyjádření, podporovat kreativitu, rozvíjet komunikační schopnosti.
Dobrovolné aktivity:
Barevná výzva: Celý týden máte možnost se nechat vyfotit v barevném tričku. Níže máte napsané, jaké barvy v týdnu si můžete obléknout. Rodiče poté fotografii mohou vložit do naší FB skupiny a tím tak pro vás bude ve školce čekat barevná odměna.
Pondělí – ČERVENÁ
Úterý – ŽLUTÁ
Středa – MODRÁ
Čtvrtek – ZELENÁ
Pátek – NEJOBLÍBENĚJŠÍ BAREVNÉ TRIČKO
 
Obrázek: Tentokrát budeme kreslit tulipány. Nějaký tulipán je červený, jiný může být žlutý nebo růžový. Máme barevný týden, a tak tulipán může být i barevný nebo jakoukoliv barvou, co vás napadne. Nejdříve si nakreslíme „houpačku“ a na ní „korunku“ jako pro princeznu. Můžete kreslit pastelkami, temperami nebo vodovkami.
 
Experiment: Můžete zkusit pokus s barvičkami.
  1. Nechali jsme se inspirovat Tedíkem a jeho maminkou, kteří zkoušeli pokus s lentilkami. Naskládáte si na talíř lentilky do kruhu vedle sebe a doprostřed budete pomalu lít vodu. Chvíli počkáte a začne vám vznikat duha.

  2. Položíte si dvě sklenice s vodou vedle sebe. Na kuchyňskou papírovou utěrku si na každou stranu nakreslíte duhu fixami. Barvičky musí být stejné na obou stranách a mezi duhami musí zůstat čistá část. Papírovou utěrku dáte současně do obou sklenic a duha se vám začne spojovat.

Fotografie s postupem budete mít na FB skupině.
 
Pracovní činnost: Pokud doma máte ruličku od toaletního papíru a barevné papíry, můžete z ní vykouzlit krásnou a barevnou kytičku. Na ruličku nalepíte zelený papír. Na barevný papír si nakreslíte květ kytičky a vystřihnete. Jeden kraj ruličky uprostřed nastřihnete a kytičku do ní vložíme.
Fotografie bude opět na skupině FB.
 
Grafomotorické cvičení s říkankou: Nakreslíme si na papír mráček. S říkankou kreslíme padající déšť.
Dešťové kapičky dostaly nožičky,
ťapity, ťapity, ťap.
Běžely po plechu,
dělaly neplechu,
ťapity, ťapity, ťapity, ťap.
Logochvilka:
NAJDI: kvetoucí kytičku, hnízdo, zvířátko
DOTKNI SE: trávy, kůry stromu, kamene
POSLOUCHEJ: zpěv ptáků, tekoucí vodu, hlasy zvířat
 
Pohybová chvilka:Pojďte se trochu protáhnout a zatancovat na DUHU: https://www.youtube.com/watch?v=wcMRx91yguE
Můžete se také protáhnout s říkankou:
Vyšlo slunce, zasvítilo, (Chůze)
na nebi se otočilo, (Ruce vbok, otáčení)
každá kytka maličká, (Podřepy)
radost má ze sluníčka. (Ruce vbok, otáčení)
Ke slunci se naklání, (Úklony stranou ve vzpažení)
listy z hlíny vyhání. (Dřep, rukama hrabeme)
Předškolní příprava: Pracovní listy podle zadání.
 
A protože máme barevný týden, můžeme si povědět říkankou, které věci mají červenoubarvu:
 
Červené jsou vlčí máky,
srdce z  lásky, pusa taky,
jablíčka i třešničky,
kašpárkovy rolničky.

 

TÉMA 6.4. - 9.4.2021
 
TY MŮJ SVĚTE, UŽ TO KVETE
 Cíl: opakujeme si znaky jara, jarní měsíce, jarní květiny a podporujeme děti k pozitivnímu vztahu k přírodě
 Posíláme hodně pozdravů našim šikovným Motýlkům. Opět moc děkujeme rodičům, kteří spolupracují a dětem posíláme velikánskou pochvalu za krásné tvoření.
 Dobrovolné aktivity:
Obrázek: tentokrát máme k obrázku jednoduché zadání. Prosíme rodiče, aby zadání svým dětem přečetli a děti malují podle zadání. „ Doprostřed papíru namaluj domeček. Domeček má okna, dveře, komín a červenou střechu. Vedle domečku je strom. Pod stromem rostou dvě pampelišky. Vedle domečku je kočička (nebo jiné zvířátko, které děti zvládnou namalovat). Na nebi svítí sluníčko“. Malé děti mohou nakreslit jen část obrázku, to, co sami zvládnou nebo mohou pomoci rodiče. Další náměty na tvoření vložíme na fcb do společné skupiny.
Logochvilka: nácvik správného dýchání, čichání ke kytičkám, pozorujte na procházce, zda rostou další jarní květiny, přičichněte si a zjistěte, zda voní
Pohybová chvilka- můžete projít stezku se zvířátky (odkaz ve skupině fb)
Grafomotorické cvičení s říkankou
říkáme si básničku
Letí, letí včelka, asi takhle velká.
Zdraví každou květinku,
načechrá jí sukýnku. S touto básničkou kreslí na papír let včelky (různé klikaté čáry, znázorňuje kudy včelka letěla). Střídáme barvy a dbáme na správný úchop tužky.
 Předškolní příprava- pracovní listy podle zadání
 
Včeličky se nám starají o kytičky, aby nám krásně kvetly, tak jim uděláme radost hezkou říkankou (rytmizace, tleskání, šeptání)
Letí, letí včelka,
asi takhle velká.
Zdraví každou květinku,
načechrá jí sukýnku.

 

 

DUBEN
Integrovaný blok: Když je jaro v plné kráse, když má zelenou, na trávníku kluci hrají s míčem kopanou. 
Tématický blok: Život kolem nás
Cíl: rozvoj schopnosti přizpůsobit se podmínkám vnějšího prostředí i jeho změnám, vytvářet pozitivní vztah k přírodě.
Týdenní bloky:
- Ty můj světe, už to kvete
- Krtek a maminka - zvířátka a mláďátka
- Barevný týden
- Hurá na čarodějnice
Akce: v rámci MŠ - čarodějnický rej

STEZKA SE ZVÍŘÁTKY

Vážení rodiče a milé děti.
Pojďte si se zvířátky zacvičit a protáhnout si celé tělo.
Stezku se zvířátky jsme pro vás připravili v Boleticích nedaleko školky.
Podrobné informace jsou v naší soukromé skupině na fcb. 
Můžete si tak se svými dětmi zpříjemnit pěkné jarní dny.

NABÍDKA DOBROVOLNÝCH AKTIVIT
22.3. - 2.4.2021
Téma - HODY, HODY DOPROVODY
Cíl: rozvíjení mravního a estetického vnímání, podporovat děti v zájmu o tradice. 
Vážení rodiče a milé děti přikládáme nabídku aktivit na 14dní. 
Těšíme se na vaše velikonoční tvoření.

Obrázek: 
- Kuřátko - tvar vajíčka a prstíkama ťupkat žlutou barvu, dokreslit oči, barevným papírem přidat zobáček, nožičky a hřebínek (viz přiložený obrázek ve skupině fb)
- Co se vylíhlo z vajíčka? - viz přiložený obrázek ve skupině fb - nakreslit dvě skořápky a mezi nimi nakreslit, co se může vylíhnout z vajíčka (kuřátko, ptíček, motýl)
Grafomotorické cvičení:
- velikonoční vajíčko - viz přiložený obrázek ve skupině - nakreslit velké vajíčko a barevnými pastelkami kreslit vlnky, kruhy, stříšky a tak si vajíčko ozdobíme
Dechové cvičení:
- zkuste doma s maminkou vyfouknout vajíčko - hluboký nádech a s výdechem vyfouknout vajíčko
Předmatematické dovednosti:
- učíme se číslice - video ve skupině, číslice s říkankou. Děti si mohou jednu říkanku vybrat, tu se mohou naučit a poslat nám video.
Pohyb v přírodě: 
- na procházce můžete pozorovat velikonoční výzdoby v oknech nebo v zahrádkách. Hledejte větvičku kočiček.
Pohybové chvilky - cvičíme se zvířátky - obrázky s návodem ve skupině fb
Mamko, taťko povídej si semnou
Hody, hody doprovody,
dejte vejce malovaný,
nedáte li malovaný,
dejte aspoň bílý,
slepička vám snese jiný.

Během týdne vás čekají opět videohovory a další nápady na různé aktivity.
Přejeme všem klidné Velikonoce.


HOLA, HOLA JARO VOLÁ
15.3. - 19.3.2021

 Cíl: rozvoj schopnosti vážit si života ve všech formách, zaměřit se na rozdíly mezi ročními obdobími, výlet do přírody

 Zdravíme rodiče i děti. Máme tu další týden a s ním nové téma. Děkujeme Vám za spolupráci v naší společné fcb skupině. I v tomto týdnu vašim dětem nabídneme videohovory s různými aktivitami , ale také individuální videohovory či konzultace.

 Dobrovolné aktivity na tento týden

 Obrázek : SLUNÍČKO - nakreslete sluníčko, velké a usměvavé (obrázky můžete nafotit a vložit do skupiny)

 Pobyt venku - Pořiďte fotografii prvních jarních kytiček, které uvidíte na procházce nebo na zahrádce.

 Logochvilka – video ve společné skupině na fcb, oromotorická cvičení

 Grafomotorika – budete potřebovat barevné pastelky a papír – s písničkou „Na jaře, na jaře“ - (písničku vložíme do skupiny na fcb) budeme dělat kruhy – nejprve ve vzduchu, tak si uvolníme zápěstí a připravíme ruku na psaní. Poté pastelkami na papír nakreslete několik kruhů přidáme paprsky a máme několik barevných sluníček
Pracovní činnost- protože se blíží Velikonoce, svátky jara zkuste si doma s rodiči zasít osení a pomalu se připravit na velikonoční svátky.

 Předmatematické procvičování: Rarášci – video ve skupině fcb

 Předškolní příprava – pracovní listy podle zadání (2 pracovní listy denně označené datem), podrobné instrukce ve fcb skupině.

 Roční období – video na fcb nejen pro předškoláky. Procvičte si s písničkou roční období a měsíce.

 Říkanka – říkanku se můžete naučit a pomocí tleskání rytmizovat.

 Byla zima mezi náma

 a teď už je za horama,

 hu, hu, hu, jaro už je tu.



8. 3. - 12. 3. 2021

TÉMA: Moje maminka kadeřnice, můj tatínek policajt
CÍL: Pozorování znaků jara - rozvíjení mravního a estetického vnímání, cítění a prožívání.
 
Milí rodiče a milé děti, nejprve bychom vás chtěli všechny pozdravit a zároveň poděkovat, že zasíláte na naši skupinu vypracované úkoly. My na oplátku posíláme velikánskou pochvalu a jsme moc rádi, že i takhle na dálku táhneme za jeden provaz v této nelehké situaci.

Jelikož nám začíná nový týden, máme pro děti připravené další téma – POVOLÁNÍ. Nezapomeňte si veškeré obrázky a výrobky schovávat, po otevření MŠ si je všechny ukážeme a založíme. Budeme se těšit na vaše další přidané příspěvky na naší skupině s fotkami či videem, co děti namalovaly, vytvořili či vymyslely.

 Komunikativní kruh: - Popovídejte si s maminkou nebo tatínkem stejně, jako my si povídáme ve školce každé ráno v kroužku.

„Čím je moje maminka a můj tatínek?“ (Kam chodí moji rodiče do práce?)

„Proč chodí dospělí do práce?“

„Čím bych chtěl být, až vyrostu?“

 Výtvarná činnost: Až si s maminkou nebo tatínkem popovídáte, můžete si vzít papír a nakreslit povolání, které vám řeknou, že dělají. Nemusíte kreslit pouze to, co dělají rodiče, ale budeme rádi také za to, když nakreslíte, čím chcete být, až vyrostete.

Pracovní činnost: U téhle činnosti si zkusíme zahrát na pekaře a pekařky. Zkusíte si s námi upéct housku nebo koláček? Pokud máte doma trošku modelíny, tak je to paráda. Pokud nemáte, nic se neděje, můžete to vyzkoušet z papíru, krepáku či jiného materiálu.

-          Přiložíme vám k tomu video jak na to.

  Básnička:

PEKAŘ PEČE HOUSKY,

UŽDIBUJE KOUSKY,

PEKAŘKA MU POMÁHÁ,

UŽDIBUJÍ OBA DVA.

 

Jemná motorika:

-          vsedě na patách dlaněmi „hladíme“ stehna – válíme těsto,

-          mačkání – hněteme těsto,

-          spojit prsty ve špetku – uštipujeme těsto,

-          postupně spojovat jednotlivé prsty s palcem – ulepené ruce od těsta,

-          sypat na těsto mák

 Pobyt venku: Až půjdete s rodiči, babičkou nebo dědou ven na procházku, můžete pozorovat probouzející se přírodu a znaky jara.

Pojďme si spolu i trošku zatancovat a protáhnout.

-          https://www.youtube.com/watch?v=rjLDFNpU7uA

-          https://www.youtube.com/watch?v=Pfw7nieQPQM

A když si zatancujete popeláře, můžete pomoct mamince a jít s ní vysypat odpadky do popelnice. 

PH: pantomima povolání

PH: Na auta, na letadla

 Grafomotorické cvičení: „Míchání jídla v hrnci“ – Krouživé pohyby na velkém formátu papíru. (Můžete využít více barviček)

-          Přiložíme obrázek pro inspiraci.

-          Můžete mamince pomoct v kuchyni s přípravou jídla.

„Jaké jídlo máš nejraději?“

 Logo chvilka: Rozkmitání rtů (startování, houkání, pomalu X rychle)

-          Jeden traktor jede – t t t t t t

-          Druhý traktor jede – d d d d d

-          Jede mašinka – š š š š š

Když už si budeme povídat o dopravních prostředcích, najděte si doma jakoukoliv knihu a zkuste v ní najít další dopravní prostředky.

Matematické představy: Zeptejte se maminky, jestli má doma nějaké knoflíky. Pokud ne, nevadí, můžete si nahradit jinými předměty nebo dokonce vyrobit knoflíky z papíru.

Procvičení počtu, méně, více, procvičení barev a pojmů (malý, větší, největší)

 Předškolní příprava – Pracovní listy dle zadání

 Hádanky:

Vaří, peče, smaží, dusí,

vařečku má, to mít musí.

K téhle práci je prý nutná,

a už jezte, ať vám chutná.      

 

Když vás někdy v krku pálí,

vosa štípne, svíčka spálí,

odřete se pádem z výše-

kdo vám léky předepíše?        

 

Kdo vás učí počty děti?

Od nuly až do deseti,

od deseti zpět zas k nule-

a kdo zkouší u tabule?             

 

 


NABÍDKA DOBROVOLNÝCH AKTIVIT

1.3. - 5.3.2021
TÉMA: Táta včera na venku našel první sněženku
Cíl: pozorovat přírodu a opakovat si znaky jara

Vážení rodiče a milé děti, tímto týdnem začíná bohužel opět distanční výuka. Tento týden na nás dýchne jaro. A protože nejsme společně ve školce tak vám přikládáme nabídku dobrovolných aktivit a budeme se těšit na vaše příspěvky v naší společné skupině na fcb, kam vám budeme přidávat i další nápady a náměty na činnosti. Po předchozí domluvě vám rády připravíme omalovánky či zábavné pracovní listy pro vaše děti. Vytvořené obrázky a vypracované pracovní listy v době uzavření MŠ dětem zakládejte a po otevření školky je přineste. Těšíme se obrázky od dětí a vaše další příspěvky. 

Obrázek: Sněženka - při procházce venku zkuste najít sněženku, případně vám maminka ukáže obrázek. Pokuste se sněženku namalovat. Ve skupině na fcb jsou vloženy nápady na to, jak by mohla taková sněženka na obrázku vypadat.

Logochvilka: čicháme vůně z kuchyně - maminka vaří a my si přičichneme k té vůni a řekneme mamince, zda nám to voní.

Pohyb venku v přírodě - na procházce hledejte první jarní kytičku - Sněženku, pokud ji najdete můžete ji vyfotit a fotku přidat do skupiny na fcb.

Předškolní příprava - pracovní listy (je možné po předchozí domluvě vyzvedávat, více info uvedeno na fcb)

Mamko, taťko povídej si se mnou:
Táta včera na venku
našel první sněženku.
Vedle petrklíč,
zima už je pryč. 

Rytmizace říkanky: vytleskávání slabik.

Půjdeme do školy. Co je třeba?
 

  • nakreslit postavu s detaily

  • počítat do 6

  • pojmenovat tvary

  • správně držet tužku

  • třídit do skupin (např. podle barev či velikosti)

  • najít stejné a odlišné - práce s různými obrázky, pexeso

  • znát barvy a odstíny

  • mít uvolněnou ruku - před samotným cvičením je třeba si uvolnit zápěstí a celou ruku - např. na větší ploše papíru, prstem a celou rukou ve vzduchu (vlnky, kruhy, kola)

  • nakreslit čáru, kruh, vlnovku, oblouček - podle předlohy, ale i bez předlohy

  • zavazování tkaniček

  • znát své celé jméno a adresu

  • časová orientace - dnes, zítra, včera, roční období a dny v týdnu

  • podpis (své jméno)

    BŘEZEN

    Integrovaný blok: Když je jaro v plné kráse, když má zelenou, na trávníku kluci hrají s míčem kopanou.
    Tématický blok: Příroda se probouzí.
    Týdenní bloky
    - Táta včera na venku našel první sněženku
    - Moje maminka kadeřnice, můj tatínek policajt
    - Hola, hola jaro volá
    - Hody, hody doprovdy

    V únoru jsme se zaměřili na pohádky, kdy se děti prostřednictvím pohádek učily vnímat spravedlnost a pravdu, rozlišovat dobro a zlo. Pohádky O Budulínkovi a O dvanácti měsíčkách byly hlavním tématem. Bohužel nás na pár dní rozdělila karantána, ale i v této době jsme byli s rodiči i dětmi v kontaktu a děti se zapojily do dobrovolných aktivit. V posledním týdnu se uskutečnil karneval v naší třídě. Byla to velmi pěkná akce, děti měly krásné masky a celé dopoledne jsme soutěžili a karneval jsme si hezky užili. 


TÉMA
22.2. - 26.2.2021

MASOPUST    MAŠKARÁDY  MAJÍ   VŠECHNY  DĚTI   RÁDY

 V tomto týdnu si budeme povídat o masopustu. Budeme vyrábět masopustní koláče nebo šaška. V závěru týdne proběhne maškarní karneval, kdy všichni budeme mít masku a společně si užijeme karnevalové veselí.
Další inspirace vkládáme do společné soukromé skupiny na fcb.

Cíl: Rozvíjet vědomosti o masopustu, kreativně vytvářet výrobky k tématu, uspořádání karnevalu.
Chaloupka na vršku - Jak to bylo o Masopustu
https://www.youtube.com/watch?v=krbyp4CyHdU

Mamko, taťko povídej si semnou:

Masopustní veselice,

veselá je převelice.

Lidé vodí po vesnici,

medvěda i medvědici.

Tancuj, tancuj medvěde,

karneval se povede.




TÉMA TÝDNE
15.2. - 19.2.2021
POHÁDKOVÁ ŠKOLKA

Vážení rodiče a milé děti, protože nás rozdělila karanténa (covid-19) připravili jsme si pro vás pohádkové tvoření. V době, kdy jsme byli všichni ještě ve školce jsme měli téma pohádkové a začali jsme pohádkou O Budulínkovi a poté pohádkou O dvanácti měsíčkách. Na naší soukromé skupině na fcb budete mít vložené odkazy na tyto dvě pohádky a my budeme velmi rády, když nám vložíte nakreslené obrázky k těmto pohádkám. Přípradně můžete nakreslit obrázek své oblíbené pohádky, kterou jste viděli třeba v této době, kdy musíte být doma. My se na vaše obrázky budeme těšit a ve školce na vás bude čekat odměna za vaše výtvory :-)
Předškolní příprava - po předchozí domluvě je možné si pracovní listy vyzvednout (info ve skupině na fcb).
TĚŠÍME SE, ŽE SE VŠICHNI VE ZDRAVÍ OPĚT BRZY UVIDÍME VE ŠKOLCE.




TÉMA TÝDNE
8.2. - 12.2.2021
O dvanácti měsíčkách

V tomto týdnu se seznámíme s další pohádkou. S dětmi si pohádku přečteme a pustíme si ji zpívanou od pana Uhlíře. Zapojíme fantazii a pohádku si společně zkusíme zahrát. Budeme vyrábět a tvořit k danému tématu - modelovat jablíčka, vyrábět mističku s jahůdkama, fialky z papíru.

Cíl: Rozvíjení interaktivních a komunikativních dovedností verbální i neverbální. Seznamování se s proměnami přírody v jednotlivých ročních obdobích a chápání, že se příroda v průběhu roku mění.

Mamko, taťko povídej si se mnou:
Potichoučku, pomaloučku
jde Maruška po paloučku,
les je sněhem zavátý
a mráz leze pod šaty.
Kolem ohně, ohníčku
vidí dvanáct měsíčků.
Na kamenech sedí mlčky.
Už zaslechli její krůčky.

https://www.youtube.com/watch?v=kTSsbzthzK0

TÉMA TÝDNE
POHÁDKOVÁ ŠKOLKA – O BUDULÍNKOVI
1.2. - 5.2.2021
Tento týden vklouzneme do pohádkového světa. Seznámíme se s pohádkou O Budulínkovi. Vyrobíme si masky zvířátek, hrášek pro Budulínka, naučíme se básničku, budeme hrát na hudební nástroje, přečteme si příběh a budeme hrát divadlo se vším, co si společně vyrobíme.
Celý týden se budeme skvěle bavit.
CÍL: Cílem je rozvíjet komunikativní dovednosti, rozvíjení řečových schopností. Prostřednictvím pohádky se děti naučí rozpoznávat dobro a zlo.
„Budulínku, dej mi hrášku,
Povozím tě na ocásku.“
Budulínek hrášek dal, brzy ale litoval.
S Budulínkem na ocase liška hbitě mizí v lese.

 
ÚNOR

Integrovaný blok: A když je tu bílá zima, už jsme na konci, chcete-li tak nashledanou někde na kopci.
Tématický blok: Svět je samá pohádka
Cíl: rozvíjení interaktivních a komunikativních dovedností verbální i neverbální
Týdenní bloky:
- Pohádková školka - třítýdenní blok s pohádkami - výběr pohádek a práce s nimi - obrázky, dramatizace, vyprávění, popis, ponaučení
- Masopust a maškarády mají všechny děti rády

Akce
- karneval v naší třídě
- třídní schůzky - komunikace s rodiči v domluvený čas nebo telefonicky.Akce mimo MŠ se nekonají (Covid-19)


Měsíc leden byl plný sněhu, kterého jsme využili např. k různým pokusům - pozorovali jsme tání sněhu, obarvili jsme si sníh a vyráběli jsme ledové ozdoby. Postavili jsme několik malých sněhuláčků a jednoho velkého. Povídali jsme si o zimních sportech, zjistili jsme co vše je zdravé pro naše tělo a naopak. Už víme kde a jak žijí Eskymáci.

TÉMA - 25.1. - 29.1.2021
 
ZA POLÁRNÍM KRUHEM - ESKYMÁCI
 
Toto téma nás zavede do krajů sněhu a ledu. Děti se seznámí s jejich obyvateli a životními podmínkami. Postavíme si iglu, vyrobíme si tučňáky a zahrajeme si pohybové hry k tomuto tématu. Budeme pracovat s netradičním materiálem – škrob, vlna, samotvrdnoucí hmota. Naučíme se novou říkanku.
 
 Cíl: vést děti k poznání, jak zimu využívat k zábavě a upevnění zdraví. Mít povědomí o různých podmínkách k životu a jiných kulturách.
 
 Mamko, taťko povídej si se mnou:
 
Eskymákům těm je prima,
 
nevadí jim velká zima.
 
Eskymáček než jde spát,
 
s tuleněm si může hrát.



LEDEN

Integrovaný blok: A když je tu bílá zima, už jsme na konci, chcete-li tak nashledanou někde na kopci.
Tématický blok: Zima, zima zimička

Cíl: vést děti k poznání, jak zimu využívat k zábavě a upevnění zdraví
Týdenní bloky:
- My tři králové
- Nevadí nám, že je zima, sportujeme je nám prima
- Eskymáci a Eskymačky
- Pan doktor je kamarád, uzdravuje děti rád
Akce: měření zraku

Měsíc prosinec, čas dárků a překvapení. Nejkrásnější období pro naše děti. Společně jsme si vyzdobili prostory třídy a šatny. Přivítali jsme Mikuláše, čerta a anděla. S dětmi jsme se vydali do lesa udělat radost zvířátkům nějakou dobrotou. Připravovali jsme dárečky pro své nejbližší a pečlivě jsme se připravovali na vánoční besídku, která byla velmi pěkná a na děti čekalo velké překvapení pod stromečkem. Povídali jsme si o tradicích a vánočních zvycích. Některé jsme si vyzkoušeli - pouštění lodiček, rozkrojení jablka. V posledních společných dnech tohoto roku jsme si připravili slavnostní tabuli (cukroví a jiné dobroty), zazpívali jsme si vánoční koledy a popřáli jsme si krásné vánoční svátky. 

PROSINEC
Integrovaný blok: A když je tu bílá zima, už jsme na konci, chcete-li tak nashledanou někde na kopci.

Tématický blok: Prosinec - Adventní čas

Cíl: Přiblížit dětem tradice, obyčeje a pranostiky. Vzbudit v dětech zájem o kulturní dědictví země, ve které žijí. Pomoci dětem vnímat měsíc prosinec jako měsíc plný lidskosti, soucitu, jako mimořádný měsíc spojený s vánočními svátky.

Týdenní bloky:
- Čerte, čerte pojď si hrát budu stebou kamarád
- Těšíme se na Vánoce, vždyť jsou jenom jednou v roce
- Čas dárků a překvapení 

AKCE:
Mikulášská nadílka 3.12. dopoledne nás navštíví čert, Mikuláš a anděl. 
Vánoční besídka - 15.12. dopoledne - posezení s dětmi, pestrý program, který si jednotlivé třídy připravily, rozbalování dárečků.

V měsící listopadu jsme se zaměřili na změny v jednotlivch ročních obdobích. S dětmi jsme tvořili z přírodnin - různé koláže, obtisky a další práce s podzimní tematikou. Při pobytu venku jsme poznávali různé přírodniny, které jsme využívali ve volné hře (např. při stavbě domečků, výrobě náramku). Také přišel pan fotograf a proběhlo vánoční fotografování. Předškoláci se v tomto období zaměřili na grafomot. cvičení s kruhy a prostorovou orientaci. Na IT jsme procvičovali první předmatematické představy a zrakovou percepci. Celá školka se zapojila do společného vyrábění drobných dárků pro zachranné složky a pro ty, kteří v této době potřebují povzbudit a slyšet milé slovo. I my jsme společně s Beruškami vyráběli vánoční stromečky, které se dětem velmi povedly a věříme, že udělají radost. Ke konci období, kdy se blížila první adventní neděle jsme začali připravovat výzdobu třídy a společných prostor. Tak se školka začala připravovat na předvánoční čas.....

ZIMA ŤUKÁ NA DVEŘE
 
23.11. - 4.12.2020
Nabídka dobrovolných aktivit
CÍL: Všímat si přírody, chránit přírodu, poznávat změny v přírodě a znát základní znaky zimy. Seznámit se s přicházejícími svátky a tradicemi.

Pracovní a výtvarná výchova nakreslete krmítko pro ptáčky, případně můžete krmítko vyrobit třeba doma s tatínkem, nakreslete k němu ptáčky (můžete je i vystřihnout např. z časopisu)
Artikulační cvičení napodobuj mě – usměj se, zamrač se, jak dělá auto a indián, ryba, zamrkej...(rodiče mohou předvést a děti napodobují, můžete se v roli vystřídat)
Dechové cvičeníz chomáčků vaty si uděláme sněhové kuličky a vytvořené kuličky si můžeme foukat na stole mezi sebou, kdo dofoukne dál, kdo dofoukne do určitého cíle.
 
Pomalu se připravujeme na příchod Mikuláše – děti se mohou naučit říkanku pro Mikuláše a nakreslit nám pekelného čertíka.
Čerte, čerte pojď si hrát budu s tebou kamarád a proto básničku pro tebe mám:
Anděl seděl na obláčku,
čáry máry čaroval.
Vyčaroval Mikuláše,
moc se z toho radoval.
Pozor na to milé děti,
čarování není žert.
Něco se mu nepovedlo,
a tak přibyl ještě čert.
 
Web: Chaloupka na vršku, Vánoce, Vánoce přicházejí (odkazy ve fcb skupině)

Předškolní příprava: pracovní listy jsou připravené k vyzvednutí


NABÍDKA DOBROVOLNÝCH AKTIVIT
16.11. - 20.11.2020
TÉMA
Bude zima, bude mráz kam se ptáčku, kam schováš


Cíl: vědět, jak se zvířátka připravují na zimu
Říkanka:
Zima a ptáčci

Mrzne, sněží, to to zebe,
hodně sněhu spadlo z nebe.
Ptáčkové teď starost mají,
jak potravu obstarají.
Kde jsou v domě hodná dítka,
dávají jim do krmítka.
Trochu zrní, trochu máčku,
ať si dají do zobáčku.

Říkanku můžeme zrytmizovat - vytleskat po slabikách.
 
Jak nejlépe pomoci ptáčkům v zimním období? Můžete jít s maminkou na procházku a na stromy v lese pověsit koule se zrníčky pro ptáčky (jsou běžně k zakoupení např ve zverimexu, nebo si je můžete vyrobit). Pořiďte fotografie z této procházky a můžete je vložit na společnou skupinu na fb.
Dechové cvičení: jak dělá ptáček? píp píp...hluboký nádech a s výdechem píííííp
Artikulační cvičení: trenujeme hlasitost a zvuk - píp píp - hodně nahlas, tišeji, šeptem
Předškolní příprava:
pracovní listy jsou připravené k vyzvednutí

Nabídka dobrovolných aktivit
9.11. - 13.11.2020
TÉMA
Na svatého Martina někdy sněžit začíná
Jak pranostika praví: Na svatého Martina někdy sněžit začíná…...Tak uvidíme, zda nám Martin přiveze první sníh. Proto nabídka aktivit bude zaměřená právě na první sníh.
Legenda o sv. Martinovi – viz. komentář ve společné skupině na fb (rodiče prosím seznamte své děti s legendou o sv. Martinovi, v komentáři je vložena)
Dechové cvičení – dýcháme do zmrzlých dlaní (nádech nosem a výdech ústy do dlaní)
Pracovní a výtvarná činnost: děti mohou nakreslit první sníh. Např. Nabarvit čtvrtku světle modrou barvou a sníh vytvořit pomocí vaty (v komentáři vkládáme námět na činnost, můžete si obrázek udělat podle své představy)

ŘÍKANKA
Na svatého Martina,
prý už zima začíná.
Bílý, mokrý sníh,
leží na polích.
Prý přijede na koni,
podkovami zazvoní.
A ten kůň je sníh,
leží na polích.
Říkanku se děti mohou naučit. Můžete využít rytmizace (vytleskávání). 
Předškolní příprava:pracovní listy jsou připravené k vyzvednutí

Cíl: všímat si přírody, chránit jí. Vnímat rozmanitost a změny v přírodě. Seznámit se s pranostikou a legendou.
Těšíme se na Vaše příspěvky.




NABÍDKA DOBROVOLNÝCH AKTIVIT

2.11. - 6.11.2020
Vážení rodiče z důvodu větší absence dětí jsme se rozhodli opět vytvořit nabídku dobrovolných aktivit pro děti, které jsou doma. Plán je umístěný v naší soukromé skupině na fcb. 

Nabídka aktivit:

Pracovní činnost: sběr listů a obtisk (natřete listy vodovou barvou a obtisknete na papír), s tím je spojená procházka a sběr listů. Při této činnosti si děti mohou procvičit barvy a změny v přírodě v různých ročních obdobích. K této aktivitě jsou umístěna v naší soukromé fcb skupině fotografie (postup práce a konečný obrázek) a videa - písníčka k procvičování barev a k přírodě patří zvířátka tak je také písníčka "Jak dělají zvířátka".

Říkanka - než začnete s říkankou můžete využít artikulační cvičení s žirafou Žofkou (umístěné na fcb skupině)
Ježek spadl do hlíny,
umazal si bodliny.
Umýval se ve vaně,
vystydla mu snídaně.
Tuto říkanku se děti mohou naučit, rytmizovat (vytleskat po slabikách), děti mohou k říkance nakreslit obrázek a vložit na fb skupinu. Říkejte si ji zřetelně nahlas a dbejte na správnou výslovnost.

Předškolní příprava: pracovní listy jsou připravené, prosíme, vyzvedávejte si je po domluvě s paní učitelkou
Nejen předškoláci mohou využít vložené odkazy ve fcb skupině - např. Počítáme do 10

Vyhotovené práce můžete vyfotit a vložit do fcb skupiny. Předškoláci si mohou své práce sami podepsat (někdo to zvládne již sám a někteří potřebují vidět předlohu svého jména).

Těšíme se na společné sdílení v naší skupině. My budeme vkládat další nápady a náměty na činnost. 
Děkujeme za spolupráci.




LISTOPAD

Integrovaný blok: Na podzim když padá listí z lip a javorů, páni draci dívají se lidem do dvorů.
Tematický blok: Podzimní les

Cíl: všímat si přírody, starat se o rostliny, o živočichy, získat o nich informace v souladu s enviromentální výchovou a chránit přírodu a živé tvory.

Týdenní bloky:
- Listopad, listopad lísteček mi na zem spad
- Na svatého Martina někdy sněžit začíná
- Bude zima, bude mráz kam se ptáčku, kam schováš
- Zima ťuká na dveře

Akce:
- 5.11. fotografování dětí, bez přítomnosti rodičů v dopoledních hodinách
- ukončení drakiády, vyhodnocení
-30.11. od 10h program se zvířátky - Myslivec a les
z důvodu Covid-19 se nekonají akce mimo MŠ


Měsíc říjen byl plný podzimního tvoření. Děti sbíraly přírodniny, tvořili jsme koláže jak venku tak ve třídě. Připomněli jsme si, co patří mezi ovoce a zeleninu. Zapojili jsme prožitkové aktivity venku i uvnitř. Zaměřili jsme se na upevňování třídních pravidel a dbali jsme na správnou hygienu. Poznávali jsme počasí v různých ročních obdobích. Zahájili jsme drakiádu a děti začaly nosit první doma vyrobené draky. Na konci období jsme společně dlabali dýně a užili jsme si dopolední helloweenské strašení. 

ŘÍJEN

Integrovaný blok: Na podzim když padá listí z lip a javorů, páni draci dívají se lidem do dvorů

Tématický blok: Barevný podzim

Cíl: rozvoj pocitu sounáležitosti s živou, neživou přírodou, k lidem, ke společnosti

Týdenní bloky:

-
Co se letos urodilo

- Koš plný vitamínů
- Co všechno podzim dokáže? On nám to teď ukáže
- Vyletěl si pyšný drak, vyletěl si do oblak a možná potká strašidýlko



Září 

Vážení rodiče a milé děti,

v úterý 1.9.2020 začíná nový školní rok. Moc se na Vás těšíme a přejeme si, aby byl  letošní školní rok pro všechny plný radosti a nových zážitků.

Integrovaný blok: Na podzim když padá listí z lip a javorů, páni draci dívají se lidem do dvorů

Tématický blok: První poznání

CÍL:  uvědomovat si, že jsme součástí skupiny, která stanovuje určitá pravidla, podílet se na nich a učit se je dodržovat a pomáhat mladším dětem.

Co nás čeká v září:

Přivítací týden, seznámí se s novými kamarády, seznámí se s prostory mateřské školy. Společně si zazpíváme, budeme hrát hry a další pohybové aktivity zaměřené na seznamování s novými kamarády a jejich jmény, pozvolné učení tanečků a pohybových říkanek, které nás ve školce budou provázet. 

Týdenní
bloky:

  • Vítáme se po prázdninách
  • Do školičky chodím rád, pravidla se učím znát
  • Pojď si hrát a buď můj kamarád
  • Barvy podzimu

Tento měsíční blok je zahajovací a zaměřujeme se v něm na nově příchozí děti, jejich adaptaci na nové prostředí, zvládat odloučení od rodiny, být aktivní bez jejich opory. Děti se seznamují s novými kamarády, učitelkami, provozními zaměstnanci. Učí se poznávat a bezpečně se orientovat v prostředí naší mateřské školy.

Mateřská škola Děčín XXXII, příspěvková organizace

Májová 372, 407 11 Děčín XXXII

e-mail: reditelka@msboletice.cz
IČO: 49888544
Prohlášení o přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací ve formátu pdf se otevře v novém okně.
Domů Mateřská škola Boletice, Děčín

Created by © 2020 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek webdesign